The Pirate Bay-razzia utan effekt på piratkopieringen

Permalänk
Melding Plague

The Pirate Bay-razzia utan effekt på piratkopieringen

Tillslaget mot The Pirate Bay släckte den välkända fildelningssajten tillsammans med en rad andra piratnästen, men trafiken är redan uppe på samma nivå som innan razzian.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vem hade kunnat ana...

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk

In ur face COPS!

Permalänk
Medlem

Bara för att de tog bort en fildelningssajt betyder inte det att det pluppat upp massa lagliga alternativ. Folk söker på google efter någon ny sida sen var de inte mer med det. Pengar ner i toaletten bara.

Permalänk
Sötast

Att försöka blockera pirater för att stoppa nedladdning är väl lite som att döda folk för att skapa fred, inte den bästa lösningen.

Jag tror fortfarande hårt på ett mervärde för kund, ett slut på regionala låsningar och liknande förändringar är den enda sanna lösningen.

Permalänk
Medlem

Vem är förvånad?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benny_k:

Thepiratebay.cr är väl ingen förfalskning? Eller?

Tror det bara var en sida med malware.

http://www.reddit.com/r/torrents/comments/2ouk92/thepiratebay...

Permalänk
Medlem

Kickass for the win.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

VA!! Näe vilken överraskning...

Permalänk
Medlem

Slöseri av skattepengar.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Bara för att de tog bort en fildelningssajt betyder inte det att det pluppat upp massa lagliga alternativ. Folk söker på google efter någon ny sida sen var de inte mer med det. Pengar ner i toaletten bara.

En som sa det uppenbara, (Som ändå tycks gå obemärkt förbi Antipiratbyrån) så länge där inte kommer ett alternativ så kommer piraterna bara flytta till annan plats. Tror dessutom Isohunt har en kopia av databasen och har laddat upp den som en klon av thepiratebay.

Permalänk

Kunde man ju räkna ut med en rostad bäver, "kan jag inte göra det på den här platsen går jag väll någon annan stans och gör samma sak". De måste ta ner och ersätta tjänsten med något bättre samtidigt då kanske de skulle komma någon vart, dock mest pga att de skapar en ny tjänst som folk gillar och inte att de tar ner den som lätt ersätts.

Permalänk
Medlem

Isohunt har ju lagt upp en fungerande sajt med både alla gamla torrenter och nya tillkommande. Gjorde inte Swec en nyhet om det?

Går att läsa här annars: http://www.piratebayproxy.co.uk/2014/12/isohunt-has-unofficia...

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benny_k:

Thepiratebay.cr är väl ingen förfalskning? Eller?

.CR är en top level domain ifrån Costa Rica. Vet dock inte om det är en förfalskning.

Permalänk
Medlem

"Cut off one head and two more shall take its place. "

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 |► Raspberry Pi 3B | Osmc |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Roligast att notera är att trafiken droppade inte ens 10% till att börja med. TPB må vara en relativt stor droppe i havet men är ändå bara en droppe.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem

The Pirate Bay - The Return of the Hydra

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Avstängd

Haha "vilsna pirater". Roligt uttryck i artikeln. Tummen upp till personen som kom på de uttrycket till artikeln.

Permalänk
Medlem

Allt som kommer hända nu är att fler kommer att gå till privata trackers och decentralisera torrenting sajter ännu mera, så det lär bara bli svårare för dem att kunna stänga ner något. ;P

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

The Pirate Bay - The Return of the Hydra

Eller Fenix Fågeln som dör, återföds på nytt

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Har inte märkt att den är nere. Går via bayproxyme.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Medlem

Old Pirate Bay är den enda sida som faktiskt kan ta över efter TPB. ISOhunt är dessutom ett gäng man kan lita på.

Skrivet av Benny_k:

Thepiratebay.cr är väl ingen förfalskning? Eller?

Jo, det är en scam med extra reklam och malware. Det går inte heller att lägga upp nya torrents, och alla gamla finns inte med.

Skrivet av fidde66:

Har inte märkt att den är nere. Går via bayproxyme.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma sak som det sistnämnda; inga nya torrents kommer upp. Om du går in på bayproxyme ser du även att ALLA proxys är nere, så hur du får det att fungera vet jag inte. Antagligen är det bara förstasidan du kommer in på, testa att söka på något.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Big suprise... or not.. Mest meningslösaste polis tillslaget ever.
Kanske dax för copyright industrin att tänka om lite hur man löser torrenting. Kanske de borde anpassa sig till det, istället för deras naturliga reaktion att attackera omedelbart.

Bara kolla hur bra det har funkat det senaste århundradet när de försökte stoppa t.ex TVn, kopiatorn och kassett banden..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk

jaha vet inte var dom trodde. du slår på en sill i ett stim på flera tusen, du fick en liten fisk bara att jaga resten. GL HF!

Permalänk
Medlem

Ja men vad faaaan trodde de? Fildelning är en folkrörelse och att försöka stoppade är lika effektivt och etiskt som att försöka stoppa folk från att lire fotboll.

De borde istället ta sig en funderare på varför folk inte ser fildelning som moraliskt förkastligt, samt sluta dra paraleller till "stöld", som är något helt annat, både principiellt och rent praktiskt, samt juridiskt. Slöseri med skattepengar är vad det är, och lägg därtill att inte en enda oberoende rapport har lyckats visa att piratkopiering skadar försäljningen. Det tramsiga principiella "Jag har minsann rätt att få bestämma över mitt"-argumentet börjar också bli tröttsamt. Visst. Bestäm över ditt, men håll det då i ditt huvud, så kan du vara säker på att ingen "snor" dina verk.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Nämen! Hur kan detta komma sig?! Idioter.... kan dem fatta nu att det är ingen idé att det är inte polisen och regeringen som kommer stoppa piratkopieringen, det är företag som erbjuder så pass bra tjänster aff pirater söker sig till dem ist och betalar för sig. Jag har haft spotify i jag vet inte hur många år nu, min olagliga nerladdning av musik upphörde till 100% dagen jag skaffade spotify, har inte piratat en enda musikfil sedan dess. Ge mig motsvarande för film nu som kostar 50-80:- i månaden så blir jag nöjd.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Nämen! Hur kan detta komma sig?! Idioter.... kan dem fatta nu att det är ingen idé att det är inte polisen och regeringen som kommer stoppa piratkopieringen, det är företag som erbjuder så pass bra tjänster aff pirater söker sig till dem ist och betalar för sig. Jag har haft spotify i jag vet inte hur många år nu, min olagliga nerladdning av musik upphörde till 100% dagen jag skaffade spotify, har inte piratat en enda musikfil sedan dess. Ge mig motsvarande för film nu som kostar 50-80:- i månaden så blir jag nöjd.

Detta är svaret på problemet. Som sagt sedan Spotify, ingen nedladdning av musik. Sedan TiVo och Netflix, kraftig minskning av webbhyra. Men tror attan du nämner att en "paketlösning" behövs, som inte kostar en halv månadslön.

Finns enorma pengar att tjäna här för den som hittar något vettigt att göra med dessa 101 miljoner potentiella kunder.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Nämen! Hur kan detta komma sig?! Idioter.... kan dem fatta nu att det är ingen idé att det är inte polisen och regeringen som kommer stoppa piratkopieringen, det är företag som erbjuder så pass bra tjänster aff pirater söker sig till dem ist och betalar för sig. Jag har haft spotify i jag vet inte hur många år nu, min olagliga nerladdning av musik upphörde till 100% dagen jag skaffade spotify, har inte piratat en enda musikfil sedan dess. Ge mig motsvarande för film nu som kostar 50-80:- i månaden så blir jag nöjd.

Själv skulle jag vara villig hosta ut upp till runt 2-300:- per månad för en singel service som levererar alla filmer och TV serier utan någon release fördröjning, regions lås och hög kvalitet.

Men med idiot attityden de tycks hålla sig i, så lär det nog inte hända på ett bra tag till.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Även den mest misslyckade piratjägaren förtjänar en god jul.

God jul, Henrik Pontén!

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Isohunts sida oldpiratebay verkar vara den enda riktigt fungerande piratebaysidan än så länge som inte ryktas vara scam om man skall tro skriverierna.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon