Hearthstone för Android-surfplattor lanseras

Permalänk
Melding Plague

Hearthstone för Android-surfplattor lanseras

Blizzard håller sitt löfte och lanserar nu Hearthstone: Heroes of Warcraft för Android-surfplattor innan årsskiftet, och utlovar samtidigt en mobilversion vid ett senare tillfälle.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Najs, då väntar man bara på Heroes 3

Permalänk
Medlem

Detta blir nice när de släpps för mobilen. Ligga i sängen innan man ska sova och dra ett par games. Tummen upp på båda händerna

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Jag spelar en del Magic, och jag kan inte riktigt se det roliga i att spela kortspel på datorn.
Hela grejen är ju att ha en liten teknikbefriad hobby.

Permalänk
Medlem

Nu har man ett ordentligt tidsfördriv på telefonen

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Entusiast

Bra att de gör en specifik version för både plattor och telefoner också!
Hearthstone är det perfekta "slapp"-spelet

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Ska testas! Det känns spontant som om det iOS/Android är helt rätt plattform för den här typen av spel

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Nice!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Ska testas! Det känns spontant som om det iOS/Android är helt rätt plattform för den här typen av spel

Ja, sen iPad versionen kom har jag spelat mer än 90% av Hearthstone på den iställlet för PCn. Praktiskt o bekvämt och går multitaska med annat.

Visa signatur

Case-Labs Mercury S8 - ASUS Rampage V-10 / 6850K@4.1GHz / 2x MSI GTX1080 OC SLI | ASUS Z-170A / 6700K@4.2GHz / MSI 980Ti OC | Synology NAS DS2419+ 80TB | NVIDIA Shield TV | AppleTV 4 | Amiga 500+ & 1200 (030) | C64 | Atari STE (4Mb) | Mac Mini (i5 - oct-12) - NES | NES Mini | N64 | GC | PS4-Pro | Xbox One X

Permalänk

ett av väldigt få mobil spel jag skulle kalla ett spel. ganska bra fortfarande 60% tur men ibland kan man få förbannat med tur

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart man kan få tag på det idag om man inte orkar vänta? Hade varit perfekt till Nexus 7an!

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Bara ipad? Varför inte iPhone också? 6an har tillräcklgit stor skärm för det.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Avinstallerade det på datorn så fort jag la in det på min iPad, otroligt väl lämpat spel för mobila plattformar. Drar i princip ingen trafik heller så det funkar jättebra även över 3G.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av winne:

Ja, sen iPad versionen kom har jag spelat mer än 90% av Hearthstone på den iställlet för PCn. Praktiskt o bekvämt och går multitaska med annat.

Theory confirmed

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Meh, håller mig till MTG.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att installera detta på sin platta tror ni? Behöver man battle.net appen i plattan eller drar man ner spelet direkt tro via play?

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6Ghz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Elcentralen:

ett av väldigt få mobil spel jag skulle kalla ett spel. ganska bra fortfarande 60% tur men ibland kan man få förbannat med tur

Det har du rätt i men Hearthstone handlar inte om att man ska "vinna nästa game!" utan snarare att ha en bra win/loss ratio.
Har man det så vet man något som andra inte vet

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Nu har jag ännu en anledning till att köpa en ny surfplatta(har första generationens nexus 7) har alltid känts lite overkill att sitta vid datorn för att spela HS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Hur gör man för att installera detta på sin platta tror ni? Behöver man battle.net appen i plattan eller drar man ner spelet direkt tro via play?

Du hämtar den genom Google Play (Hearthstone), när du startar spelet så får du inloggningsprompt där du behöver ange Battle.net-id och lösenord.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Kanske borde nämna att 6" skärm är minimun krav enligt blizzards sida.

MINIMUM REQUIREMENTS
Hardware 6-inch screen or larger
Operating System Android 4.0 or later
Memory 1 GB RAM

https://eu.battle.net/support/en/article/hearthstone-system-r...

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaZZe:

Någon som vet vart man kan få tag på det idag om man inte orkar vänta? Hade varit perfekt till Nexus 7an!

Ladda hem filerna härifrån: http://www.reddit.com/r/hearthstone/comments/2pestg/hearthsto...

Placera OBB-filerna här: /sdcard/Android/obb/com.blizzard.wtcg.hearthstone

Installera .apk-filen (Aktivera installation från okända källor)

Klart!

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Jag spelar en del Magic, och jag kan inte riktigt se det roliga i att spela kortspel på datorn.
Hela grejen är ju att ha en liten teknikbefriad hobby.

jag spelar inget annat kortspel alls, finner det inte intressant alls men heartstone, det är skitkul

Visa signatur

3900x | 2080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

jag spelar inget annat kortspel alls, finner det inte intressant alls men heartstone, det är skitkul

Jupp, tycker alla kortspel är rätt urk, men hearthstone är kul (förutom när RNG är emot en konstant)

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Nu har man en riktig anledning att köpa en platta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Du hämtar den genom Google Play (Hearthstone), när du startar spelet så får du inloggningsprompt där du behöver ange Battle.net-id och lösenord.

Tack så mycket!

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6Ghz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Äntligen! Vilken tid det tog. Att IOS fortfarande prioriteras över Android som har kraftig majoritet på marknaden är för mig underligt.

Permalänk
Medlem

Har väntat länge på detta, ska prova när jag kommer hem!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bra tycker det är bättre spela såna här spel när man ligger i sängen med sin platta och inte framför datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Jag spelar en del Magic, och jag kan inte riktigt se det roliga i att spela kortspel på datorn.
Hela grejen är ju att ha en liten teknikbefriad hobby.

Skrivet av xpanterx:

Meh, håller mig till MTG.

Jag spelar båda två och jag tycker om dem för olika saker.
Är Magic ett djupare, mer komplicerat spel med mer interaktioner, kombinationer och en trevligare social aspekt? Absolut!
Men är det lika polerat, enkelt att plocka upp och dutta med i tio minuter eller bara dra ihop en casual draft på? Icke.
Hearthstone ersätter inte Magic och gör inga anspråk på att ens försöka. Det är bra; Hearthstone skulle nämligen inte lyckas. Men det är ett mysigt komplement.