Nintendo kan använda Sharps Free-Form Display till kommande produkt

Permalänk
Melding Plague

Nintendo kan använda Sharps Free-Form Display till kommande produkt

Sharps panelteknik Free-Form Display bryter ny mark och möjliggör närmast oändligt många former. Nu uppges Nintendo bli först att använda tekniken för en munkformad skärm.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se hur det går. Det är inte alltid den som är först som lyckas bäst.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Spännande. Man kan inte klandra Nintendo för att inte våga experimentera med nya idéer i alla fall.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Munk-formad skärm. Då får dom väl använda en nunn-pcb till apparaten, så att motsvarande kvinnor inte känner sig kränkta.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem

Hmm, vad fasiken...munkformad?

Permalänk
Medlem

En munkformad skärm alltså?

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Tänker mest på en sån här skärm: http://www.cgsociety.org/index.php/CGSFeatures/CGSFeatureSpecial/behind_the_scenes_on_iron_man_3_catana_creative

Men en skärm formad som Homers favoritföda är ju coolt också :).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Avstängd

Och det ända spelet man kommer kunna spela på det är typ Super Mario?

Saknar Nintendo på deras storhetstid med Super Nintendo.

By the way, vad hände med Sega?
Saknar dom också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

By the way, vad hände med Sega?
Saknar dom också.

Sega Dreamcast hände. Sega gjorde ungefär samma sak som Microsoft och Sony gör. Problemet är att Sega inte hade några andra verksamheter att falla tillbaka på så när Drreamcast gick med stora förluster var mant vungen att lägga ner konsolltillverkningen helt.
Microsoft och Sony tjänar pengar på annat håll så de kan förtsätta kasta ner pengar i sina svarta hål

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Sega Dreamcast hände. Sega gjorde ungefär samma sak som Microsoft och Sony gör. Problemet är att Sega inte hade några andra verksamheter att falla tillbaka på så när Drreamcast gick med stora förluster var mant vungen att lägga ner konsolltillverkningen helt.
Microsoft och Sony tjänar pengar på annat håll så de kan förtsätta kasta ner pengar i sina svarta hål

Sony tjänar pengar på PS4an

Permalänk
Medlem

Det jag kan tänka mig är att det är något sorts armband. Bara vild spekulation dock.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 pro
5800H
RTX 3060
16bg

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Sega Dreamcast hände.

Snarare Sega Saturn/32X/insert dålig Sega idé från tidigt 90-tal här hände.

Dvs upp-f**kandet började flera år före Dreamcast - hade de haft en framgångsrik produkt innan så hade säkert Dreamcast stått sig bättre.

Permalänk
Avstängd

Jag är sugen på ett WIIU och det nya smash bros

Visa signatur

FX8350@4,4GHZ|M5A99X EVO 2.0|HD7950|8GB RAM|370GB SSD|1TB HDD|NZXT H440|Corsair TX750M|

|Cooler Master Nepton 280L|Accelero Xtreme|

Permalänk
Inaktiv

Nintendo har en del intressanta saker för sig som de inte talat speciellt mycket om ännu. "Quality of Life" eller något liknande är begrepp som brukar användas. Nu har jag inte följt detta så mycket då det verkar handla om annat än spel men utformningen av produkten som nämns får mig att tänka på någon annan slags hushållspryl.

Sedan finns det ett ganska intressant rykte om att AMD arbetar på en ny spel SoC också. Tanken går till Nintendo men i dagsläget finns det inget behov av att byta ut/uppdatera Wii U då senaste året ändå gått bra med bra lanseringar.

Jag gillar tanken på att Sega skulle göra ett nytt försök. Som utgivare och utvecklare tycker jag att de börjar kännas meningslösa då de inte tycks få så mycket bra gjort. De fixar ju knappt att få ut spelbara Sonic-titlar.

Och på tal om Sega så var det mindre Dreamcast fel utan mer hur Sega under lång tid fungerat som orsakade förfallet. Fanns väldigt många anledningar till att det gått som det gått men det är kanske ett ämne som bättre passar i en annan diskussion.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NoctuaFan:

Jag är sugen på ett WIIU och det nya smash bros

Finns rätt mycket spel till den nu så du hittar säkert mer du vill spela. Klart den bästa av de tre spelutbudsmässigt i dagsläget. Och då äger jag även en PS4 också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Cirkelformad produkt så de kan fortsätta med sina värdelösa namn. Nintendo Pii.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Finns rätt mycket spel till den nu så du hittar säkert mer du vill spela. Klart den bästa av de tre spelutbudsmässigt i dagsläget. Och då äger jag även en PS4 också.

Skickades från m.sweclockers.com

Tror jag säkerligen, Nintendo vet ialf hur man gör roliga spel :D.

Visa signatur

FX8350@4,4GHZ|M5A99X EVO 2.0|HD7950|8GB RAM|370GB SSD|1TB HDD|NZXT H440|Corsair TX750M|

|Cooler Master Nepton 280L|Accelero Xtreme|

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Nintendo har en del intressanta saker för sig som de inte talat speciellt mycket om ännu. "Quality of Life" eller något liknande är begrepp som brukar användas. Nu har jag inte följt detta så mycket då det verkar handla om annat än spel men utformningen av produkten som nämns får mig att tänka på någon annan slags hushållspryl.

Sedan finns det ett ganska intressant rykte om att AMD arbetar på en ny spel SoC också. Tanken går till Nintendo men i dagsläget finns det inget behov av att byta ut/uppdatera Wii U då senaste året ändå gått bra med bra lanseringar.

Jag gillar tanken på att Sega skulle göra ett nytt försök. Som utgivare och utvecklare tycker jag att de börjar kännas meningslösa då de inte tycks få så mycket bra gjort. De fixar ju knappt att få ut spelbara Sonic-titlar.

Och på tal om Sega så var det mindre Dreamcast fel utan mer hur Sega under lång tid fungerat som orsakade förfallet. Fanns väldigt många anledningar till att det gått som det gått men det är kanske ett ämne som bättre passar i en annan diskussion.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag skulle säga att alla de stationära konsolerna behöver uppgraderas men det går inte lika lätt som en PC så det är även lite för tidigt att byta ut dem mot nyare och starkare versioner. =P

Dock även fast jag inte äger ett Wii U samt inte är särskilt intresserad av Nintendos spel, så tycker jag att deras stenhårda standard på 1080p och 60fps är underbar och att andra bolag borde lära sig av veteranerna, de vet att de ska vara skön spelkänsla och att grafik ska tjäna designen och inte tvärt om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte70:

Sony tjänar pengar på PS4an

Ja de gör väl en liten vinst numera men de har gått minus totalt på Playstation-märket.
Microsoft kommer nog aldrig gå med vinst men det kvittar då de drar in 6-7 miljarder dollar per kvartal på annat håll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Cirkelformad produkt så de kan fortsätta med sina värdelösa namn. Nintendo Pii.

Smaken är som baken - jag ser inget fel i vare sig Wii eller WiiU - Nintendo tackar och tar emot - att döpa något cirkelformat till Pii är ju fyndigt!

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Skrivet av MatsDahlgren:

Smaken är som baken - jag ser inget fel i vare sig Wii eller WiiU - Nintendo tackar och tar emot - att döpa något cirkelformat till Pii är ju fyndigt!

Wii U är ett dåligt namn i marketing synpunkt då det lätt förvirras av personer som inte är insatt i industrin, att Nintendos marketing avdelning inte direkt är särskilt super alla gånger gör det inte bättre.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wasted Hobbit:

Jag skulle säga att alla de stationära konsolerna behöver uppgraderas men det går inte lika lätt som en PC så det är även lite för tidigt att byta ut dem mot nyare och starkare versioner. =P

Dock även fast jag inte äger ett Wii U samt inte är särskilt intresserad av Nintendos spel, så tycker jag att deras stenhårda standard på 1080p och 60fps är underbar och att andra bolag borde lära sig av veteranerna, de vet att de ska vara skön spelkänsla och att grafik ska tjäna designen och inte tvärt om.

Jo, de har ju ett annat synsätt på hur spel ska utvecklas. Konkurrenter bör faktiskt ta efter lite, speciellt vad gäller skick spelen är i vid lansering.

Nya Captain Toad ser inte superavancerat ut men känslan och stilen man tryckt in är fantastisk, samt 1080p 60FPS och fler färgkulörer än brunt och grått: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-vs-capt...

Skrivet av MatsDahlgren:

Smaken är som baken - jag ser inget fel i vare sig Wii eller WiiU - Nintendo tackar och tar emot - att döpa något cirkelformat till Pii är ju fyndigt!

Skrivet av Wasted Hobbit:

Wii U är ett dåligt namn i marketing synpunkt då det lätt förvirras av personer som inte är insatt i industrin, att Nintendos marketing avdelning inte direkt är särskilt super alla gånger gör det inte bättre.

Alla vet vad Wii är idag, vilket istället är lite till nackdel för Wii U då folk inte fattar att det är en ny konsoll. Kodnamnet "Revolution" som Wii hade under utveckling hade nog varit bättre, om något. Sedan har Nintendo varit dålig på att marknadsföra sig tidigare, även om de verkar ha blivit lite bättre på senare tid.

Skrivet av ozo64:

Ja de gör väl en liten vinst numera men de har gått minus totalt på Playstation-märket.
Microsoft kommer nog aldrig gå med vinst men det kvittar då de drar in 6-7 miljarder dollar per kvartal på annat håll.

Playstation-varumärket är väl typ det enda som drar in pengar idag hos Sony, företaget blöder ur alla öppningar och frågan är hur framtidsutsikterna ser ut. Playstation, med eller utan Sony, kommer nog inte drabbas speciellt mycket skulle jag tro, om så måste ske kan nog Playstation-delen avknopas och leva vidare utan Sony. Eller om Sony helt enkelt slimmar och tar bort en massa andra delar som inte fungerar.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Jo, de har ju ett annat synsätt på hur spel ska utvecklas. Konkurrenter bör faktiskt ta efter lite, speciellt vad gäller skick spelen är i vid lansering.

Nya Captain Toad ser inte superavancerat ut men känslan och stilen man tryckt in är fantastisk, samt 1080p 60FPS och fler färgkulörer än brunt och grått: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-vs-capt...

Det är inte avancerat men snyggt och silkeslen framrate utan dipps. Nintendos studios har alltid varit duktiga på att utnyttja hårdvaran, den enda gången jag kan tänka på där de hade problem med framrate och liknande va med N64 men det var rätt förståeligt då alla tidiga 3D spel hade sina problem.

De har en underbar design filosofi, samma som mig, man designar allt som behövs för spelet och lägger inte in en massa extra som kan förstöra kärnupplevelsen, utan all går ihop som ett fint paket, snyggt, flytande och med genomtänkt design där grafiken komplimenterar spel designen och spel designen komplimenterar grafiken. De böjer sig inte för dumma marketing knep som de andra, fast ibland så går de lite väl åt det motsatta hållet.

Det enda jag inte håller med dem om är deras trivialisering av story då de anser att den inte är särskilt viktigt (speciellt skaparen bakom Zelda/Mario mm).

Därför gillar jag även Naughty Dog som ser till att allt går ihop som en fint paket där allt i spelet komplimenterar varandra, dock deras val av 30fps i vissa spel som The Last of Us till PS3 gör mig lite ledsen men att det är i fina 60 till PS4 tar igen lite i alla fall. Hoppas Uncharted 4 håller samma fina standard och att de inte faller tillbaka till 30fps för att Sony kan driva sina fula kampanjer.

Permalänk
Medlem

Folk vet vad Wii U är. Den är dock inte speciellt intressant för de flesta då den har praktiskt taget noll 3:e partsstöd så de stora titlarna släpps inte till Wii U. Därför kommer den aldrig sälja speciellt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasted Hobbit:

så tycker jag att deras stenhårda standard på 1080p och 60fps

Ehm, va? Det var en nyhet, även för Nintendo själva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Sega Dreamcast hände. Sega gjorde ungefär samma sak som Microsoft och Sony gör. Problemet är att Sega inte hade några andra verksamheter att falla tillbaka på så när Drreamcast gick med stora förluster var mant vungen att lägga ner konsolltillverkningen helt.
Microsoft och Sony tjänar pengar på annat håll så de kan förtsätta kasta ner pengar i sina svarta hål

Sega Dreamcast har jag bara goda minnen ifrån. Grym konsol, grymma spel.
Väldigt synd att det inte gick vägen då...

Permalänk

Äntligen en skärm som kan visa en 4-dimensionell kub i äkta FullHyperHD-upplösning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Folk vet vad Wii U är. Den är dock inte speciellt intressant för de flesta då den har praktiskt taget noll 3:e partsstöd så de stora titlarna släpps inte till Wii U. Därför kommer den aldrig sälja speciellt bra.

Ptja, å andra sidan har Nintendo en historia av att göra spel som ensamma räcker för att motivera köp av deras konsoler. Ge mig ett Zeldaspel och ett 2D-Metroid, så trillar i alla fall jag dit. Och då menar jag inte en halvmesyr i stil med Other M med massa krystad skit som de där pixelhunt-i-förstapersonsperspektiv-episoderna som finns där bara för att pekfunktionen i Wiimote ska användas, utan ett riktigt, oldschool Metroid.

Skrivet av RobCar:

Sega Dreamcast har jag bara goda minnen ifrån. Grym konsol, grymma spel.
Väldigt synd att det inte gick vägen då...

Ja, hårdvaran var ju i alla fall klart före sin tid. Det var väl egentligen först i nästa generation konkurrenterna fick motsvarande features. Synd bara att den blev så kortlivad.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Skrivet av ipac:

Ehm, va? Det var en nyhet, även för Nintendo själva.

Tror de började med det under gamecube tiden eller så var det wii, på 2D tiden så hade deras egna spel tendensen att köra 60fps stabilt i USA och 50 här för hz systemet man körde på tv här i pal regionen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasted Hobbit:

Tror de började med det under gamecube tiden eller så var det wii, på 2D tiden så hade deras egna spel tendensen att köra 60fps stabilt i USA och 50 här för hz systemet man körde på tv här i pal regionen.

Det var "1080p och 60fps" jag syftade på.
Den kombinationen är inte speciellt vanlig på WiiU och allt annat än "standard".

Däremot är 60 fps vanlig och Nintendos kvalité är verkligen svårslagen, mästerlig spelmekanik och som regel spel som är färdiga då de släpps - övriga har en del att lära av den gamle...