Silverstone förbereder SFX-L-nätaggregat med 120 mm-fläkt

Permalänk
Melding Plague

Silverstone förbereder SFX-L-nätaggregat med 120 mm-fläkt

För den som söker ett mindre nätaggregat och räds höga ljudnivåer gör Silverstone SX500-LG, som bygger på den djupare SFX-formfaktorn SFX-L samt huserar en 120 mm-fläkt.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Detta agg borde ha potential att bli en riktigt fin kompromiss mellan storlek och kylning tycker jag

Enda "bristen" är möjligen att djupet i praktiken är nästan lika djupt som ett icke modulärt ATX-nätagg av standarddjupet 14 cm... Så vinsten i den ledden är inte så stor.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Mest intressant är vilken fläkt de i slutändan valde. Allt pekar på att det är en tyst och effektiv variant av en fläkt som Cooler Master har i sitt sortiment (dock ej tillverkad av dem), så hoppet lever!

Tillgänglighet i Europa (Tyskland) i (slutet av) januari var det senaste jag hörde.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Mm denna har varit på tapeten länge nu.
Med stort hopp om ett mindre tystare agg ska jag följa lanseringen noga.
Tyvärr så lyckades dock inte silverstone med sitt nyligen släppta SFX agg enligt mig. De hade chansen att få ner ljudet rejält o blåste den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Inaktiv

Riktigt coolt! Jag är taggad på att se fler vettiga SFX-nätagg.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

MYCKET intressant!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Tillgänglighet i Europa (Tyskland) i (slutet av) januari var det senaste jag hörde.

Verkar vara som tidigast i Sverige
#15062102

Permalänk
Medlem

I SilverStone DS380 måste man väl använda SFX nätagg, att standard ATX inte fungerar? Men går det med SFX-L ?

DS380 + SFX-L nätagg och lämpligt Mini ITX moderkort låter som en intressant kombination för en liten server.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

I SilverStone DS380 måste man väl använda SFX nätagg, att standard ATX inte fungerar? Men går det med SFX-L ?

DS380 + SFX-L nätagg och lämpligt Mini ITX moderkort låter som en intressant kombination för en liten server.

Tittar man på bilderna så är det endast SFX, inte ATX.
Men det verkar också vara massa plats på "djupet" vilket gör att SFX-L borde fungera utmärkt.

Permalänk
Medlem

Får hoppas dom gör ett bättre jobb med capsen denna gången.

Deras 600 wattare är ju rätt pinsam för det priset man betalar och sen får.

Är ju riktigt kompakt och blar varmt, så smartaste vore ju för dom att göra nått som håller med (därför man säkert får hålla sig med ATX ett tag till). I för sig går ju alla branscher ut på att man ska köpa grejer flera gånger så, men just agget är ju både bra för plånboken och miljön om man köper ett bra agg från början.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd

Nu när det börjar komma fler och fler passivt och semi-passivt kylda nätagg, och högeffektiva 80 Plus Platinum nätaggregat så kanske dom kan köra ett passivt kylt SFX nätaggregat utan fläkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blk:

Verkar vara som tidigast i Sverige
#15062102

Först kommer leverans till Silverstones europeiska högkvarter i Tyskland, sen vidare till övriga europeiska länder. Gissar på slutet av januari i Tyskland och början av februari här, men det behöver förstås inte handla om mer än någon dag innan leverans från Tyskland når Sverige.

Skrivet av rektor:

Nu när det börjar komma fler och fler passivt och semi-passivt kylda nätagg, och högeffektiva 80 Plus Platinum nätaggregat så kanske dom kan köra ett passivt kylt SFX nätaggregat utan fläkt.

Inte omöjligt, men då kommer det sannolikt handla om betydligt lägre maxeffekt, särskilt med tanke på risken för lågt luftflöde i de små chassin som SFX-nätagg normalt brukas i. 200W kanske? Eftersom det redan finns passivt kylda lösningar med extern 12V-kloss så misstänker jag att marknaden i dagsläget är så liten att ingen nätaggstillverkare har något intresse av den. Men det kan ju ändras med tiden.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Ja tack, Jag tar två!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Mycket intressant!