Nvidia släpper Geforce 347.09 Beta för Elite: Dangerous och Metal Gear Solid V

Permalänk
Melding Plague

Nvidia släpper Geforce 347.09 Beta för Elite: Dangerous och Metal Gear Solid V

En ny drivrutin för grafikkorten i Geforce-serien lovar bättre prestanda för nylanserade Elite: Dangerous och kommande Metal Gear Solid V: Ground Zeroes.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Finns det några prestanda test med den senaste drivrutinen samt senaste versionen av ED än?

Permalänk
Medlem

Gött.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Äntligen kan man välja full RGB-range i kontrollpanelen för HDMI (och DP)

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av leadc4ge:

Äntligen kan man välja full RGB-range i kontrollpanelen för HDMI (och DP)

Hur var det innan? Jag kör hdmi till projektorn och antar det är full rgb range - men du kanske är ute efter någon specifik inställning eller vad?

Permalänk
Medlem

Bra jobbat Nvidia, DK2 fungerar inte med denna drivare i ED.

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Krux:

Bra jobbat Nvidia, DK2 fungerar inte med denna drivare i ED.

"Nvidia släpper Geforce 347.09 Beta"

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

"Nvidia släpper Geforce 347.09 Beta"

Tycker det är lite komiskt när det står:

"The latest GeForce Game Ready driver, release 347.09 Beta, ensures you'll have the best possible gaming experience for Metal Gear Solid V: Ground Zeroes and Elite: Dangerous"

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Krux:

Tycker det är lite komiskt när det står:

"The latest GeForce Game Ready driver, release 347.09 Beta, ensures you'll have the best possible gaming experience for Metal Gear Solid V: Ground Zeroes and Elite: Dangerous"

Förvänta dig aldrig något av en BETA, det är en simpel regel att följa

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Förvänta dig aldrig något av en BETA, det är en simpel regel att följa

Åfasen, hade jag ingen aning om

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Förvänta dig aldrig något av en BETA, det är en simpel regel att följa

När det gäller Nvidia är det väl lika stor risk att en whql krånglar dom en beta?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

När det gäller Nvidia är det väl lika stor risk att en whql krånglar dom en beta?

Har jag aldrig råkat ut för, så jag vet inte vad du syftar på.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Många av Nvidias senare drivrutiner ger också problem med laptops som har 120hz skärmar i och med att de börjat fasa ut 3dvision stödet. Black screen efter installation. Kommer man förbi genom att backa till drivrutiner före detta började ske eller hitta någon där emellan som av någon anledning inte orsakar detta problem. Ganska störande när nya spel kräver en viss version för att ens starta. För att få igång Dragon age Inquisiton till exempel så fick jag testa mig fram mellan alla olika mellanversioner som släppts till olika OEMs innan jag hittade en som inte hade detta problem. (www.laptopvideo2go.com har ett bra och väl uppdaterat arkiv).

Innan detta så kunde jag bara köra det på den stationära hemma vilket inte är optimalt när man har ett arbete/liv man reser mycket i Så Nvidias drivrutiner på senare tid lämnar en del att önska.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rajat:

Har jag aldrig råkat ut för, så jag vet inte vad du syftar på.

http://www.zdnet.com/article/warning-nvidia-196-75-drivers-ca...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Har jag aldrig råkat ut för, så jag vet inte vad du syftar på.

Räcker att läsa på Geforce för att se alla möjliga problem även med whql drivare. Drivrutinen som friterade folks grafikkort var t.om en whql om jag inte minns fel. För egen del funkade alla drivrutiner felfritt för något år sedan medans det känns som dom släppt mer och mer drivrutiner som krånglar och ger stutter. Skönt om du själv inte råkat ut för detta.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av anon99565:

Hur var det innan? Jag kör hdmi till projektorn och antar det är full rgb range - men du kanske är ute efter någon specifik inställning eller vad?

http://www.pcgamer.com/nvidia-cards-dont-full-rgb-color-throu...

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd

Jag körde aldrig den drivern, men i det stora hela så hänvisar du alltså till att de haft problem med en driver för att blåsa hårt i varningstrumpeten?

Skrivet av kevve1:

Räcker att läsa på Geforce för att se alla möjliga problem även med whql drivare. Drivrutinen som friterade folks grafikkort var t.om en whql om jag inte minns fel. För egen del funkade alla drivrutiner felfritt för något år sedan medans det känns som dom släppt mer och mer drivrutiner som krånglar och ger stutter. Skönt om du själv inte råkat ut för detta.

Jag antar att jag har haft tur och iom att jag inte körde 196.75 (som anders190 tar upp) så har jag antagligen klarat mig från problem, annars har jag aldrig upplevt några problem och har kört nVIDIA sedan början av 2000.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rajat:

Jag körde aldrig den drivern, men i det stora hela så hänvisar du alltså till att de haft problem med en driver för att blåsa hårt i varningstrumpeten?

Jag antar att jag har haft tur och iom att jag inte körde 196.75 (som anders190 tar upp) så har jag antagligen klarat mig från problem, annars har jag aldrig upplevt några problem och har kört nVIDIA sedan början av 2000.

Vad du använt eller inte är irrelevant. Jag fyllde i svaret på den fråga du själv inte klarade av att besvara.

Man bör alltid vara lite försiktig med helt nya drivare oavsett om de är WHQL-ade eller inte. Fel uppstår alltid men sällan så stora som drivaren som nämndes innan. Och ja, det gäller såklart drivare från alla företag, alla gör fel och det finns alltid buggar och problem.

Permalänk
Inaktiv

tack. Jag har dock valt 0-255 i nvidia panel hur länge som helst, men var den funktionen utan effekt då tills nu menar du?

Permalänk
Inaktiv

Det gällde väl specifikt 500-serien om jag inte minns fel? Hemskt oavsett.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Segas:

Det gällde väl specifikt 500-serien om jag inte minns fel? Hemskt oavsett.

Skickades från m.sweclockers.com

Drabbade även GTX 200-serien har jag för mig. Jag hade turen att ha kort med fläktkontrollers drivarna inte kunde göra något med så jag klarade mina EVGA GTX 260.

Nu var ju just detta en ganska extrem händelse, oftast är det ju bara mindre problem som inte är i närheten av att vara lika kritiska. Samt att Nvidia var ganska snabba med att dra in den felaktiga drivaren.

Permalänk
SpelClockers

Ett tips för er som kör någon av N-utgåvorna av Windows.
Man behöver KB968211, annars startar inte MGS.

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk
Skrivet av anon99565:

tack. Jag har dock valt 0-255 i nvidia panel hur länge som helst, men var den funktionen utan effekt då tills nu menar du?

Jag har faktiskt ingen aning, fick själv tips om artikeln för bara några dagar sen. Själv har jag bara kört enheter via HDMI som redan är begränsade.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

KÖpte ground zeroes igår på steam, fan coolt spel och riiiktigt snyggt! flyter på som fasen . Här snackar vi grym PC-port!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Oneone:

KÖpte ground zeroes igår på steam, fan coolt spel och riiiktigt snyggt! flyter på som fasen . Här snackar vi grym PC-port!

Låter lovande att höra!

Måste gräva fram mitt PS3 och ta mig igenom Peace Walker någon dag.
Orkar knappt konsolspela numera, MGS5 på Pc var den bästa nyheten på länge

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Låter lovande att höra!

Måste gräva fram mitt PS3 och ta mig igenom Peace Walker någon dag.
Orkar knappt konsolspela numera, MGS5 på Pc var den bästa nyheten på länge

efter att ha lirat detta ser jag verkligen fram emot det! googlade lite på release date men hittade inget men det blir iaf ett köp !

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Oneone:

efter att ha lirat detta ser jag verkligen fram emot det! googlade lite på release date men hittade inget men det blir iaf ett köp !

Nu blev det ett litet julköp
Tror du det rullar bra på ett GTX 670 med senaste betadriversarna, eller ska man spara det tills man bytt till 970 (eller vad N nu släpper för spännande kort efter jul)

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Nu blev det ett litet julköp
Tror du det rullar bra på ett GTX 670 med senaste betadriversarna, eller ska man spara det tills man bytt till 970 (eller vad N nu släpper för spännande kort efter jul)

Kör! kollar man forumet verkar det som att det rullar på alla som testar hehe , jag kör också senaste beta drivers , 670 verkar kunna driva det utan problem

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200