Permalänk
Medlem

Ang. spela upp .mov på PC

Hej!

Jag har spelat in en film på min iphone som jag vill kunna spela upp på min PC. Vanligtvis fungerar det med VLC eller Quicktime, men inte med denna filen. Vet ni något smart man kan göra? Har fått för mig att man behöver någon codec.

/Fredric

Permalänk
Medlem

Testa att ladda upp den till youtube och sen om den kan hantera filen. Sen kan du använda valfritt youtubenerladdningsprogram för att få hem filen. Något omständigt men kan funka om det är panik.
Du kan även testa om handbrake kan koda om den.

Men bäst är ju att kolla upp vad för codec som saknas. Om du vill kan jag försöka om du laddar upp den någonstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Hej!

Jag har spelat in en film på min iphone som jag vill kunna spela upp på min PC. Vanligtvis fungerar det med VLC eller Quicktime, men inte med denna filen. Vet ni något smart man kan göra? Har fått för mig att man behöver någon codec.

/Fredric

Du kan hämta formatfactory och konvertera .mov till .mp4 om du vill

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av imjohannes5670:

Du kan hämta formatfactory och konvertera .mov till .mp4 om du vill

Tack för tipset, testar ikväll

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Annars borde Handbreak kunna hantera en konvertering från .mov till .mp4 eller .mkv.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0