Permalänk

ändra webbaddress

Hej jag har en hemsida och jag undrar om jag kan göra så att när man trycker på en kategori eller liknande på sidan så länkas man ditt men att ett php eller något skriver in så att addressen fortfarande är det som det var från början:

Hemsidans address:

När man trycker på enlänk blir det t.ex.:

MEN JAG VILL SÅ DET STÅR:

ÄVEN! när jag har klickat in länken.

Jag tycker det ser otroligt fult ut så

finns det inget program som kan skriva in en address i adrress fältet men ej trycka enter? jag kan typ stöda JavaScript och PHP.
Någon som har en ide?

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikpetersen97:

Hej jag har en hemsida och jag undrar om jag kan göra så att när man trycker på en kategori eller liknande på sidan så länkas man ditt men att ett php eller något skriver in så att addressen fortfarande är det som det var från början:

Hemsidans address:

När man trycker på enlänk blir det t.ex.:

MEN JAG VILL SÅ DET STÅR:

ÄVEN! när jag har klickat in länken.

Jag tycker det ser otroligt fult ut så

finns det inget program som kan skriva in en address i adrress fältet men ej trycka enter? jag kan typ stöda JavaScript och PHP.
Någon som har en ide?

Kommer bli otroligt jobbigt för folk som vill länka till olika delar av din sida...

Du kan använda .htaccess för att ta bort .html/.php etc. Det kommer snygga till det lite men fortfarande göra hemsidan användarvänlig.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk