Hälp med blåskärm, händer när jag spelar vissa spel.

Permalänk
Medlem

Hälp med blåskärm, händer när jag spelar vissa spel.

Hej
Jag får blåskärm när jag spelar vissa spel. Så som bara för ett tag sen satt jag och spelade Dragon Age: Inquisition, jag kunde spela ca 30 minuter sen hängde sig spelet i några sekunder sen dyker blåskärmen upp, detta händer varje gång jag försöker spela Dragon Age. Men spelar jag typ World Of Warcraft så har det aldrig hänt. Så det verkar bara vara vissa spel.

Är det någon som känner igen detta problem och listat ut vad detta problem är? vad kan göra åt det?
Så här ser blå skärmen ut:

Dold text

Dator specs:
Moderkort: MSI DKA790GX Platinum
Processor: AMD Phenom II X4 940 Black Edition
Ram: 8 GB
Grafikkort: GeForce GTX 660 Ti
Nätaggregat: Thermaltake Toughpower 750w

Permalänk
Medlem

Kan du hitta mer information i System Error Reporting

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

x101 är något som gissningsvis alla överklockare känner till.
Du har för låg Vcore.

Edit: och för låg Vcore kan du ha oavsett om du klockat eller ej.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

x101 är något som gissningsvis alla överklockare känner till.
Du har för låg Vcore.

Edit: och för låg Vcore kan du ha oavsett om du klockat eller ej.

Tack för svaret, problemet är fixat nu. Jag hade visst överklockat min datorn för ett bra tag sen och datorn har fungerat bra sen dess, så jag har inte tänkt något på att jag hade klockat den tidigare. Så nu ställde jag tillbaka klockningen till normal och då har jag inte fått det här problemet nå mera.