Brandvägg blockerar Google Chrome

Permalänk
Medlem

Brandvägg blockerar Google Chrome

Det går inte att ansluta till internet. Om du använder brandvägg tillåter du googleupdate.exe

Så står det. Jag fick precis datorn och har inte ändrat någonting. En sak jag märkte var att mitt nätverk var satt till public av någon anledning men det ändrade jag. Men det går fortfarande inte.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem

Har din dator tillgång till Internet, om du inaktiverar brandväggen temporärt? Vad för brandvägg använder du? Norton? Kaspersky? Bitdefender? ZoneAlarm? Comodo? AVG? avast!? Är Windows-brandväggen inaktiverad (den behövs inte om du har en tredjeparts-brandvägg, likaså Windows Defender, om du använder ett antivirus-program)?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Samma problem

Vad ska man göra? Helt omöjligt att installera GoogleDrive. Har stängt av brandvägg och lagt till etc. Men inget hjälper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kentamen:

Vad ska man göra? Helt omöjligt att installera GoogleDrive. Har stängt av brandvägg och lagt till etc. Men inget hjälper.

Samma gäller för dig med: har du inaktiverat Windows-brandväggen? Vad för tredjeparts-brandvägg använder du?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Samma för mig. Har stängt av brandväggen och avaktiverat AVG men fortfarande samma problem..