Tjocka ps 3 som har 500 gb går det?

Permalänk
Medlem

Tjocka ps 3 som har 500 gb går det?

Hejsan!

Kan den tjockaste ps3 ha 500 gb? Vill veta det? Hörs det också mycket om man har den tjocka ps 3?

Permalänk
Medlem

Så länge den är 2.5tums med maxhöjd 9.6mm så är det bara att smälla in hur stor du än vill ha.

Permalänk
Medlem

Sen med volymen. Låter, det gör den absolut, men det har varit olika. Kompisens feta låter mindre än mitt, köpte mitt begagnat och jag tror förra ägaren hade det rätt gött dammigt hemma, så fläktarna är inte helt optimala. Så därför får de jobba jäkel i min.

Permalänk

Hur mycket de låter är väldigt olika har 2st av de äldre ps3, en med 90nm prolle och den andra med 65nm. Om de börjar låta mera än vanligt så är det oftast kylpastan under cpu´s värme sköld som har torkat. Har man chansen att få prova en begagnad före man köper den så är det ett plus, varvar fläkten upp till max när man är i menyn så är det ett dåligt tecken. går att få dem riktigt tyst om man vågar :), men det är ett himla pyssel.

https://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_305433...

Visa signatur

Dator 1: begagnat gott & blandat
Chassi: lian li pc-o11 dynamic Processor: Ryzen 5900X @4.1GHz Moderkort: MSI X570-A pro Ram: Corsair Vengeance 2x16Gb Hdd/Ssd: Corsair MP600 kylare: custom loop Grafikkort: RTX 3080TI Nätagg: Dark base 700 Tangentbord: hemmabygge Headset: The one and only Pioneer Monitor 10 från 1978 :-P

Permalänk
Medlem

Du kan också göra ett "fläkt test" för att få ut lite damm om du vill. https://www.youtube.com/watch?v=JhU4_Rm0GQU Inte så krångligt

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Tackar för tipset, får testa det sen!

Permalänk
Medlem

Jag slängde in en 750gb disk i min tjocka ps3a. Fungerar alldeles utmärkt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Keeper of Traditions

Vad har ni hårddiskarna till egentligen?

Jag har inte lyckats installera något av mina spel på PS3:an, så är det endast för film/musik?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Softmoddat för min del.

Permalänk
Medlem

körde en 120gb SSD i min PS3a jag och loading screensen i GT5 blev snabba

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Vad har ni hårddiskarna till egentligen?

Jag har inte lyckats installera något av mina spel på PS3:an, så är det endast för film/musik?

Spel från PSN och en del spel installerar hela spelet eller ett antal gig från skivan med. Kör 1TB i min slim.
En del lir ligger på nära 20gig.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Vad har ni hårddiskarna till egentligen?

Jag har inte lyckats installera något av mina spel på PS3:an, så är det endast för film/musik?

Sparad data och framsteg i spel Om du kollar under hantering för spel data (finns under spel) så ligger installerade spel där. men du måste fortfarande ha skivan i för att kunna starta spelet För att komma åt spar data så finns det en annan mapp för det i samma kolumn.

Ps: Spelen installeras oftast automatiskt första gången du stoppar i skivan, ibland visas det en liten ruta där det står att spelet kommer att installeras på HDDen eller när du inte har någon plats kvar på hårddisken :P.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Vad har ni hårddiskarna till egentligen?

Jag har inte lyckats installera något av mina spel på PS3:an, så är det endast för film/musik?

"gratisspel" från PS plus.
Tar en del plats då jag även tankar hem vita spelen till ps3an.
Minneskort till ps vita är så fruktansvärt dyrt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1