Radeon HD 7970 hjälp!

Permalänk

Radeon HD 7970 hjälp!

Hallå!

Jag gjorde en tråd igår om att jag hade problem med mitt grafikkort när jag spelade så hände detta http://piclair.com/re658 efter bara en minut i CS:GO vid ett antal tillfällen.

Jag kopplade ur kortet skruvade isär det och kollade alla kablar samt dubbelkollade om allt satt som det skulle. Återställde BIOS och tog bort alla drivrutiner med Display Driver Uninstaller som jag körde i felsäkert läge.

Efter jag gjorde detta så har jag ännu inte stött på några problem, har också provat att maxa grafiken i CS:GO och spelat med max players inne på servern utan några problem.

Jag har också kört 3DMark (Fire Strike) utan problem. Det jag vill ha svar på är om problemet kunde vara att något inte satt som det skulle eller om bilden ovan är ett tecken på att kortet håller på att ge upp?

Någon som har haft liknande problem?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Tjena, Man kan ju alltid spekulera men rent spontant känner jag inte att det där skulle vara något som på visar på att grafikkortet artifactar eller håller på ge upp.
Skulle snarare säga någon form av drivrutins problem,möjligen kabel eller kanske moderkort.

Men va jag tror är glapp i kabel/porten på grafikkortet eller drivrutin för att sådana fel som du beskriver löser sig inte som ditt har gjort om de skulle varit allvarligare då skulle du dras med de än.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk

Lite så jag känner också, har haft 3 kort som har gått sönder och då har det kraschat men problemet har kvarstått och det har varit "pixlar" och såna saker hela tiden. Det räckte med att jag startade om datorn och allt var okej igen, men så fort jag började spela så kraschade datorn efter 1min.

Hade kortet varit trasigt så känns det som det hade kraschat efter några sekunder med 3DMark. Men som sagt har jag inte stött på några problem efter jag tog ur kortet och tryckte i alla kablar igen. Idag har datorn rullat på utan några som helst problem.

Innan så kunde jag inte ens köra prestandaklassificering så la kortet av, det kraschade för minsta lilla belastning.

Saken är den att jag fortfarande är lite osäker på om samma problem kommer att uppstå.

Permalänk
Medlem

Brukar bli sådära på skärmen då kortet är defekt. Har du garanti borde du utnyttja den.

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Moderator
Moderator

*Korspost, tråd låst.*

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.