Åt vilket håll ska cpu kylaren sitta?

Permalänk
Medlem

Åt vilket håll ska cpu kylaren sitta?

Hej jag köpte en ny Cooler Master Hyper TX3 och vet att jag borde ha tagit en 212 evo istället men nu är det så som det är. Nu undrar jag dock åt vilket håll den borde sitta och har därför skapat ett självförklarande mästerverk i paint: http://postimg.org/image/3n1o3xqn5/. Förrutom placeringen på själva kylaren är jag ochså öppen för andra förslag angånde fläktarna. Tack i förväg!

Visa signatur

CHASSI: Nzxt LEXA SVART | CPU : i5 4670k | GPU : Gainward 770 4gb | MOBO : MSI Z87-G55 | RAM : 16 GB CORSAIR VENGEANCE | PSU : Corsair RM 750

Permalänk
Mattecoach

Förutsatt att ritningen har samma riktningar som i verkligheten skulle jag rekommendera att du satte bakfläkten i chassit som utblås och sätter kylaren som på ritningen, om fläkten på kylaren är satt som push.

Permalänk
Medlem

Vänd på fläkt 2 och sätt CPU-kylaren så att den blåser bakåt mot fläkt 2, om det går.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Vänd på fläkt 2 och sätt CPU-kylaren så att den blåser bakåt mot fläkt 2, om det går.

Ska nog göra så, annars suger den in all varm luft från GPUn, de andra sitter som du sa just nu, tänkte bara att cpun får ny och färsk luft bakifrån. Tack!

Visa signatur

CHASSI: Nzxt LEXA SVART | CPU : i5 4670k | GPU : Gainward 770 4gb | MOBO : MSI Z87-G55 | RAM : 16 GB CORSAIR VENGEANCE | PSU : Corsair RM 750