Grafikkort tappar kontakt till skärmen när man kommer in i windows -> fläktar går på högvarv

Permalänk
Medlem

Grafikkort tappar kontakt till skärmen när man kommer in i windows -> fläktar går på högvarv

Tjena!
Har fått massa problem med datorn idag och måste verkligen få bukt med det. Det började med att jag startade datorn och kom in i windows (windows 8.1) men efter kanske 20 sekunder så slås skärmen av och datorn fortsätter gå men grafikkorts fläkten går så snabbt den kan. Jag testade att ominstallera windows (denna gång windows 7) och allt verkade då fint tills jag installerade grafikdrivrutinerna. När jag startade om datorn för att grafikdrivrutinerna skulle börja verka så startade samma problem igen. Jag kommer in i windows och stängs snabbt av och grafikkorts fläkten snurrar snabbt. Jag har testat att dra ut den andra hårddisken (OS på SSD och övrigt på HDD) för att se om det hjälper men inget, uppdaterat BIOS till senaste, hjälpte inte. Känns som det är grafikkortet som spökar men förstår inte varför, ett gtx 760 som aldrig varit OC på, kan det ha pajat eller nåt? Har sedan tidigare upplevt att datorn fryser som gjort att jag behövt starta om datorn eller att GUI inte startar första gången jag startar datorn, kanske hänger ihop? Har kollat temp på CPU och GPU men inget ovanligt där. När jag använde datorn utan drivrutiner funkade den skitbra! Inga problem eller nånting. Jag har även testat att köra med det inbyggda grafikkortet och det funkar också bra, även med drivrutiner!

Vad mer kan jag göra?

Permalänk
Medlem

Spelade in ett klipp på det hela så att man kan förstå bättre om min text var otydlig.
(Bry er inte om att jag inte kunde gå in i windows när jag trycker på enter, det hängde inte ihop med detta)