Samsung lanserar ultrabreda S34E790C Curved Monitor

Permalänk
Melding Plague

Samsung lanserar ultrabreda S34E790C Curved Monitor

Ultrabreda bildskärmar är i ropet och nu anländer även välvda modeller. Senast ut är Samsung med den jättelika 34-tummaren S34E790C Curved Monitor.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lägg på 120Hz och jag tar 3!

Permalänk
Medlem

Varför slösa resurser på att klämma in högtalare i en skärm? Andelen som använder dem lär ju vara skrämmande liten..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Avstängd

Stativet var ju inte direkt...iögonfallande.

Visa signatur

FX8350@4,4GHZ|M5A99X EVO 2.0|HD7950|8GB RAM|370GB SSD|1TB HDD|NZXT H440|Corsair TX750M|

|Cooler Master Nepton 280L|Accelero Xtreme|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Varför slösa resurser på att klämma in högtalare i en skärm? Andelen som använder dem lär ju vara skrämmande liten..

Ja speciellt i som här lite mera exklusiva skärmarna, riktar sig ju till en speciell målgrupp som knappast nöjer sig med klockradioljudet inbyggda högtalare ofta presterar

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem

Ifølge Artikel: 3000R := radien 3000 mm fra sentrum i sirkel dvs 3 m ettersom 3000 / 1000 (milli er tusendel).

Ville en sitte ca 1 m fra skjermen så befinner en seg 1/3 fra sentrum punktet for radien.

Bøyde skjermer vill nok gi hode bry for de som vil kjøpe den her typen av skjerm uten å ha fysisk tilgang til å se en slik skjerm i virkeligheten. Selv ville jeg nok holde meg til flate varianter ettersom jeg er så sterkt nærsynt at det ville bli et problem for meg å lage/se en rett linje fra kant til kant over en slik overflate.

Permalänk
Jubileumsmästare

Det är för litet för att ha kurvad skärm.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Varför slösa resurser på att klämma in högtalare i en skärm? Andelen som använder dem lär ju vara skrämmande liten..

Köper man in en skärm till jobbet så är det guld värt med inbyggda högtalare.

Men håller med, ska man köra den där privat så har man ju oftast en annan ljudlösning på plats.

Permalänk
Medlem

Mer än 9000kr för en VA panel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Varför slösa resurser på att klämma in högtalare i en skärm? Andelen som använder dem lär ju vara skrämmande liten..

Kan inte tänka mig att det ökar kostnaden nämnvärt när den redan är uppe och seglar vid 10k snåret.
Köpte nygligen AOCs ultrabreda (väldigt nöjd i övrigt) som även den har inbyggda högtalare som är helt okej för vad de är. Då jag har både pcn och ps4an inkopplad är det perfekt, bara att koppla in lurar till skärmen, betydligt mycket bättre en direkt in i kontrollen...

Så ja, för de som använder den till mer än bara PC monitor är det väl smidigt.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker en radie på 3 meter låter stort? Vvarförninte ca 1 meter?

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Svaniis:

Det är för litet för att ha kurvad skärm.

Exakt. Jag som är van att sitta framför 3st u3011 i porträttläge ser gärna en 40-45 tummare i 16:9 med böjd panel. Men det lär väl dröja:)

Permalänk
Medlem

Ultimata skärmen om man bara vill ha en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hölmiz:

Bara jag som tycker en radie på 3 meter låter stort? Vvarförninte ca 1 meter?

Troll? Den blir ju jätteböjd i så fall?

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

Lägg på IPS-panel, 144hz och sänkt priset med 5.000 så kan jag köpa en

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Skrivet av Kimpur:

Lägg på IPS-panel, 144hz och sänkt priset med 5.000 så kan jag köpa en

Jag skulle skräpa IPS och ta en snabb OLED panel istället och Freesync. =P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpur:

Troll? Den blir ju jätteböjd i så fall?

Det är möjligt att vi missförstår (fick samma reaktion), men en radie på 3m = 3000mm borde ju göra att det perfekta avståndet till skärmen är 3m, men de flesta sitter väl inte så långt ifrån Kanske blir för känsligt om man böjer den så mycket?

Visa signatur

Tips: Använd vänsterställd layout på SweClockers! Profil->Inställingar->Alternativ->Layout
### Fin färg: rgb# 3553ff / 35, 35, 255 ###

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Lägg på 120Hz och jag tar 3!

120Hz är ute, 144Hz hellre (Jag lägger till öh.. FreeSync alt.. G-Sync)

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av Vangen:

120Hz är ute, 144Hz hellre (Jag lägger till öh.. FreeSync alt.. G-Sync)

Skulle inte vara helt fel med både G-Sync och Freesync på samma skärm, så spelar det inger roll vad man skaffar för kort =P

Permalänk
Medlem

VA panel nej tack

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djinn:

VA panel nej tack

Har VA panel i min nya skärm och jag har ALDRIG upplevt bättre färger och kontrast. Påminner väldigt mycket om min amoled-panel på S4:an..

Permalänk
Skrivet av destoxes:

Det är möjligt att vi missförstår (fick samma reaktion), men en radie på 3m = 3000mm borde ju göra att det perfekta avståndet till skärmen är 3m, men de flesta sitter väl inte så långt ifrån Kanske blir för känsligt om man böjer den så mycket?

Det perfekta avståndet bör ju gälla om man "ser" från en punkt i rummet. Vi har två ögon vilket gör det hela mer komplicerat och som ni påpekar kommer nog den perfekta böjningen vara mindre.

Jag tycker böjda skärmar är intressanta som datorskärmar, vi får se vad som händer på marknaden.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Varför slösa resurser på att klämma in högtalare i en skärm? Andelen som använder dem lär ju vara skrämmande liten..

Jag uppskattar det jättemycket främst för noteringar etc och när jag inte känner för att ha på mig mina trådlösa sennheiser-hörlurar vilka jag har på mig 90% av tiden, (de övriga 10% är när jag glömmer att ladda dom och/eller inte känner för att ha något över öronen, typ när jag har någon i närheten).

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasted Hobbit:

Jag skulle skräpa IPS och ta en snabb OLED panel istället och Freesync. =P

Lider inte oleo av väldigt dålig Responstid? Och dom lider väll av inbränningar

Visa signatur

ggmu

Permalänk
Medlem

Äntligen en riktig böjd datorskärm. De tidigare böjda jag hört talas om har varit inte mycket mer än mindre böjda TV-skärmar utan mottagare.

Lite siffror jag räknade fram:

Dot-pitch: 109.7, vilket är rätt OK för dagens Windows utan skalning. Motsvarar en 20-tums skärm med 1920×1080, fast större.
Höjd: 33.3 cm
Bredd: ca 80 cm

Jag tycker också att 3 m radie låter lite litet, men å andra sidan så skulle en radie på 1 m vara på tok för nära - om jag provar med min 40 cm linjal så ser jag att jag skulle lätt kunna slå handen i skärmen när jag sträcker mig efter musen. Jag vill prova i butik först hur det känns med 3 m radie.
Jag är lockad, men priset måste minska med åtminstone en tredjedel innan jag köper en, och jag skulle vara mer lockad att köpa om den var minst 3840 i bredd istället för (bara) 3440.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Skrivet av Tunnland:

Kan inte tänka mig att det ökar kostnaden nämnvärt när den redan är uppe och seglar vid 10k snåret.
Köpte nygligen AOCs ultrabreda (väldigt nöjd i övrigt) som även den har inbyggda högtalare som är helt okej för vad de är. Då jag har både pcn och ps4an inkopplad är det perfekt, bara att koppla in lurar till skärmen, betydligt mycket bättre en direkt in i kontrollen...

Så ja, för de som använder den till mer än bara PC monitor är det väl smidigt.

Hur är AOCs för spel? Jag drömmer just nu om en >34", 21:9, curved, IPS, 240hz (suddfri) med g-sync/freesync och minst 1440p-upplösning. ska det dröja så fasligt länge?

Permalänk
Medlem

Kan man anta att denna har Freesync då Samsung sagt att alla deras 4K ska ha det? Framgår inte i artikeln.

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DDemis:

Mer än 9000kr för en VA panel

Bättre än hur det är med ASUS SWIFT i alla fall, mer 7000kr för en TN panel men vill inte ha någon av dem. Jag gillar skärmar med VA panel men denna är för mycket och har 0 intresse av en curved skärm.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knightmare:

Kan man anta att denna har Freesync då Samsung sagt att alla deras 4K ska ha det? Framgår inte i artikeln.

Detta är ingen 4k skärm iofs

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av destoxes:

Det är möjligt att vi missförstår (fick samma reaktion), men en radie på 3m = 3000mm borde ju göra att det perfekta avståndet till skärmen är 3m, men de flesta sitter väl inte så långt ifrån Kanske blir för känsligt om man böjer den så mycket?

"där den välvda skärmpanelen ger en kurvatur på 3000R (beräknas utifrån en cirkel med radien 3000 mm)." Vad är det att missförstå?

Skrivet av Djinn:

VA panel nej tack

För att TN är 100ggr bättre enligt dig då eller?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.