Ny bärbar på jobbet, inkl dockningsstation

Permalänk
Medlem

Ny bärbar på jobbet, inkl dockningsstation

Behöver en ny dator till jobbet då min gamla inte riktigt vill vara med längre.
Det jag har som krav är att den skall vara lätt och smidig att bära med sig.
Dockningsstation skall kunna köpas till.

Användningsområde, är mesta dels word, excel, samt fjärrskrivbord.
Så det är inget resurskrävande jag har som krav.

Storlek på skärm 12-14 tum någonstans för att kunna bibehålla smidigheten,

//Linus

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk
Avstängd

Thinkpad YOGA om du klarar dig på 1års garantitid och en form utav "dockningsstation", fördelen är 8gb ram, 256gb SSD, 360 graders roterbar skärm och bakgrungsbelyst tangentbord.
Thinkpad T-series har 3års garantitid en riktig "dockningsstation", nackdelen är 4gb ram, 180gb SSD och avsaknad utav roterbar skärm och bakgrundbelyst tangentbord.

Viktmässigt och prestandamässigt är de snarlika, båda datorernas bildskärmar är matta Full-HD IPS, övriga för vs nackdelar har jag nämnt här ovan. Prismässigt landar T-serien strax under maxtaket med dockningsstation medans YOGA landar under 12k med dokningsstation.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s200460204

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Thinkpad YOGA om du klarar dig på 1års garantitid och en form utav "dockningsstation", fördelen är 8gb ram, 256gb SSD, 360 graders roterbar skärm och bakgrungsbelyst tangentbord.
Thinkpad T-series har 3års garantitid en riktig "dockningsstation", nackdelen är 4gb ram, 180gb SSD och avsaknad utav roterbar skärm och bakgrundbelyst tangentbord.

Viktmässigt och prestandamässigt är de snarlika, båda datorernas bildskärmar är matta Full-HD IPS, övriga för vs nackdelar har jag nämnt här ovan. Prismässigt landar T-serien strax under maxtaket med dockningsstation medans YOGA landar under 12k med dokningsstation.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s200460204

Är det storleken på datorn som gör att priset springer iväg lite?
Den där YOGA så intressant ut, en "riktig" dockningsstation vet jag inte om jag behöver, 1 kabel är ju ingen större fara att koppla in.
Orkar den YOGA driva runt på 2-3 skärmar tro?

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LinusG:

Är det storleken på datorn som gör att priset springer iväg lite?
Den där YOGA så intressant ut, en "riktig" dockningsstation vet jag inte om jag behöver, 1 kabel är ju ingen större fara att koppla in.
Orkar den YOGA driva runt på 2-3 skärmar tro?

Nej det är modellernas inriktning, YOGA är en konsumentserie varvid endast 1års garanti medans T-serien är en företagsserie och har 3års. Dockningsstationen till YOGA:n har bara 1HDMI mot T-serien som har både VGA,DVI och HDMI..Prismässigt skiljer det 200-250kr dockningsstationerna emellan.

Antar att du syftar på fjärrskrivbord? Ska inte vara några problem visst kan gå hackigt ibland men det beror mer på nätverket och värddatorn.

länk till dockningsstationen för YOGA http://shop.lenovo.com/SEUILibrary/controller/e/web/LenovoPor...

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusG:

Är det storleken på datorn som gör att priset springer iväg lite?
Den där YOGA så intressant ut, en "riktig" dockningsstation vet jag inte om jag behöver, 1 kabel är ju ingen större fara att koppla in.
Orkar den YOGA driva runt på 2-3 skärmar tro?

Skrivet av Peppar2014:

Nej det är modellernas inriktning, YOGA är en konsumentserie varvid endast 1års garanti medans T-serien är en företagsserie och har 3års. Dockningsstationen till YOGA:n har bara 1HDMI mot T-serien som har både VGA,DVI och HDMI..Prismässigt skiljer det 200-250kr dockningsstationerna emellan.

Antar att du syftar på fjärrskrivbord? Ska inte vara några problem visst kan gå hackigt ibland men det beror mer på nätverket och värddatorn.

länk till dockningsstationen för YOGA http://shop.lenovo.com/SEUILibrary/controller/e/web/LenovoPor...

Sen har du ju lenovo usb 3 dock, med flera bildutgångar.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Hjälpsam

Jobbdator med dockning? Spontant tänker jag Lenovo ThingPad, ser inte lika sexiga ut som konsumentdatorer men är designade för resande arbeta och dockning...

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Jobbar mycket med Lenovo och deras Thinkpad-serie är gedigna. X240 och T440 är rätt schyssta datorer, dock är dom rätt svåra att öppna om man vill komma åt minnesbanker och hårddisk.

Tillägg: USB-dockorna har gett upphov till en hel del support, men då tänker jag mest på dom äldre till X301 och liknande. Kan inte ärligt uttala mig om dom nyare, men kan inte hjälpa att känna mig lite återhållsam när det kommer till USB-dockor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Nej det är modellernas inriktning, YOGA är en konsumentserie varvid endast 1års garanti medans T-serien är en företagsserie och har 3års. Dockningsstationen till YOGA:n har bara 1HDMI mot T-serien som har både VGA,DVI och HDMI..Prismässigt skiljer det 200-250kr dockningsstationerna emellan.

Antar att du syftar på fjärrskrivbord? Ska inte vara några problem visst kan gå hackigt ibland men det beror mer på nätverket och värddatorn.

länk till dockningsstationen för YOGA http://shop.lenovo.com/SEUILibrary/controller/e/web/LenovoPor...

Jag menar mer 2 externa skärmar.
Har adapter som koppas in i USB så antalet portar är inte det väsentliga.

Skrivet av Curemylife:

Sen har du ju lenovo usb 3 dock, med flera bildutgångar.

Skrivet av thegreatfafnir:

Jobbar mycket med Lenovo och deras Thinkpad-serie är gedigna. X240 och T440 är rätt schyssta datorer, dock är dom rätt svåra att öppna om man vill komma åt minnesbanker och hårddisk.

Tillägg: USB-dockorna har gett upphov till en hel del support, men då tänker jag mest på dom äldre till X301 och liknande. Kan inte ärligt uttala mig om dom nyare, men kan inte hjälpa att känna mig lite återhållsam när det kommer till USB-dockor.

Har haft en HP 2550p tidigare, men den börjar bli till åren helt enkelt. Så testat att köra lite MAC, men detta med fjärrskrivbord mot Servern är inte helt kompatibelt upplever jag.

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk
Avstängd

Ska väl inte vara några problem dock inget jag själv provat.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Själv skaffade jag en Dell XPS 15 (med 512GB SSD och 16GB ram) i jobbet. Gott om kraft och utrymme för runt 13k. Kombinerat med en Targus USB 3.0 SuperSpeed Dual Video Docking Station with Power så funkar den riktigt bra.

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Medlem

Spontant tänker jag på HP EliteBook, otroligt trevliga maskiner.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk

Kör HP EliteBook på jobbet. Inget jag rekommenderar. Den "fryser" ett par sek med jämna mellanrum och gillar inte flash. Rekomenderar som nån ovan Lenova istället.

Visa signatur

Chassi Fractal Design Define R6|Moderkort Asus ROG x570f|CPU AMD Ryzen 9 3950x|CPU Kylning Noctua NH-U12S|GPU Gigabyte 2070 super|RAM Corsair 32GB 3200MHz CL16 Vengeance|Ljud Logitech Z906 5.1|Optisk ASUS Intern BW-16D1HT Blu-ray|SSD Corsair Force MP600 1TB|HDD 3st 3TB WD, 3st 4tb Seagate IronWolf |PSU Corsair RM 750w 80+ gold|Skärm Skantic B5512FHD 55"|OS Win 10|Plexpass|Fiber 1000/1000|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Ska väl inte vara några problem dock inget jag själv provat.

Skrivet av webbson:

Själv skaffade jag en Dell XPS 15 (med 512GB SSD och 16GB ram) i jobbet. Gott om kraft och utrymme för runt 13k. Kombinerat med en Targus USB 3.0 SuperSpeed Dual Video Docking Station with Power så funkar den riktigt bra.

Skrivet av JamesBanana:

Spontant tänker jag på HP EliteBook, otroligt trevliga maskiner.

Skrivet av HBKsweden:

Kör HP EliteBook på jobbet. Inget jag rekommenderar. Den "fryser" ett par sek med jämna mellanrum och gillar inte flash. Rekomenderar som nån ovan Lenova istället.

Humm är en djungel detta helt enkelt.
Dessutom behöver jag nog 3 alternativt 4 st.. Så kostnaderna springer ju som iväg dessutom.

Funderar även om jag kanske skulle ha kört en stationär istället på jobbet, och fortsätta använda Macbook Pro:n som "flyttbar" dator..
Det bästa av 2 världar helt enkelt.. Fast den där YOGA såg som trevlig ut också..
Vill dock försöka hålla det ganska enhetligt på jobbet då det är enklare att instruera övriga om dom kör fast någonstans.

Någon ÅF som är bättre att ha att göra med om man köper flera enheter på en gång?

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk
Avstängd

Som företagare är väl Dustin en utav de bättre. Som privatperson INET.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LinusG:

Displayportar. Jag skulle snarare kalla dockan för en laddningsstation.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusG:

Jag menar mer 2 externa skärmar.
Har adapter som koppas in i USB så antalet portar är inte det väsentliga.

Har haft en HP 2550p tidigare, men den börjar bli till åren helt enkelt. Så testat att köra lite MAC, men detta med fjärrskrivbord mot Servern är inte helt kompatibelt upplever jag.

Jag är själv admin i en hyfsat stor windowsmiljö och kör en MBP (15") och är toknöjd, dock så var mitt liv ett rent he-te innan royal tsx..

http://www.royaltsx.com/main/home/osx.aspx

/p

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Peppar2014:

Displayportar. Jag skulle snarare kalla dockan för en laddningsstation.

Sitter en DisplayPort så just sättet du förklarar dig på kan vara lite bristande.

OnT: Det finns endast en port för bildutgång till extern skärm. Dock finns det en DisplayPort Mini

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DavidtheDoom:

Sitter en DisplayPort så just sättet du förklarar dig på kan vara lite bristande.

OnT: Det finns endast en port för bildutgång till extern skärm. Dock finns det en DisplayPort Mini

Jag utgår ifrån att TS inte är helt bakom flötet så jag oroar mig inte.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekstam:

Jag är själv admin i en hyfsat stor windowsmiljö och kör en MBP (15") och är toknöjd, dock så var mitt liv ett rent he-te innan royal tsx..

http://www.royaltsx.com/main/home/osx.aspx

/p

Är detta alltså istället för den inbyggda fjärrskrivbord i OSX?

Skrivet av Peppar2014:

Jag utgår ifrån att TS inte är helt bakom flötet så jag oroar mig inte.

Det tackar jag för
Har ju även en adapter USB - DVI så finns det ett USB uttag så får jag ju video signal den vägen ifrån också

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Thinkpad YOGA om du klarar dig på 1års garantitid och en form utav "dockningsstation", fördelen är 8gb ram, 256gb SSD, 360 graders roterbar skärm och bakgrungsbelyst tangentbord.
Thinkpad T-series har 3års garantitid en riktig "dockningsstation", nackdelen är 4gb ram, 180gb SSD och avsaknad utav roterbar skärm och bakgrundbelyst tangentbord.

Viktmässigt och prestandamässigt är de snarlika, båda datorernas bildskärmar är matta Full-HD IPS, övriga för vs nackdelar har jag nämnt här ovan. Prismässigt landar T-serien strax under maxtaket med dockningsstation medans YOGA landar under 12k med dokningsstation.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s200460204

Vad tror du om denna?
http://www.inet.se/produkt/1972445/lenovo-yoga-2-13-i5-8gb-mr...

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk
Avstängd

Jag håller fast vid att du bör köpa Thinkpaden, klart dyrare men värt det i långa loppet.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

https://www.dustin.se/product/5010809081/latitude-e7240
https://www.dustin.se/product/5010754834/latitude-e7440

Tillsammans med
https://www.dustin.se/product/5010674622/euro2-advanced-e-por...
https://www.dustin.se/product/5010776393/e-docking-spacer

Så kan du koppla in mus,tangentbord,2 skärmar, ethernet och så vidare. Har kört det i 4 år på jobbet och det är riktigt smidigt, har dock äldre dator än det där men principen är det samma. Tänk på att det är dyrare att vara snål då ett datorbyte/reparation/byte av ssd etc är bra mycket dyrare än att köpa något riktigt direkt.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Jag håller fast vid att du bör köpa Thinkpaden, klart dyrare men värt det i långa loppet.

Vad är skillnaden mellan Thinkpad Yogan och den där Yoga 2:an ?

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk
Avstängd

Hårddisk och processorhastighet.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Kör själv Dell Latitude 7440 CPU i7 och ssd, skärm 1080p & funkar kanon. Har med mig datorn mycket och funkar bra. Kör docka med 2 skärmar på plats utan problem.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Hårddisk och processorhastighet.

Skrivet av PierreB:

https://www.dustin.se/product/5010809081/latitude-e7240
https://www.dustin.se/product/5010754834/latitude-e7440

Tillsammans med
https://www.dustin.se/product/5010674622/euro2-advanced-e-por...
https://www.dustin.se/product/5010776393/e-docking-spacer

Så kan du koppla in mus,tangentbord,2 skärmar, ethernet och så vidare. Har kört det i 4 år på jobbet och det är riktigt smidigt, har dock äldre dator än det där men principen är det samma. Tänk på att det är dyrare att vara snål då ett datorbyte/reparation/byte av ssd etc är bra mycket dyrare än att köpa något riktigt direkt.

Skrivet av Damir2d:

Kör själv Dell Latitude 7440 CPU i7 och ssd, skärm 1080p & funkar kanon. Har med mig datorn mycket och funkar bra. Kör docka med 2 skärmar på plats utan problem.

Denna då?
Är ju en hel djungel detta.

https://www.dustin.se/product/5010774940/thinkpad-x1-carbon

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk
Avstängd

X1 Carbon är väldigt nice, men de har ju gjort vissa kompromisser för att få den så tunn. Exempelvis en klenare processor än typ X240.

Jag gillar Thinkpads och har en privat, på jobbet har vi Elitebooks och de är ju helt ok också men de är rätt tunga för vad man får och personligen så föredrar jag Lenovos tangentbord och framför allt deras Touchpoint. Elitebooks brukar vara lite lättare att öppna för att komma åt innanmätet, men Thinkpads är ganska bra på detta område också och det finns utförlig dokumentation om hur man byter typ alla komponenter med pedagogiska videos osv. Elitebooks behöver dock inga instruktionsfilmer för det är bara en switch på undersidan för att plocka bort hela botten och komma åt typ allt (gäller nog inte nyare elitebooks av ultrabook-typen).

Jag har haft en del HP laptops privat och de har varit riktigt kassa i kvaliteten, och dessutom har jag haft en del problem med deras proffsmodeller på jobbet. De är bra mycket bättre än konsumentmodellerna men ändå uppstår det konstiga problem då och då. Mina Thinkpads däremot har fungerat väldigt bra och har det hänt något så har man bra garantier med en helt annan nivå på servicen än några konsumentdatorer.

Permalänk
Medlem

nu är jag nästan helt hundra på att det blir en Thinkpad Yoga.
Men just detta med inkoppling av 2 externa skärmar verkar bli problemet?
Den "portreplikator" jag hittar på INET har bara 1 DVI utgång. Funkar det då att jag även kör med min Deltaco Display Adapter som går från USB - DVI ?

Tips ovan på Lenovo USB 3 dock, verkar dock ha dubbla utgångar, men funkar den då till Yogan?

Dustin har dessa Yoga hemma.
https://www.dustin.se/search/thinkpad%20yoga
3 st med SSD, är den första nått att rekommendera?
https://www.dustin.se/product/5010797772/thinkpad-yoga-20cd

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem

Ingen som har nån synpunkt på vilken av modellerna man skall välja?
Tänkte lägga iväg en order idag

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC