Kodi 14.0 "Helix" redo för nedladdning

Permalänk
Melding Plague

Kodi 14.0 "Helix" redo för nedladdning

Lagom till julmyset är det dags för nästa version av mediacentret Kodi. Ändringsloggen avslöjar inte bara nytt namn, utan även stöd för nästa generations videoformat.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

När ska de integrera en databas som i Plex Media Server? Jag är trött på att behöva komma ihåg exakta sekunderna jag stoppade filmen i vardagsrummet och sedan sakta bläddra fram till rätt scen igen i mobilen/sovrummet osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

När ska de integrera en databas som i Plex Media Server? Jag är trött på att behöva komma ihåg exakta sekunderna jag stoppade filmen i vardagsrummet och sedan sakta bläddra fram till rätt scen igen i mobilen/sovrummet osv

Tanken med XBMC/Kodi är att separata databaser som PMS inte ska behövas - den gör ju all scraping själv och lagrar informationen lokalt. Nackdelen blir ju som du säger att tittandet inte blir flyttbart, men jag tvivlar på att de själva ser det som ett problem.

I övrigt tycker jag att det är konstigt att de implementerar h265 utan hårdvarustöd - det kommer bli totalt omöjligt för en average HTPC att hänga med.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

När ska de integrera en databas som i Plex Media Server? Jag är trött på att behöva komma ihåg exakta sekunderna jag stoppade filmen i vardagsrummet och sedan sakta bläddra fram till rätt scen igen i mobilen/sovrummet osv

Skrivet av Arzei:

Tanken med XBMC/Kodi är att separata databaser som PMS inte ska behövas - den gör ju all scraping själv och lagrar informationen lokalt. Nackdelen blir ju som du säger att tittandet inte blir flyttbart, men jag tvivlar på att de själva ser det som ett problem.

Precis detta tänkte jag fråga om det var fixat.
Så, fortfarande ointressant då.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Precis detta tänkte jag fråga om det var fixat.
Så, fortfarande ointressant då.

Det finns ju PleXBMC som addon, har dock aldrig testat och kan tänka mig att det är lite begränsat.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Entusiast
Skrivet av cider123:

När ska de integrera en databas som i Plex Media Server? Jag är trött på att behöva komma ihåg exakta sekunderna jag stoppade filmen i vardagsrummet och sedan sakta bläddra fram till rätt scen igen i mobilen/sovrummet osv

Det har gått att lösa ett tag men det är lite pilligt. Du kan sätta upp en egen SQL-databas där allt sådant lagras och sedan få alla klienter att läsa den. Senast jag testade var rätt många versioner sedan och då var det lite jobbigt att få den att läsa in banners, posters och liknande. Då behövde man flytta dem och sedan köra symboliska länkar vilket jag aldrig fick att fungera ordentligt. Har hört att det är lättare nu men inte haft behovet att testa då jag faktiskt bara använder en enheten nu. Så det går men det kräver en del jobb. Lite lättare om man har en NAS eller liknande som är enkel att slänga upp en mySQL-server på.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

En tidig julklapp kalas toppen!

Jag kör med mySQL-server på min NAS så då ligger hela mitt film biblioteket där, som ovan nämnde det är lite pill men det funkar riktigt smidigt.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av cider123:

När ska de integrera en databas som i Plex Media Server? Jag är trött på att behöva komma ihåg exakta sekunderna jag stoppade filmen i vardagsrummet och sedan sakta bläddra fram till rätt scen igen i mobilen/sovrummet osv

Jag har kört det sedan flera år tillbaka, du behöver dock en SQL databas där allt lagras.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Jag har aldrig gillat Kodi (XBMC) för det känns så otroligt otympligt och segt på Windows (däremot underbart under Linux). Någon som vet vad det kan bero på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Jag har aldrig gillat Kodi (XBMC) för det känns så otroligt otympligt och segt på Windows (däremot underbart under Linux). Någon som vet vad det kan bero på?

Har inte upplevt att det är segt någon gång under de 5-6 åren jag använt det. Det kan inte ha med din hårdvara att göra?

Skrivet av Zotamedu:

Det har gått att lösa ett tag men det är lite pilligt. Du kan sätta upp en egen SQL-databas där allt sådant lagras och sedan få alla klienter att läsa den. Senast jag testade var rätt många versioner sedan och då var det lite jobbigt att få den att läsa in banners, posters och liknande. Då behövde man flytta dem och sedan köra symboliska länkar vilket jag aldrig fick att fungera ordentligt. Har hört att det är lättare nu men inte haft behovet att testa då jag faktiskt bara använder en enheten nu. Så det går men det kräver en del jobb. Lite lättare om man har en NAS eller liknande som är enkel att slänga upp en mySQL-server på.

Som några ovan mig skrev är det relativt enkelt att köra om man har en NAS att lägga MySQL databasen på. Använt detta system i över 3 år utan några större problem. Var lite besvärligare när jag ville köra på en raspberry pi då det bör vara exakt (iaf var det så när jag började) samma version av KODI(XBMC) för att det ska fungera.

Ni borde även passa på att testa Yatse sjukt grym remote och riktigt fina funktioner för att skjuta över till chromecast eller andra enheter!

Permalänk
Medlem

Får hoppas att raspbmc utvecklaren skippar julen och släpper OSMC snart...

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Niwa:

Har inte upplevt att det är segt någon gång under de 5-6 åren jag använt det. Det kan inte ha med din hårdvara att göra?

Som några ovan mig skrev är det relativt enkelt att köra om man har en NAS att lägga MySQL databasen på. Använt detta system i över 3 år utan några större problem. Var lite besvärligare när jag ville köra på en raspberry pi då det bör vara exakt (iaf var det så när jag började) samma version av KODI(XBMC) för att det ska fungera.

Ni borde även passa på att testa Yatse sjukt grym remote och riktigt fina funktioner för att skjuta över till chromecast eller andra enheter!

Har de löst problemet med alla bilder nu? För att få databasen med tid och sånt till SQL var inte så svårt och det var väldigt enkelt att slänga upp en mySQL-databas på min NAS. Men inga bilder laddades in på de andra klienterna som jag synkade mot samma databas. Lösningen då var att kopiera alla bilder till NASen och sedan skapa symboliska länkar från varje klient till den mappen som de förväntade sig att bilder skulle ligga i. Det fungerade aldrig och utan cover art så är XBMC rätt tråkigt att titta på. Det var bara tomma rutor och text.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Första tanken när jag såg rubriken: Vafan är Kodi?
1 sekund senare: aaah juste.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

När ska de integrera en databas som i Plex Media Server? Jag är trött på att behöva komma ihåg exakta sekunderna jag stoppade filmen i vardagsrummet och sedan sakta bläddra fram till rätt scen igen i mobilen/sovrummet osv

XBMC har nu länge haft integrerat stöd för mySQL. Minst 2 år tillbaka de implementerade det. Busenkelt att sätta upp.

http://kodi.wiki/view/MySQL/Setting_up_XBMC

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Niwa:

Har inte upplevt att det är segt någon gång under de 5-6 åren jag använt det. Det kan inte ha med din hårdvara att göra?

Det fungerade alldeles utmärkt med denna versionen, märkligt nog (men jag är nöjd!).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Jag har aldrig gillat Kodi (XBMC) för det känns så otroligt otympligt och segt på Windows (däremot underbart under Linux). Någon som vet vad det kan bero på?

Kontigt. det har gått jättebra på alla windows byggen jag kört xbmc på under åren. Vissa väldigt gamla och taniga.

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Zotamedu:

Har de löst problemet med alla bilder nu? För att få databasen med tid och sånt till SQL var inte så svårt och det var väldigt enkelt att slänga upp en mySQL-databas på min NAS. Men inga bilder laddades in på de andra klienterna som jag synkade mot samma databas. Lösningen då var att kopiera alla bilder till NASen och sedan skapa symboliska länkar från varje klient till den mappen som de förväntade sig att bilder skulle ligga i. Det fungerade aldrig och utan cover art så är XBMC rätt tråkigt att titta på. Det var bara tomma rutor och text.

Jag har aldrig haft det problemet med att bilderna inte är tillgängliga, nu har jag visserligen alltid min HTPC igång så det kanske laddas därifrån?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Segas:

Jag har aldrig gillat Kodi (XBMC) för det känns så otroligt otympligt och segt på Windows (däremot underbart under Linux). Någon som vet vad det kan bero på?

Installerat Kodi 14 på både signatur burken och min gamla ION Asrock 330 pro som bägge kör win 7. Flyter jättefint och känns mycket snabbare än tidigare.

Visa signatur

Chassi Fractal Design Define R6|Moderkort Asus ROG x570f|CPU AMD Ryzen 9 3950x|CPU Kylning Noctua NH-U12S|GPU Gigabyte 2070 super|RAM Corsair 32GB 3200MHz CL16 Vengeance|Ljud Logitech Z906 5.1|Optisk ASUS Intern BW-16D1HT Blu-ray|SSD Corsair Force MP600 1TB|HDD 3st 3TB WD, 3st 4tb Seagate IronWolf |PSU Corsair RM 750w 80+ gold|Skärm Skantic B5512FHD 55"|OS Win 10|Plexpass|Fiber 1000/1000|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arzei:

I övrigt tycker jag att det är konstigt att de implementerar h265 utan hårdvarustöd - det kommer bli totalt omöjligt för en average HTPC att hänga med.

Just för att det finns ingen hårdvara som klarar av att avkoda h265 än. Så alternativet var inget stöd för det alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det har gått att lösa ett tag men det är lite pilligt. Du kan sätta upp en egen SQL-databas där allt sådant lagras och sedan få alla klienter att läsa den. Senast jag testade var rätt många versioner sedan och då var det lite jobbigt att få den att läsa in banners, posters och liknande. Då behövde man flytta dem och sedan köra symboliska länkar vilket jag aldrig fick att fungera ordentligt. Har hört att det är lättare nu men inte haft behovet att testa då jag faktiskt bara använder en enheten nu. Så det går men det kräver en del jobb. Lite lättare om man har en NAS eller liknande som är enkel att slänga upp en mySQL-server på.

Lägg in följande i advancedsettings.xml :

<advancedsettings> <pathsubstitution> <substitute> <from>special://masterprofile/Thumbnails/Video/</from> <to>SMB://nas01/xbmc/Thumbnails/Video/</to> </substitute> <substitute> <from>special://masterprofile/Thumbnails/Music/</from> <to>SMB://nas01/xbmc/Thumbnails/Music/</to> </substitute> </pathsubstitution> </advancedsettings>

där nas01 är namnet (eller IP-adress) på din NAS eller server, och xbmc är share-namnet.

och för att lagra informationen om filmer, musik etc i SQL-server:

<videodatabase> <type>mysql</type> <host>1.1.1.1</host> <user>username</user> <pass>password</pass> </videodatabase> <musicdatabase> <type>mysql</type> <host>1.1.1.1</host> <user>user</user> <pass>password</pass> </musicdatabase>

All info ska finnas i Kodis wiki.

Allt ska finnas inom
<advancedsettings>
....
....
</advancedsettings>

Permalänk
Medlem

Så vad krävs det för hårdvara för att få 4k x265 att funka bra nu när det går att mjukvaru-decoda, någon som har koll?

Permalänk
Medlem

Jag följde denna guide när jag ställde in mySQL-server.
Using MySQL for XBMC with Synology DSM5

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sir Hitman:

Jag har aldrig haft det problemet med att bilderna inte är tillgängliga, nu har jag visserligen alltid min HTPC igång så det kanske laddas därifrån?

Det var som sagt ett bra tag sedan jag körde så. Problemet var att XBMC laddade ner bilderna lokalt till min dator vilket inte var något problem. Fast när jag drog igång på laptopen så plockade den inte hem dem igen och lagrade dem där för att de redan fanns enligt databasen på något vis. Så information om var jag stoppade och vad jag sett sparades men inga filer. Det var där de symboliska länkarna kom in. Så det fungerade bra så länge jag bara körde med en dator men då är det ju rätt meningslöst att köra databasen på en NAS.

Skrivet av Hotcpu6:

Lägg in följande i advancedsettings.xml :

<advancedsettings> <pathsubstitution> <substitute> <from>special://masterprofile/Thumbnails/Video/</from> <to>SMB://nas01/xbmc/Thumbnails/Video/</to> </substitute> <substitute> <from>special://masterprofile/Thumbnails/Music/</from> <to>SMB://nas01/xbmc/Thumbnails/Music/</to> </substitute> </pathsubstitution> </advancedsettings>

där nas01 är namnet (eller IP-adress) på din NAS eller server, och xbmc är share-namnet.

och för att lagra informationen om filmer, musik etc i SQL-server:

<videodatabase> <type>mysql</type> <host>1.1.1.1</host> <user>username</user> <pass>password</pass> </videodatabase> <musicdatabase> <type>mysql</type> <host>1.1.1.1</host> <user>user</user> <pass>password</pass> </musicdatabase>

All info ska finnas i Kodis wiki.

Allt ska finnas inom
<advancedsettings>
....
....
</advancedsettings>

Tack för informationen. Jag vet att det stått lite i senare uppdateringar om förbättrat stöd men har inte orkat sätta mig in i det. Men ska lägga detta på minnet för har funderat på att experimentera lite med det igen någon dag.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmo_k:

Så vad krävs det för hårdvara för att få 4k x265 att funka bra nu när det går att mjukvaru-decoda, någon som har koll?

Jag har hört att HEVC är rätt tungt att avkoda, men VP9 verkar ju inte så fruktansvärt svårt med en dual core ens. Jag undrar om HEVC är så otroligt mycket tyngre än AVC ändå. I 4k är det nog nödvändigt med en quad core misstänker jag.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Jag har hört att HEVC är rätt tungt att avkoda, men VP9 verkar ju inte så fruktansvärt svårt med en dual core ens. Jag undrar om HEVC är så otroligt mycket tyngre än AVC ändå. I 4k är det nog nödvändigt med en quad core misstänker jag.

så en i7:a på 3ghz+ borde mao inte ha några bekymmer? Är det någon som vet hur det ser ut på hårdvaru-decodeing fronten, något på gång?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av cosmo_k:

så en i7:a på 3ghz+ borde mao inte ha några bekymmer? Är det någon som vet hur det ser ut på hårdvaru-decodeing fronten, något på gång?

Har för mig att Nvidia sagt något om att det dyker upp nästa omgång men nu har de någon sorts hybridlösning som avkodar på shaders så man slipper i alla fall belasta CPU. Men det är ju inte i närheten av lika snålt som en dedikerad hårdvaruavkodare. Vill minnas att Intel också har någon hybridversion igång. Qualcomm har en hårdvaruavkodare i sina senaste mobila plattformar och har för mig att det finns andra systemkretsar ute. Men de flesta verkar räkna med fullt stöd från AMD, Nvidia och Intel i nästa generation hårdvara.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmo_k:

Så vad krävs det för hårdvara för att få 4k x265 att funka bra nu när det går att mjukvaru-decoda, någon som har koll?

Skrivet av Luminous:

Jag har hört att HEVC är rätt tungt att avkoda, men VP9 verkar ju inte så fruktansvärt svårt med en dual core ens. Jag undrar om HEVC är så otroligt mycket tyngre än AVC ändå. I 4k är det nog nödvändigt med en quad core misstänker jag.

Skrivet av cosmo_k:

så en i7:a på 3ghz+ borde mao inte ha några bekymmer? Är det någon som vet hur det ser ut på hårdvaru-decodeing fronten, något på gång?

Nu är inte decodarna helt optimerade, men hevc/h265 är tuuungdrivet. Min 4770k har problem med att avkoda x265 4k över 20Mbps både med MPCHC + LAV filters och VLC), 100% på alla 8a trådar och fortfarande inget ordentligt flyt och problem med sökning/spolning, 4k50 blev slideshow. Körde samma grejer på en 4k-tv med hårdvarustöd och det flöt på utan problem.

Permalänk
Medlem

Undra om nedladdning av subs kommer bli bättre igen. I version 13 la de till en meny och fick alla subs inställningar och addons att bli helt värdelösa. Ett steg fram för xbmc men ett redigt steg bakåt för användarvänligheten. I version 13 så sparades inte ens sub filerna på disk länge. Så om man stoppade filmen var man tvungen att ladda ner det igen och va då servern nere så va de rätt jobbigt.

Jag pratar alltså om nedladdning av undertexter inne i själva xbmc nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

Det fanns en addon som fixade subs i 13. Bla kunde den ladda hem subs automatiskt när en video startade och spara subben brevid videofilen eller i en separat mapp.

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk

någon som vet hur man uppgraderar sin raspberry pi till kodi? har lite problem med att hitta detta på nätet.

tacksam för lite hjälp.

Visa signatur

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |