Värt att köpa Astro a50?

Permalänk
Medlem

Värt att köpa Astro a50?

Ska åka iväg till USA den 26:e och blev sugen på att köpa Astro a50 eftersom det är några hundralappar billigare än i Sverige.

Så min fråga är om det är värt att köpa a50's i USA istället för i Sverige?
Och vilka andra headset finns det till dator för högst 2500kr? (spelar ingen roll om det är i USA eller Sverige)

Tänkte också passa på och köpa nytt ljudkort eftersom mitt är piss och undrade vilka ni skulle rekommendera? (Högst 750 kr)

Permalänk
Medlem

Jag är också nyfiken, funderar också på att köpa a50. Ska användas till X1 och PC.

Permalänk
Medlem

Jag köpte dessa hörlurar och blev besviken på det tjut som upkom i höger hörlur varje gång micken gick igång :/
Men annars så var de bra. Skickade tillbaka headsettet och köpte ett par logitech g930 istället.

Men läs lite på internet om astro a50 white noise så får du se vad du tycker. Men för 3000;- så tycker inte jag att det var acceptabelt!

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Ljusskygg

Astro A40 mycket mer värt, har ett par själv (MixAmp PRO)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonMattila:

Astro A40 mycket mer värt, har ett par själv (MixAmp PRO)

Men kan man använda mix amp till PC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Jag är också nyfiken, funderar också på att köpa a50. Ska användas till X1 och PC.

När köpte du dina?

Har ju kommit 2 gen. Kanske ge dom ett försök

Permalänk
Medlem

köpte ett par astro a50 vid black friday för 1799, & har blandade meningar om det headset, hade sjukt höga förväntningar. har förövrigt skickat tillbaka lurarna då dem inte helt enkelt var något för mig.

+ känslan att lämna datorn utan att ta av sig hörlurar, fortsätta prata i skype/teanspeak med polarna när man gör annat, grymt.
+ bra diskant(i pro mode 3an)
+ dem är väldigt "lätta" sitter inte tungt
- Media Mode (1an) för mycket bas
- Core Mode (2an) för mycket bas
- passformen, hade samma problem med corsair vengance 1500/2100 passar inte mitt huvud(har väl ett jäkla stort einstein huvud)
- suicid att lära använda funktionerna på lurarna, man kan lätt bli döv, "finns ett beep ljud" som är fruktansvärt högt innan man fattar hur headsetet funkar.
- headset hållaren är i plast, trodde det skulle vara mer kvalité.. . typ metall?
- miccen kändes billig, inte alls stabil, typ böjbar.

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

Vet ni vilka hörlurar man kan få för 2500 och ni vill köpa ett gamingheadset? Köp ett par RIKTIGT bra hörlurar och en Modmic för det har ni absolut råd med!

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Krupty:

Men kan man använda mix amp till PC?

Ja, den ansluts via TOSLINK (Optisk port), den fyrkantiga som är typ 3x3mm
Sen så fixar man rätt ljudkälla via windows annars så får du ljudet via dålig 2.0 tills du valt MixAMP Pron och då blir ljudet jätte mycket bättre

Visa signatur
Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Yooriitzz:

Vet ni vilka hörlurar man kan få för 2500 och ni vill köpa ett gamingheadset? Köp ett par RIKTIGT bra hörlurar och en Modmic för det har ni absolut råd med!

DT770 + AT2020+ USB mer värt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonMattila:

DT770 + AT2020+ USB mer värt.

Eller en kondensatormick ja

Vad som helst utom ett "gamingheadset"

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonMattila:

Ja, den ansluts via TOSLINK (Optisk port), den fyrkantiga som är typ 3x3mm
Sen så fixar man rätt ljudkälla via windows annars så får du ljudet via dålig 2.0 tills du valt MixAMP Pron och då blir ljudet jätte mycket bättre

Får man mixamp pro om man köper a50 2gen?

Permalänk
Ljusskygg

Ifall du hinner till affär så är detta JÄVLIGT värt
http://www.inet.se/produkt/6606813/astro-a50-dolby-7-1-wirele...

Visa signatur