Logitech Z623 eller Audio Pro Addon T8?

Permalänk
Medlem

Logitech Z623 eller Audio Pro Addon T8?

Logitech Z632 för 1099kr eller Audio Pro Addon T8 för 1290kr? (Mellandagsrea pris för båda!)
Används för musik eventuellt TV.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=654570

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1851411

Permalänk
Medlem

Har inte hört nåt Logitechsystem som låter vettigt till musik så köp hellre Audio Pro,visst lyssnar du bara på massa datagjord musik med konstgjord bas så lär Z623 duga.

Permalänk
Medlem

Utav dina två val hade jag satsat på Audio Pro Addon T8.

Själv gav jag bort Philips BTS5000 i julklapp till föräldrarna men funderar nu på om jag borde övertala dem att byta till Addon T8?

http://www.netonnet.se/art/ljud-och-horlorar/hifi-komponenter...

Finns här någon audiofil som kan komma med lite expertråd?

Permalänk
Skrivet av oyegie:

Har inte hört nåt Logitechsystem som låter vettigt till musik så köp hellre Audio Pro,visst lyssnar du bara på massa datagjord musik med konstgjord bas så lär Z623 duga.

Jag lånar tråden med samma intresse som OP!

oyegie har läst igenom många trådar på sweclockers om diverse ämnen om just "instegshögtalare" och märkt att du ofta har bra input!

Kort historia så fick jag just dessa z623 nu i jul och blev väldigt glad, men jag avskyr att pengar läggs spontant utan någon efterforskning. Efter att ha läst många recensioner och kommentarer från diverse forum så verkar dessa väldigt bra för en nybörjare. Min kompis har även de och jag tycker det låter väldigt bra!

Jag kan absolut ingenting om ljudteknik men dessa Audio Pro verkar riktigt intressanta speciellt för det priset! Men en stor fråga är, hur "mycket bättre" (förstår att de kommer vara bättre) är det för mig som student? Varför frågan är väl att jag främst kommer använda högtalarna för att kolla på film eller spela rpg spel. Men det skulle också vara kul att kunna vrida upp volymen för musik!

Den slutgiltiga frågan lyder väl; är det värt att lämna tillbaka z623 och slå till på Audio Pro, eller kan avsaknaden av baslåda förstöra känslan förmycket för att bra ljud ska kompensera?

(Ambivalensen is strong with this one!)

Visa signatur

In the beginning the universe was created.

This has made a lot of people very angry, and has been widely regarded as a bad move.
- Douglas Adam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fastback:

Utav dina två val hade jag satsat på Audio Pro Addon T8.

Själv gav jag bort Philips BTS5000 i julklapp till föräldrarna men funderar nu på om jag borde övertala dem att byta till Addon T8?

http://i-shok.ru/wp-content/uploads/2014/06/wpid-Obzor-akusti...

http://www.netonnet.se/art/ljud-och-horlorar/hifi-komponenter...

Finns här någon audiofil som kan komma med lite expertråd?

helvete vad jag gillar hur dom där ser ut.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teh_Auwlboy:

Jag lånar tråden med samma intresse som OP!

oyegie har läst igenom många trådar på sweclockers om diverse ämnen om just "instegshögtalare" och märkt att du ofta har bra input!

Kort historia så fick jag just dessa z623 nu i jul och blev väldigt glad, men jag avskyr att pengar läggs spontant utan någon efterforskning. Efter att ha läst många recensioner och kommentarer från diverse forum så verkar dessa väldigt bra för en nybörjare. Min kompis har även de och jag tycker det låter väldigt bra!

Jag kan absolut ingenting om ljudteknik men dessa Audio Pro verkar riktigt intressanta speciellt för det priset! Men en stor fråga är, hur "mycket bättre" (förstår att de kommer vara bättre) är det för mig som student? Varför frågan är väl att jag främst kommer använda högtalarna för att kolla på film eller spela rpg spel. Men det skulle också vara kul att kunna vrida upp volymen för musik!

Den slutgiltiga frågan lyder väl; är det värt att lämna tillbaka z623 och slå till på Audio Pro, eller kan avsaknaden av baslåda förstöra känslan förmycket för att bra ljud ska kompensera?

(Ambivalensen is strong with this one!)

Beror på vad du prioriterar,Logitech är ju väldigt basdominerande högtalare ibland lite för mycket,basen är varken tajt eller musikalisk bas utan mer monotom och okontrollerad,ur de små plastburkarna låter det inte särskilt mycket,mellanregistret kan man glömma att det finns där.
Audio pro har jag inte hört men kan tänka mig att dessa har bra ljudkvalite men med tanke på storleken lär det inte bli så mycket bastryck,det behövs större högtalare för det,själv skulle jag hellre valt Audio pro då Logitechs bas förstör mer än gör nytta.

Permalänk

Tackar för svar! Ska svänga förbi en affär imorn och kolla på dem!

Visa signatur

In the beginning the universe was created.

This has made a lot of people very angry, and has been widely regarded as a bad move.
- Douglas Adam