Höga FPS problem i diverse spel. Hjälp uppskattas enormt!

Permalänk

Höga FPS problem i diverse spel. Hjälp uppskattas enormt!

Hejsan! Här är jag igen med mina problem haha...
Det är såhär att jag upplever höga FPS problem i spel så som CS:GO, World of Warcraft etc. Förr kunde jag lira dessa spel på högsta grafiken med stabil FPS, nu droppar jag ner till 20-40 nästan varje 10 sekund vilket är sjukt irriterande. Nu kan jag knappt lira spelen på lägsta med stabil FPS. Det jag har gjort innan FPS droppen började var att jag skaffade en till skärm och ändrade Nvidia inställningen till Flerskärmsprestandaläge, tog bort den skärmen och nu är den inställningen på singelskärmsblablablaprestandaläge. Jag har också överklockat CPU:n från 4,0 GHz till 4,2 GHz genom att höja BCLK värdet till 105 istället för 100.

Datorn:
ASUS GTX 770
Intel core i5 3570
16GB ram 2400 MHz

Någon som kan hjälpa mig? Kan det vara BCLK värdet som skapar kaos?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babakunde:

Hejsan! Här är jag igen med mina problem haha...
Det är såhär att jag upplever höga FPS problem i spel så som CS:GO, World of Warcraft etc. Förr kunde jag lira dessa spel på högsta grafiken med stabil FPS, nu droppar jag ner till 20-40 nästan varje 10 sekund vilket är sjukt irriterande. Nu kan jag knappt lira spelen på lägsta med stabil FPS. Det jag har gjort innan FPS droppen började var att jag skaffade en till skärm och ändrade Nvidia inställningen till Flerskärmsprestandaläge, tog bort den skärmen och nu är den inställningen på singelskärmsblablablaprestandaläge. Jag har också överklockat CPU:n från 4,0 GHz till 4,2 GHz genom att höja BCLK värdet till 105 istället för 100.

Datorn:
ASUS GTX 770
Intel core i5 3570
16GB ram 2400 MHz

Någon som kan hjälpa mig? Kan det vara BCLK värdet som skapar kaos?

Du kan ju lätt testa din egen bCLK-teori genom att återställa till standardfrekvensen?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av evil penguin:

Du kan ju lätt testa din egen bCLK-teori genom att återställa till standardfrekvensen?

Yes, det ska jag göra.

Permalänk
Skrivet av Babakunde:

Hejsan! Här är jag igen med mina problem haha...
Det är såhär att jag upplever höga FPS problem i spel så som CS:GO, World of Warcraft etc. Förr kunde jag lira dessa spel på högsta grafiken med stabil FPS, nu droppar jag ner till 20-40 nästan varje 10 sekund vilket är sjukt irriterande. Nu kan jag knappt lira spelen på lägsta med stabil FPS. Det jag har gjort innan FPS droppen började var att jag skaffade en till skärm och ändrade Nvidia inställningen till Flerskärmsprestandaläge, tog bort den skärmen och nu är den inställningen på singelskärmsblablablaprestandaläge. Jag har också överklockat CPU:n från 4,0 GHz till 4,2 GHz genom att höja BCLK värdet till 105 istället för 100.

Datorn:
ASUS GTX 770
Intel core i5 3570
16GB ram 2400 MHz

Någon som kan hjälpa mig? Kan det vara BCLK värdet som skapar kaos?

har du laddat ner MSI afterburner, kolla så inte videominnet tar slut, då kan det ju bli hack när minnet först ska tömmas.
vilken uppdatering frekvens har du inställt på ?

vilken temperatur är GPU/CPU på när du spelar kolla med MSI afterburner eller hwinfo.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av jonatan80:

har du laddat ner MSI afterburner, kolla så inte videominnet tar slut, då kan det ju bli hack när minnet först ska tömmas.
vilken uppdatering frekvens har du inställt på ?

vilken temperatur är GPU/CPU på när du spelar kolla med MSI afterburner eller hwinfo.

GPU:n överstiger inte 70 grader
CPU:n ligger på 45-50 (vattenkyld).
Kör på 144Hz, men anser ändå att jag bör kunna köra CSGO på lägsta och uppnå mer FPS än 144?
Videominnet tar inte slut, använder knappt mer än 50%.