Kan inte skapa bootable usb

Permalänk
Vägledare

Kan inte skapa bootable usb

Hej all

Försöker skapa en bootable usb men varje gång så fastnar processen på 95%. Har provat med Windows egna program för detta och med Rufus. Har provat olika usb-stickor i olika slots och har såklart formaterat om usb-minnena. Varför fungerar det inte? Blir galen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miikks:

Hej all

Försöker skapa en bootable usb men varje gång så fastnar processen på 95%. Har provat med Windows egna program för detta och med Rufus. Har provat olika usb-stickor i olika slots och har såklart formaterat om usb-minnena. Varför fungerar det inte? Blir galen!

Vilket usb minne och vilken storlek har du?
Även filsystem på minnet hade varit bra att veta.

Permalänk
Vägledare
Skrivet av MacAllan:

Vilket usb minne och vilken storlek har du?
Även filsystem på minnet hade varit bra att veta.

Det är ett SanDisk usb på 16 GB. Jag vet att det stöds av moderkortet då det var samma usb jag använda första gången jag installerade Windows på datorn. Filsystemet är FAT32.
Jag vet att det kan ta en liten stund för programmet att avsluta processen men det känns som att något är fel. Datorn har spökat något rejält dom här dagarna och du kan kolla mina tidigare skapade trådar om du vill för att bilda dig en uppfattning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miikks:

Det är ett SanDisk usb på 16 GB. Jag vet att det stöds av moderkortet då det var samma usb jag använda första gången jag installerade Windows på datorn. Filsystemet är FAT32.
Jag vet att det kan ta en liten stund för programmet att avsluta processen men det känns som att något är fel. Datorn har spökat något rejält dom här dagarna och du kan kolla mina tidigare skapade trådar om du vill för att bilda dig en uppfattning.

Verkar ju vara rätt där iaf.
Vad menar du med windows egna program?
Har du testat MS program http://www.microsoft.com/en-us/download/windows-usb-dvd-downl...
Du behöver också en iso av det OS du kör.

Permalänk
Vägledare
Skrivet av MacAllan:

Verkar ju vara rätt där iaf.
Vad menar du med windows egna program?
Har du testat MS program http://www.microsoft.com/en-us/download/windows-usb-dvd-downl...
Du behöver också en iso av det OS du kör.

Iso-fil har jag och det var det programmet jag menade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miikks:

Iso-fil har jag och det var det programmet jag menade

Har du provat ta ner en ny iso fil om den du har råkat bli korrupt.