Corsair HX100i, fläkten snurrar inte?

Permalänk
Medlem

Corsair HX100i, fläkten snurrar inte?

Så... I julklapp fick jag ett nytt nätagg, ett HX100i från HXI serien av Corsair. Problemet jag har är att fläkten inte snurrar i nätaggregatet och jag är orolig att det kommer överhettas eller något sådant! Hur fixart man det eller ska det vara så?!

Rubrik förtydligad.
Permalänk
Medlem

Det snurrar när det blir varmt. Prova att stresstesta datorn så ska du se.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Första jag fick upp vid googling på nätdelen:
http://www.corsair.com/en/hxi-series-hx1000i-high-performance...

Quiet, efficient operation
80 PLUS Platinum efficiency and Zero RPM Fan Mode mean that at low to medium loads, the fan doesn’t spin at all. And when you do push the HXi hard, the thermally controlled fan spins only as fast as it needs to.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

Ah, tack så mycket! Inget mer att vara orolig för!

Permalänk
Moderator
Moderator

Välkommen till Sweclockers!

Tyvärr har du i dina två första trådar råkat bryta mot våra regler. Jag har åtgärdat dem båda åt dig nu men läs igenom våra regler en extra gång för att undvika framtida misstag.

Reglerna finner du i sin helhet på http://www.sweclockers.com/forum/regler

*Rubrik redigerad.*

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Daemon, jag är ledsen. Ska genast ta en titt! Ursäkta!