Mottagaren hör mig inte i samtal, bara om högtalarenfunktionen är på slagen (hjälp!)

Permalänk
Medlem

Mottagaren hör mig inte i samtal, bara om högtalarenfunktionen är på slagen (hjälp!)

Hej!

Jag har ett problem angående min Oneplus one när jag eller någon ringer så hör mottagaren (motpartnern) inte mig bara om jag slår på själva högtalarfunktionen i samtalet. Testat startat om den flera gånger, fabrik återställning, testat med ett annat simkort i den, testat blåst med dammsugarn vid högtalaren/micen, men ingen skillnad.. , någon som haft detta på sin OPO? eller kan det vara en fuktskada?

Läst till och från angående service på OPO.. ni som har haft fel och så har ni skickat och väntat på dem eller gett sjutton i det och köpt en ny annat märke..?

Behöver all hjälp ja kan få!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte när det gäller just din telefon, har ingen erfarenhet av det men oftast när det fungerar på högtalartelefonen och inte den "lilla" så är det för att de använder sig av två olika mikrofoner, som iphone, samsung osv.

Med den felsökning du själv gjort och speciellt fabriksåterställningen (Förmodan att du inte lagt tillbaka någon säkerhetskopia då det gör hela fabriksåterställningen onödig) så är det hårdvarufel.

Visa signatur

DATOR | Chassi: H440 | Moderkort: HERO VII | Processor: 4790k | Kylning: H100i | SSD: Samsung 850 Pro 128+256Gb | HDD: WD Black 3TB | Grafikkort: 970 MSI Gaming SLI | RAM: 16Gb HyperX Fury 1600MHz | Nätagg: EVGA Supernova G2 1000W |
KRINGUTRUSTNING | Skärm: ROG Swift PG278Q | Mus: Func MS-3² | Tangentbord: MadCatz S.T.R.I.K.E 7 | Headset: O2+ODAC - HD650 | Mikrofon: Blue Spark Digital |

Permalänk
Medlem

Låter som om den är trasig prata med tillverkarens support. Men nämn inte att du använt dammsugare, låter våldsamt.