Wii U... förslag på pistol/vapen och spel efterlyses

Permalänk
Medlem

Wii U... förslag på pistol/vapen och spel efterlyses

Ok, så har småttingarna fått sig en Wii U att leka med. Jättekul för dem med mariokart och liknande.

Men... jag funderar på om man kanske kunde ha lite kul själv också

Jag tror jag skulle gilla en pistol med tillhörande spel skarpt. Kanske ngt arkadliknande där man får stå framför TV:n och panga fiender av olika slag. (Jag tänker mig inte något online pvp'ande ala COD/BF osv, utan något där man ...ja pangar mot spelet. zombies, skurkar ja vad man nu kan hitta.)

Någon här som har förslag på bra fungerande pistolkontroller och/eller spel som man kan köra? (Helst en pistolliknande kontroll med traditionellt "öppet" sikte med siktesskåra och korn för dom som känner igen de termerna)

(Jag hittade denna: http://www.thedelta6.com/ ... men den verkar ju funka till alla maskiner utom Wii. Det behöver inte vara så superavancerad kontroll i och för sig men ändå kul exempel.)

Permalänk
Medlem

Mmm vill ha en Zapper 2.0 med Duckhunt 2

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=276401

något sånt skulle väl vara lämpligt.

House of The Dead finns ju som är en klassisk on-rail arkade zombie shooter

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk

Jäkligt tradigt att inga riktiga lightgunspel görs längre :/ . (iom plattv inte klarar av det).

Isället släpps sensorbaserade system som inte är lika snabba (laggar lite) och lika precisa.

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikfavoriten:

Jäkligt tradigt att inga riktiga lightgunspel görs längre :/ . (iom plattv inte klarar av det).

Isället släpps sensorbaserade system som inte är lika snabba (laggar lite) och lika precisa.

själva "sensorn" borde iof idag potentialen att vara snabbare än hur det funkade på NES tex. (den var ju av naturen begränsad tex till max 60 registreringar per sekund, i praktiken betydligt färre antagligen eftersom pulsen var väl märkbar) det verkar segt på Wii/U när markören ska röras över skärmen mer pga systemet i sig gissar jag, men en om kameran bara användes för att ta in positionsangivelse vid avtryckarögonblicket på liknande vis som med Zappern så skulle det nog kunna likna gamla tiders pistolspel ganska väl, om inte bättre. det "kräver" iof också en adapter på Wiimoten för att funka, men såna älskar ju Nintendo så..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Om ngn annan framöver funderar på samma sak:

Jag beställde house of dead 1+2 samt två stycken pistolskal, SAMT Reload Spaghetti Gun Bundle (spel + två revlolverliknande skal) från amazon.

Spaghetti gun-spelet har kommit och....jag kan säga att besvikelsen är total. Spelet i sig, och revolverskalen funkar precis som de ska. Dock fungerar Wii U rent ut sagt uselt i sammanhanget. Siktet laggar efter med en sekund känns det som, och det är dessutom helt omöjligt att kalibrera så att "siktet" är där jag pekar remote-kontrollen. (Hur de kunde missa att ta med en kalibreringsfunktion i Wii U övergår mitt förstånd)

Det blir närmast omöjligt att spela med ett laggande sikte som dessutom inte ens lägger sig där man siktar på skärmen. (dessutom varierar felsiktet beroende på hur långt ut på skärmen man siktar)

Synd för det hade kunna varit riktigt kul att leka och öva på.

Permalänk
Medlem

Spelade en hel del The House of the Dead: Overkill för ett par år sedan, det var ett riktigt bra "rail-shooter". Testade även House of the Dead 1 + 2 men det var inte lika skoj.

Dead Space: Extraction kan var något att kika på också, om du gillar just rail-shooters.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem

Uppdatering 2. "House of the dead 2&3" innehåller kalibreringsmöjlighet, så det går att spela hyffsat. Sikteskorset på skärmen laggar fortfarande men men det går .