Kloning av stor hårddisk till liten SSD?

Permalänk
Medlem

Kloning av stor hårddisk till liten SSD?

Hej!

Har en 750GB hårddisk som behöver klonas till en 120GB SSD.

Det finns en partition som heter "data" som kan tas bort och alltså inte behöver vara med vid kloningen, och det gäller en laptop (ASUS Vivobook S550CB) så kloningen kan göras offline.

Jag hade tänkt mig ett program som klarar följande:

1: Sätt 750GB HDDn från laptopen i en stationär dator
2: gör en image med alla partitioner utom "DATA" (vilket resulterar i att imagen blir tillräckligt liten för att få plats på SSD'n)
3: Sätt i SSDn i den stationära datorn, välj imagen som skall överföras och för över.
4: Sätt SSD'n i laptopen, boota, och allt funkar.

Finns det ett program som fixar detta? Tack för hjälpen

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Macrium reflect gratis och funkar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kolla denna tråd som har länkar till test och video guide för Macrium Reflect Free http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/1342941...

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Tack Funkade kanon.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.