Permalänk

Gaming headset

Hjälp vad det finns mycket att välja på.
Hej det är dags för mig att köpa nytt headset. Har haft två SteelSeries Siberia V2, var nöjd med dom grym komfort men kvalitén så där. Köpte v3 istället men får bara rundgång när jag kör ts och ingen ljudkontroll på sladden. Läcker igenom massa ljud till micken. Nä dessa lämnar jag till baka. Men vad skall man köpa??
Spelar långa stunder, använder det 95% till spel.
Vill ha...
bra mick
kontroll på sladden
god komfort
Gärna bra isolerade så micken inte tar upp ljud.
Max 2000kr

Permalänk
Medlem

Köpte mig ett par sennheizer 363D under rean, ligger över din budget men dom kanske reas nu i mellandagarna.

Mycket nöjd med ljudet och mina medspelare har inte klagat på micken. Komforten är underbar. Det är öppna lurar, det gillas ju inte av alla men läcker lite ljud samtidigt som man inte blir helt isolerad från omvärlden.
Ingen sladd kontroll men du mutar om du fäller upp nicken samt har volymkontroll på högra kåpan.

Enda klagomålet var sladden var lite kort till USB kortet och så vägrar det fungera med förlängningen som följde med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tack Danzle jag skall kolla på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Codemaster:

Hjälp vad det finns mycket att välja på.
Hej det är dags för mig att köpa nytt headset. Har haft två SteelSeries Siberia V2, var nöjd med dom grym komfort men kvalitén så där. Köpte v3 istället men får bara rundgång när jag kör ts och ingen ljudkontroll på sladden. Läcker igenom massa ljud till micken. Nä dessa lämnar jag till baka. Men vad skall man köpa??
Spelar långa stunder, använder det 95% till spel.
Vill ha...
bra mick
kontroll på sladden
god komfort
Gärna bra isolerade så micken inte tar upp ljud.
Max 2000kr

Dessa har fått bra kritik och har både mjuka och vanliga muffar.
http://www.nordichardware.se/Kringutrustning/kingston-hyperx-...

Permalänk

Tack MacAllan ser bra ut och just pris.

Permalänk
Medlem

Kolla även qh-90 då jag sett det gå för 500 kr de senaste dagarna och det är ju samma lur.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14