Tips på bra spel Steam + Linux + J1900

Permalänk

Tips på bra spel Steam + Linux + J1900

Hej

Jag har precis lagt in Steam på min lilla surfdator och har letat efter något roligt spel att spela på den utan att ha lyckats.

Jag är ingen hardcore gamer utan mer casual. De spel jag spelar på min speldator är främst lite strategi, lite skjutaspel, lite simulator. Exempel på de spel jag för tillfället spelar är World of Tanks, Civilization, Fallout, Saints Row, Hitman, Simcity, Euro Truck Simulator2.

Har ni glada allvetande sweclockare något förslag på lämpligt spel som funkar på en Intel J1900 med inbyggd HD grafik och 4Gb ram som kör Linux? Det gör inget om det är ett äldre spel bara det är roligt och funkar bra på en såpass svag hårdvara.

Gärna något som finns med på mellandagsrean

Tack på förhand.

Visa signatur

[Bärbara]: Steam Deck | SteamOS, Lenovo A275 | Win10
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Stationär3]: AMD A10 | R7 | Kbuntu
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Medlem

Rockar loss med kontorsdatorn i TF2 med en AMD 4800+ 2gb ram o GF 610.
Inge höjdar grafik men Ca 37 fps kan man äga loss som engineer.

Spelar frekvent med maskinen i sign.

Visa signatur

GA-Z97P-D3 | i5-4690K | 8Gb DDR3 | Gigabyte GTX 1050Ti | Samsung 850EVO 250Gb
Kylare: CPU: CM TX3 EVO3 | PSU: Silver Power SP-S460FL (Passiv)
Lur: OnePlus Nord | NAS: Synology 211j + Ett antal Hemmabygge

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreakyLeo:

Hej

Jag har precis lagt in Steam på min lilla surfdator och har letat efter något roligt spel att spela på den utan att ha lyckats.

Jag är ingen hardcore gamer utan mer casual. De spel jag spelar på min speldator är främst lite strategi, lite skjutaspel, lite simulator. Exempel på de spel jag för tillfället spelar är World of Tanks, Civilization, Fallout, Saints Row, Hitman, Simcity, Euro Truck Simulator2.

Har ni glada allvetande sweclockare något förslag på lämpligt spel som funkar på en Intel J1900 med inbyggd HD grafik och 4Gb ram som kör Linux? Det gör inget om det är ett äldre spel bara det är roligt och funkar bra på en såpass svag hårdvara.

Gärna något som finns med på mellandagsrean

Tack på förhand.

Finns ju en hel drös med Indiespel som är tvådimensionella. Det borde ju vara lättdrivet. Några skoj är Prison Architect, Faster Than Light, Terraria. Kolla i Steam store eller sök efter topplistor för Indiespel.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreakyLeo:

Hej

Jag har precis lagt in Steam på min lilla surfdator och har letat efter något roligt spel att spela på den utan att ha lyckats.

Jag är ingen hardcore gamer utan mer casual. De spel jag spelar på min speldator är främst lite strategi, lite skjutaspel, lite simulator. Exempel på de spel jag för tillfället spelar är World of Tanks, Civilization, Fallout, Saints Row, Hitman, Simcity, Euro Truck Simulator2.

Har ni glada allvetande sweclockare något förslag på lämpligt spel som funkar på en Intel J1900 med inbyggd HD grafik och 4Gb ram som kör Linux? Det gör inget om det är ett äldre spel bara det är roligt och funkar bra på en såpass svag hårdvara.

Gärna något som finns med på mellandagsrean

Tack på förhand.

Nu vet jag inte hur kraftigt HD graphics är men med intel 4000 händer det ibland att jag spelar lite portal 1/2 med låga inställningar vid tvn. Med en 360 dosa såklart. Annars finns det som redan nämnts massor av olika indiespel som man kan döda lite tid med!

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

JA! Hotline Miami kan jag verkligen rekomendera.