Permalänk

Battlefield 4.

Jag märkte att Battlefield 4 låg ute "gratis" i en vecka för ett tag sedan, så jag tänkte testa det. Jag gjorde ett account, verifierade det och alla andra nödvändigheter. Jag laddade hem spelet, genom Origin. När jag startar spelet öppnas internet och jag kommer till deras hemsida där jag måste välja "play multiplayer", "play campaign" och "test range". Oavsett vilken av dem jag startar måste jag ladda hem ett plug-in. Det pluginet drar igång men det stannar runt 30% av laddningen och stängs ned utan att jag kan göra något åt det. Jag antog att man var tvungen att göra dessa steg för att kunna testa spelet i de 7 dagar de erbjöd.
Såg efter ett tag att Battlefield 4 låg ute för halva priset, så jag köpte det då. Jag hade tagit bort allt som har med BF4 att göra då jag ändå inte kom in på spelet. När jag skulle ladda ned den köpta versionen kom jag in på en annan nedladdnings sida. Jag har dock fortfarande samma problem. Undrar ifall det är någon som vet vad jag ska göra och vad som är fel? Vore oerhört tacksam för all hjälp!

Permalänk
Avstängd

Du måste ladda ner pluginet för att kunna spela spelet. Vilken webbläsare använder du dig av?
Har du aktiverat pluginet efter att du laddat ner det eller får du inte ner det alls.. (Jag läst att du skrev 30%) men måste ändå fråga..

du får gärna adda mig sen, Har själv precis köpt spelet och tycker det är jätte kul. Väldigt svårt med multiplayer när man är lågt rankad men det är bara att kötta på ändå

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Testa med annan webbläsare? Det räcker inte med att ladda ner plugin, du måste köra och installera den också.

Permalänk
Skrivet av Neonodia:

Du måste ladda ner pluginet för att kunna spela spelet. Vilken webbläsare använder du dig av?
Har du aktiverat pluginet efter att du laddat ner det eller får du inte ner det alls.. (Jag läst att du skrev 30%) men måste ändå fråga..

du får gärna adda mig sen, Har själv precis köpt spelet och tycker det är jätte kul. Väldigt svårt med multiplayer när man är lågt rankad men det är bara att kötta på ändå

Så mycket har jag förstått att jag ska göra, att installera plugin. Dock hinner det inte installera klart innan det. Jag kan ladda ned det, men inte installera det. Jag använder Google Chrome. När jag startar det genom Internet explorer så kommer jag in på det men fastnar i en loading screen.
Är det så att man alltid måste gå igenom deras hemsida för att spela eller kommer man in i clienten direkt?
Addar dig gärna när jag löst detta. Vad har du för IGN?

Permalänk
Avstängd

Ja du måste alltid gå via deras hemsida för att starta spelet! Alternativt ladda ner battlelog till din smartphone eller Platta.
Testa installera Firefox, Funkade alldeles perfa för mig.. Om det inte löser sig så kan du ladda ner teamviewer så kan jag hjälpa via remote om du inte fixar det själv.

Mitt IGN: Neonodia

Skrivet av P.levinsson:

Så mycket har jag förstått att jag ska göra, att installera plugin. Dock hinner det inte installera klart innan det. Jag kan ladda ned det, men inte installera det. Jag använder Google Chrome. När jag startar det genom Internet explorer så kommer jag in på det men fastnar i en loading screen.
Är det så att man alltid måste gå igenom deras hemsida för att spela eller kommer man in i clienten direkt?
Addar dig gärna när jag löst detta. Vad har du för IGN?

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Skrivet av Neonodia:

Ja du måste alltid gå via deras hemsida för att starta spelet! Alternativt ladda ner battlelog till din smartphone eller Platta.
Testa installera Firefox, Funkade alldeles perfa för mig.. Om det inte löser sig så kan du ladda ner teamviewer så kan jag hjälpa via remote om du inte fixar det själv.

Mitt IGN: Neonodia

Jag lyckades komma in och spela 2-3 matcher. Var tvungen att gå genom internet explorer men det funkar nu
Ska adda dig så fort jag kan

Permalänk
Avstängd

I Chrome finns det en popup blocker sak som gör att det inte funkar, du måste ändra det så du tillåter battlelog popups eller nåt, svårt att förklara men jaja xD

Edit: Kan visa om du vill

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem

Kör ned BF4 nu, standard spelet. Har även installerat BF3 permium och hunnit spela en timme eller så online(och dött ett antal ggr lol)
Mitt namn i spelet, så ny är jag alltså haha, vet inte vad det kallas ens...är : mr_mayday_75

Har inte installerat något program för att chatta(VOIP) under spel då jag använder Hifi-lurar än så länge när jag spelar, dvs ingen mic på dem.

Visa signatur

Enthoo Pro, MSI X370 Gaming Plus, R5 1600 @ 3.8Ghz, Sapphire R9 290X, 2x8GB RAM, EVGA G2 750W, custom loop. HP Elitebook 8440p & 8540p bärbara.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonas_75:

Kör ned BF4 nu, standard spelet. Har även installerat BF3 permium och hunnit spela en timme eller så online(och dött ett antal ggr lol)
Mitt namn i spelet, så ny är jag alltså haha, vet inte vad det kallas ens...är : mr_mayday_75

Har inte installerat något program för att chatta(VOIP) under spel då jag använder Hifi-lurar än så länge när jag spelar, dvs ingen mic på dem.

Najs K/D Ratio, 0.194! Hehe

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizty:

I Chrome finns det en popup blocker sak som gör att det inte funkar, du måste ändra det så du tillåter battlelog popups eller nåt, svårt att förklara men jaja xD

Edit: Kan visa om du vill

Och popup blockern är svår att se. Är bara en ytterst liten ikon uppe i högra hörnet nästan som visar att en popup blockerats. Testa i chrome igen o kolla så inte den lilla blockikonen poppar fram.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stimpen:

Och popup blockern är svår att se. Är bara en ytterst liten ikon uppe i högra hörnet nästan som visar att en popup blockerats. Testa i chrome igen o kolla så inte den lilla blockikonen poppar fram.

Det är typ där den poppar den upp, tryck på den och välj ''Tillåt pop-ups'' eller vad tusan det står..

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizty:

Najs K/D Ratio, 0.194! Hehe

Är jag inte fantastisk?!? Haha, jo dödad blir man ofta. Särskilt verkar det vara mindre poppis att ha ihjäl ngn med hög rankning....gjorde det och sen blev jag dödad så in bänken av dem spelaren och en annan
Loggat hela 5-6 timmar totalt delat på BF3 och BF4, summan av min multiplayer karriär än så länge. Men skam den som ger sig!!

Visa signatur

Enthoo Pro, MSI X370 Gaming Plus, R5 1600 @ 3.8Ghz, Sapphire R9 290X, 2x8GB RAM, EVGA G2 750W, custom loop. HP Elitebook 8440p & 8540p bärbara.

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det skulle funka att ha mic:en i en gammal webcam som audio input och mina goldring lurar som audio output? Verkade funka när jag konfigurerade som hastigast i mumble. Men de flesta servers osv kör väl TS? Det är en betaltjänst?
Då jag nyss bytt chassi, köpt ssd, t-bord+mus, byggt custom loop och nu senast köpt en ny, 24" monitor, så tror jag min bättre hälft bränner en säkring om jag lägger pengar på VOIP nu med.

Visa signatur

Enthoo Pro, MSI X370 Gaming Plus, R5 1600 @ 3.8Ghz, Sapphire R9 290X, 2x8GB RAM, EVGA G2 750W, custom loop. HP Elitebook 8440p & 8540p bärbara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas_75:

Är jag inte fantastisk?!? Haha, jo dödad blir man ofta. Särskilt verkar det vara mindre poppis att ha ihjäl ngn med hög rankning....gjorde det och sen blev jag dödad så in bänken av dem spelaren och en annan
Loggat hela 5-6 timmar totalt delat på BF3 och BF4, summan av min multiplayer karriär än så länge. Men skam den som ger sig!!

Hör nog inte till vanligheterna att man jagar specifika spelare och speciellt inte newbies (inte jag iaf) Spelet flyter oftast så fort så man rackar bara kills så gott det går!

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Medlem

Adda er båda, Behöver lite folk till min nya Plotoon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Langelus:

Hör nog inte till vanligheterna att man jagar specifika spelare och speciellt inte newbies (inte jag iaf) Spelet flyter oftast så fort så man rackar bara kills så gott det går!

Nej jag tror nog att det är mer undantag än regel att folk gör så. Jag gjorde mitt bästa för att skjuta tillbaka, men dessa grabbar var så in i bänken kvicka(mkt erfarenhet tippar jag på).
Men jag lär mig
Tillhör ju inte generationen som växte upp med dator/TV-spel så lite på efterkälken är man nog per automatik hehe

Visa signatur

Enthoo Pro, MSI X370 Gaming Plus, R5 1600 @ 3.8Ghz, Sapphire R9 290X, 2x8GB RAM, EVGA G2 750W, custom loop. HP Elitebook 8440p & 8540p bärbara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Adda er båda, Behöver lite folk till min nya Plotoon

Det tackar vi för
Behöver så många "in my corner as possible", och tror det är roligare att spela så med

Visa signatur

Enthoo Pro, MSI X370 Gaming Plus, R5 1600 @ 3.8Ghz, Sapphire R9 290X, 2x8GB RAM, EVGA G2 750W, custom loop. HP Elitebook 8440p & 8540p bärbara.

Permalänk
Avstängd

Något knas för jag har inga vänner i bf4 menyn?
Eller

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonodia:

Något knas för jag har inga vänner i bf4 menyn?
Eller

Känner inte till ditt "namn", så kan inte söka efter dig.

Visa signatur

Enthoo Pro, MSI X370 Gaming Plus, R5 1600 @ 3.8Ghz, Sapphire R9 290X, 2x8GB RAM, EVGA G2 750W, custom loop. HP Elitebook 8440p & 8540p bärbara.

Permalänk
Avstängd

Jag har dig nu tror jag,, heter neonodia.. Hur ser man Kd ratio? vill se min

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Avstängd

Nm, hittade mitt

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonodia:

Nm, hittade mitt

Snäppet vassare än mitt iaf haha

Visa signatur

Enthoo Pro, MSI X370 Gaming Plus, R5 1600 @ 3.8Ghz, Sapphire R9 290X, 2x8GB RAM, EVGA G2 750W, custom loop. HP Elitebook 8440p & 8540p bärbara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas_75:

Snäppet vassare än mitt iaf haha

Men siffrorna ska ju uppåt nu, eller hur

Visa signatur

Enthoo Pro, MSI X370 Gaming Plus, R5 1600 @ 3.8Ghz, Sapphire R9 290X, 2x8GB RAM, EVGA G2 750W, custom loop. HP Elitebook 8440p & 8540p bärbara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas_75:

Vet inte hur det skulle funka att ha mic:en i en gammal webcam som audio input och mina goldring lurar som audio output? Verkade funka när jag konfigurerade som hastigast i mumble. Men de flesta servers osv kör väl TS? Det är en betaltjänst?
Då jag nyss bytt chassi, köpt ssd, t-bord+mus, byggt custom loop och nu senast köpt en ny, 24" monitor, så tror jag min bättre hälft bränner en säkring om jag lägger pengar på VOIP nu med.

Jag kör oftast med en enkel myggmick jag köpte på Ebay för 10:- (fungerar klockrent) och kör skype när jag lirar med polarna .. men det är lite olika, vissa kör Teamspeak och Mumble också

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Neonodia:

Nm, hittade mitt

Ifall du vill se andras som är privata or what not så kan du kika på deras stats här!

Bfbc2: http://bfbcs.com/

Bf3: http://bf3stats.com/

Bf4: http://bf4stats.com/

Btw, du kan ääven se hur många som lirar atm

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558