MSI GT80 SLI Titan är världens första bärbara dator med mekaniskt tangentbord

Permalänk
Melding Plague

MSI GT80 SLI Titan är världens första bärbara dator med mekaniskt tangentbord

För den som inte vill fingra på något mindre än mekaniska brytare introducerar MSI en ny bärbar värsting med fullfjädrade Cherry MX. Under skalet döljs dock betydligt mer än så.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Bärbar dator som knappt är bärbar.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem

Innehåller 2st GTX 980M men heter SLI Titan?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

10Min batteritid på Full Load?

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helllodar:

10Min batteritid på Full Load?

En och en halv timme.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Säkert billig

Visa signatur

Nuvarande dator: 5900x, 3080ti, 64gb ddr4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helllodar:

10Min batteritid på Full Load?

Dags att åka till Zoo-butiken, köpa par hundra hamstrar och in på ebay för billiga hamsterhjul med strömkoppling.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Den första? Brukade inte alla bärbara ha mekaniska tangentbord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av yellonet:

Den första? Brukade inte alla bärbara ha mekaniska tangentbord?

http://www.karen-strong.com/wp-content/uploads/2010/05/laptop...

Är det ett våffeljärn?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Skrivet av yellonet:

Den första? Brukade inte alla bärbara ha mekaniska tangentbord?

http://www.karen-strong.com/wp-content/uploads/2010/05/laptop...

Jag ramlade precis av stolen! HAHAHAHAHA

Visa signatur

|||

Permalänk

den ser lätt och smidig ut

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem

Stationär dator med inbyggd skärm och tangentbord...

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Starkare än min Stationära. Måste nog köpa mig en.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Mekaniska tangentbord?

Vad ska dom hitta på härnäst, optiska skärmar?

Elektriska kablar?

Permalänk
Medlem

Aldrig insett poängen med fula klumpiga mekaniska tangentbord till saftiga överpriset och med minimalt med övriga funktioner eller snabbknappar men detta tar ju priset av de alla. Fullkomligt gräsligt.

Men visst, det är ett fritt land och du som läser detta och som tydligen gillar mekaniska tangentbord så absolut, det är din turdag idag!

Permalänk
Avstängd

Ont i ryggen och bra prestanda till ett väldigt dyrt pris

Skulle va kul om de gjorde gaminglaptops man kunde bära med sig också speciellt när många spel idag inte är så krävande t.ex dota2/cs go etc.

Permalänk
Skrivet av gabriel15:

Ont i ryggen och bra prestanda till ett väldigt dyrt pris

Skulle va kul om de gjorde gaminglaptops man kunde bära med sig också speciellt när många spel idag inte är så krävande t.ex dota2/cs go etc.

Finns ju oändligt med smidiga laptops som funkar utmärkt till icke krävande spel som dota2/cs go redan, bara att de inte kallas gaming laptop utan en normal helt vanlig laptop. Om något hade folk blivit riktigt besvikna och känt sig lurade om de köpte en "gaminglaptop" som inte klarade mer än t.ex dota2/cs go.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Är det ett våffeljärn?

top kek

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av guos89:

Aldrig insett poängen med fula klumpiga mekaniska tangentbord till saftiga överpriset och med minimalt med övriga funktioner eller snabbknappar men detta tar ju priset av de alla. Fullkomligt gräsligt.

Men visst, det är ett fritt land och du som läser detta och som tydligen gillar mekaniska tangentbord så absolut, det är din turdag idag!

Fula klumpiga mekaniska tangenbord?
Alla använder inte Razer LED LSD L337 G4MING...
På vilket sätt är tangentbord som ducky g2pro och dylikt klumpiga och fula?

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

80-talet ringde och ville ha tillbaks sin design. 90-talet följde upp med en "Saknas"-annons om sina tribaldrakar.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

nja, skulle aldrig skaffa en 18.3" släpbar laptop, 15,6 är min övre gräns, vill man ha större kan man lika gärna ha en liten vanlig mITX dator, om man ofta vill flytta omkring den..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Ont i ryggen och bra prestanda till ett väldigt dyrt pris

Skulle va kul om de gjorde gaminglaptops man kunde bära med sig också speciellt när många spel idag inte är så krävande t.ex dota2/cs go etc.

Bara nyfiken, vad gör att du får mer ont i ryggan av denna layout?

Bara bra att få avstånd från skärmen, så länge det inte handlar om pekskärm möjligtvis.

Permalänk
Snusfri

Hur klena är folk egentligen när en dator på 4.5KG räknas som bjässe och folk klagar på "ryggont" med mera..

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Inaktiv

Knappt släpbar

Permalänk
Medlem

Min Asus G751JY väger 4,5kg och det är fan ingenting. Helt klart släpbar.

Synd att de satt dit det där fruktansvärda tangentbordet. Visst om haft det seperat men fan inte sådär.

Annars gillar jag prestandan verkligen något att ha koll på. Får hoppas Asus kontrar med något.
På tal om Asus, fy fan vad dom snott designen där alltså. Är ju löjligt!

Permalänk

min undre gräns på bärbar är 17 tum min förra hade 18,3 tum och jag var helnöjd tyvärr hittade jag ingen lämplig 18,3 tummare den här gången utan fick byta ner mig till 17 men det funkar.

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

nja, skulle aldrig skaffa en 18.3" släpbar laptop, 15,6 är min övre gräns, vill man ha större kan man lika gärna ha en liten vanlig mITX dator, om man ofta vill flytta omkring den..

Skillnaden är dock fortfarande riktigt stor om man jämför en stationär mITX med en stor och klumpig laptop, På en laptop har du ju allt i ett, Ska du ha en stationär med samma prestanda så blir den för det första riktigt stor för att få plats med ett ordentligt grafikkort, Sedan ska du ha med dig skärm, kablar, högtalare, Mus, Tangentbord osv, Inte riktigt samma sak

Jag kör på en stationär gaming dator hemma, En 13" Macbook Pro som är smidig att bära omkring på samt en 17" Asus G75VX som ofta får följa med på LAN eller om jag bara vill sitta i TV soffan och spela lite, Ska man dock ha en dator så är väl 15,6" ganska lämpligt

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Min Asus G751JY väger 4,5kg och det är fan ingenting. Helt klart släpbar.

Kul att du säger att den inte väger så mycket men ändå benämner den som "släpbar".

Permalänk
Medlem

"bärbar"

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Inte en chans i h****e

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro