Emulator - Stora tråden

Permalänk
Medlem

Emulator - Stora tråden

Vi har snackat tidigare om att skapa en emulator tråd så här är det. Vilka emulator använder ni? Har ni gjort egna spelmaskiner? Dela gärna här!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Jag har en som heter Nester eller nåt sånt med massa spel. Dock så kan jag inte få den till att fylla min 24 tums Dell-skärm. Någon som kan hjälpa till? I högsta upplösningen så är bilden typ 2-3 tum och resten är svart. När jag drar ner till lägsta möjliga uplösningen i själva emulatorn och trycker helskärm så blir det massa svart runt omkring fortfarande-själva bilden blir större men mindre än en iPad skärm. Testade att dra ner uplösningen i datorn men detta hade ingen effekt alls.

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem

Jag undrar om det inte kommer bli lite kaosartat i tråden med alla olika emulatorer som finns där ute. Men vi provar.

Jag är mest intresserad just nu efter bästa konfigurationen för Prject64, tillsammans med en Xbox 360 kontroller. Vore grymt om man även kunde få igång force feedback, då jag tycker att en stor del av upplevelsen försvinner annars. Tex i OcarinaOfTime där man kan hitta gold sculltula genom att känna vart det vibrerar när man går.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Asså det finns ju olika Emulatorer beroende på vilket system som skall Emuleras,
men för NES och SNES kör jag VirtuaNES.exe

för C64, WinVICE-2.4-x64

för SEGA, GameGear, Fusion (f.d Kega II och Kega Fusion)

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk

Dolphin emulatorn för wii spel i full hd(obs från dolphin emu org)
.][/B]Dolphin emulatorn för wii spel i full hd(obs från dolphin emu org)
.
Kan köra i 6x ir (4k) och downsampla till 1080p (om er dator klarar av det).
blir galet snyggt. Finns stöd för massa gfx godis med. Även stöd för 3d. tex youtuba zelda windwaker 3d och sätt ögonen i kors för
Kan köra i 6x ir (4k) och downsampla till 1080p (om er dator klarar av det).
blir galet snyggt. Finns stöd för massa gfx godis med. Även stöd för 3d. tex youtuba zelda windwaker 3d och sätt ögonen i kors för att se något otroligt (windwaker i 3d utan 3dglasögon)

https://www.youtube.com/watch?v=-XsG-2RojCY

Körs med fördel (enkelhetens skull med riktiga wiimotes och dolphinbar). 100 gånger bättre än orginalet i och med downsampling , aa , texture filtering och annat godis

förövrigt mina favvoemulatorer
epsexe ps1 lir
Psx2 ps2 lir
dolphin wii / GC lir
project 64 n64 lir
zsnes snes lir

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem

Tar och kopierar mitt svar angående emulatorer jag skrev i en annan tråd.
Handlar om speedrunners och vilka emulatorer som anses okej att använda för speedrunning

Skrivet av MaxieTheHatter:

En liten bump då jag tycker ämnet är intressant.
Speedrunners går ofta efter hur exakta emulatorer är, så deras val kan vara ganska bra att gå efter.
Här är iallafall vilka emluatorer som SRL (speedrunslive.com) godkänner för racing.

most commonly used emulators for each system include:
NES - FCEUX 2.2.0
GB - bgb
SNES - SNES9x 1.53
GBA - VBA 1.7.2
Genesis/GameGear/SMS - Fusion
N64 - Project64 v1.7

finns även en lista över emulatorer som är bannade från racing.

For reference, the following emulators are globally banned for use in racing:
SNES - ZSNES, snes9x 1.4x
N64 - Project64 2.x
GB/GBC - VBA, VBA-M
GBA - VBA-M

Här har du en kortförklaring till varför Project64 2.x är bannat https://www.youtube.com/watch?v=PN1F6T98l58

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

funderar på att slänga in en Retropie i ugnen.

eller finns det några åsikter om ännu mer helgjutna nästan färdigbakta saker att fundera på?

kanske ämnen för en annan tråd iof? :

Citat:

Jag undrar om det inte kommer bli lite kaosartat i tråden med alla olika emulatorer som finns

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Det finns även en fork av Dolphin som heter Dolphin VR som gör att du kan spela spel som Mario Kart Wii och andra i Virtual reality med ett Oculus Rift-headset!

Hade tänkte prova den ikväll om jag hinner.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Ps jag lyckades hooka upp wii fit brädan till dolphin tom

ps rekkomenderar dolphin bar för enkelt och smart plug n play wiimote till datorn.

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Någon som har koll om det är någon ide att försöka köra Dolphin på min HTCP: Athlon X250@Stock + GTX460 1GB. Har ett Wii men skulle vara kul att köra i 720p i alla fall och med lite bättre FPS än originalet. Tänkte framför allt lira Skyward Sword.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Hej. Jag skulle säga nej. Jag försökte med en Amd x6 1050 cpu, men fick ingen bra fps. Enligt vad jag har läst på nätet så är det Intel cpu som gäller ifall man vill emulera Wii.

Permalänk
Medlem

110a;15269904]Hej. Jag skulle säga nej. Jag försökte med en Amd x6 1050 cpu, men fick ingen bra fps. Enligt vad jag har läst på nätet så är det Intel cpu som gäller ifall man vill emulera Wii.[/QUOTE]

Tråkigt. Antar att det mest är CPU-beroden pga emuleringen. Laptop med Core i7 och HD3000 kanske tom är bättre?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Rekommenderar folk att börja köra Higen för SNES. ZSNES och SNES 9x är gamla klassiker men Higen emulerar SNES ner på cykel nivå vilket betyder att bokstavligt talat alla SNES spel fungerar på den och flyter exakt som på SNES förutsatt att ens PC är tillräckligt kraftfull. Man märker rätt snabbt flera grafiska effekter också som emuleras perfekt på Higen men saknas på andra emulatorer.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobberoth:

Rekommenderar folk att börja köra Higen för SNES. ZSNES och SNES 9x är gamla klassiker men Higen emulerar SNES ner på cykel nivå vilket betyder att bokstavligt talat alla SNES spel fungerar på den och flyter exakt som på SNES förutsatt att ens PC är tillräckligt kraftfull. Man märker rätt snabbt flera grafiska effekter också som emuleras perfekt på Higen men saknas på andra emulatorer.

Fusion för sega master system/genesis.
Mer eller mindre perfekt emulering där också.
Man kan tillochmed emulera scanlines (eller en.RF anslutning om man tycker om dålig bild)

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av BrottOchStraff:

Någon som har koll om det är någon ide att försöka köra Dolphin på min HTCP: Athlon X250@Stock + GTX460 1GB. Har ett Wii men skulle vara kul att köra i 720p i alla fall och med lite bättre FPS än originalet. Tänkte framför allt lira Skyward Sword.

Förmodligen ger det dåliga resultat, jag hade problem med att emulera gamecube på en laptop med relativt modern i5a.
Fick 30fps med många drops

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Inaktiv

Har använt emulatorer sedan 1999 då jag körde NES spel på Nesticle sedan dess har det bara rullat på.

Det har blivit en rad olika emulatorer genom åren och brydde mig inte till en början om termen "accuracy" utan mer "performance" och "compatibility"

Idag med de datorer som finns har min syn på saker och ting vänt, nu är det bara "accuracy" som gäller, dvs. komma så nära originalet som möjligt.

Här är min lista över de emulatorer jag använder idag:

1. puNES, en "accuracy" fokuserad NES/Famicom och Famicom Disk System emulator

2. bgb, en "accuracy" fokuserad GameBoy/GameBoy Color emulator

3. VBA-M, en GameBoy/GameBoy Color/GameBoy Advance emulator

4. VBjin-Ovr, en Virtual Boy emulator med Occulus Rift support

5. bsnes (v073), en "accuracy" fokuserad Super Nintendo emulator

6. Snes9X, en Super Nintendo Emulator

7. Project64, en Nintendo 64 emulator

8. DeSmuME, en Nintendo DS emulator

9. Dolphin, en GameCube/Wii/WiiWare/Virtual Console emulator

10. Dolphin Triforce, en Nintendo Triforce arkad emulator

11. ePSXe, en Sony PlayStation emulator

12. XEBRA, en "accuracy" fokuserad Sony PlayStation emulator

13. PCSX2, en Sony PlayStation 2 emulator

14. PPSSPP, en Sony PlayStation Portable emulator

15. Ootake, en PC-Engine emulator

16. Kega Fusion, en Sega Genesis/Mega Drive emulator

17. SSF, en Sega Saturn emulator

18. ScummVM, en Scumm emulator för att köra typ Curse of Monkey Island

Permalänk
Inaktiv

Jag har experimenterat med färger i VBA-M, Gambatte samt bgb för att hitta de "sanna" färgerna från en Game Boy Mono skärm.

Så här ser "Real GB colors" inställningen inkluderad i VBA-M ut idag:

Dold text

Som ni kan se stämmer inte den så bra överens med originalet och är för grön.

Det här däremot är vad jag tror är det närmsta man kan komma originalet (inte 1:1 men väldigt nära):

Dold text

Om ni vill använda färgerna jag kommit fram till i VBA-M går ni till Colors... från Options\Gameboy menyn och matar in följande värden i User 1 eller User 2:

Background:

Color 1

Hue 48
Sat 179
Lum 101

Red 154
Green 187
Blue 27

Color 2

Hue 49
Sat 179
Lum 92

Red 138
Green 171
Blue 25

Color 3

Hue 81
Sat 83
Lum 68

Red 47
Green 97
Blue 48

Color 4
Hue 81
Sat 143
Lum 32

Red 14
Green 55
Blue 15

Sprite:

Color 1

Hue 48
Sat 179
Lum 101

Red 154
Green 187
Blue 27

Color 2

Hue 49
Sat 179
Lum 92

Red 138
Green 171
Blue 25

Color 3

Hue 81
Sat 83
Lum 68

Red 47
Green 97
Blue 48

Color 4

Hue 81
Sat 143
Lum 32

Red 14
Green 55
Blue 15

För Gambatte så kommer här en länk till en palett fil som ska läggas under:

C:\Users\xxx\AppData\Roaming\gambatte\palettes\stored

För bgb använd dessa värden under Options/GB Colors:

Color 1

Red 154
Green 187
Blue 27

Color 2

Red 138
Green 171
Blue 25

Color 3

Red 47
Green 97
Blue 48

Color 4

Red 14
Green 55
Blue 15

Resultatet talar sitt tydliga språk!

Dold text

Som en bonus slänger jag in en spännande artikel om Accuracy av byuu, skaparen till bsnes/higan emulatorn.
http://arstechnica.com/gaming/2011/08/accuracy-takes-power-on...

Permalänk
Inaktiv

Har snickrat ihop egna borders till bgb:

Dold text

Ladda ner här:

http://www.filedropper.com/gameboycolor

http://www.filedropper.com/gameboy

http://www.filedropper.com/gameboyadvance_1

Filerna är av typen .bmp och är redo att användas genom Right-Click/Options... välj sedan Graphics tabben och sedan border BMP file: DMG, GBC

Mycket nöje!

Permalänk
Inaktiv

Jag har experimenterat ännu mer och denna gång med Game Boy Pocket och Game Boy Light paletten.
Det är känt sedan länge att majoriteten av alla emulatorer använder sig av den här paletten när dem emulerar Game Boy/Pocket:

Dold text

Som ni kan se är det inte vidare likt en Game Boy Pocket skärm jämfört med den här bilden:

Dold text

Så vad krävs för att återskapa detta på en emulator?

Allt man behöver göra är att mata in dessa värden i antingen VBA-M, Gambatte eller bgb i deras respektive färghanterare.

Color 1
Red 146
Green 158
Blue 130

Color 2
Red 124
Green 138
Blue 107

Color 3
Red 117
Green 129
Blue 100

Color 4
Red 96
Green 108
Blue 79

Resultatet? Jag låter det tala för sig självt:

Dold text

För Game Boy Light tror jag att det finns 2 stycken som är korrekta, låt mig visa er:

Dold text

Color 1
Red 159
Green 189
Blue 217

Color 2
Red 132
Green 161
Blue 200

Color 3
Red 105
Green 134
Blue 182

Color 4
Red 79
Green 100
Blue 136

och

Dold text

Color 1
Red 0
Green 181
Blue 129

Color 2
Red 0
Green 154
Blue 113

Color 3
Red 0
Green 105
Blue 74

Color 4
Red 0
Green 79
Blue 59

Game Boy Pocket och Game Boy Light bordern till bgb jag har gjort kan laddas hem här och används på samma sätt som tidigare borders jag postat:

http://www.filedropper.com/gameboypocket
http://www.filedropper.com/gameboylight

Mycket nöje!

Permalänk
Inaktiv

Några Nintendo 64 entusiaster här?

Project64 2.2 har nyligen släppts och för er som inte känner till emulatorn är det en gammal räv som funnits med sedan tidigt 2000-tal i Nintendo 64 scenen.

Så här står det på det officiella forumet:

Citat:

Celebrating 10 year anniversary of 1.6, releasing 2.2.

Download:
http://www.pj64-emu.com/downloads/project64/binaries/

Source, issue tracker at:
https://github.com/project64

lots of bug fixes, make nrage the default controller plugin now, etc

Det blir till att damma av Nintendo 64 kontrollen med tillhörande MayFlash adaptern nu i helgen och köra järnet!
Mumma....

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som tycker att D-pad på 360 kontollern är TOTALT VÄRDELÖS. Testade att lira Super Mario World på SnesX, det går helt enkelt inte. Den läser inte av det man trycker alla gånger, eller läser av fel riktning. Jag misstänker att det har att göra med att den har "mellan riktningar" elelr vad man ska kalla det för. tex mellan höger och ner så finns det en till riktning som emulatorn inte läser av. Någon som vet hur man kan få bort detta?

Funderar på att göra denna modd på min kontroller:
http://www.instructables.com/id/DIY-Fix-the-d-pad-on-the-Xbox...
Någon som provat?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

360 Gamepad har aldrig varit speciellt bra för Platform/beatemup som du helst vill använda digital (8) möjliga riktningar. Xbox kontrollerna har mest anpassat sig till FPS och liknande spel, skulle rekommendera att du fixar en PS3 gamepad för spel som dessa och använda din 360 till spel som mer är gjorda för den.

Annars rekommenderar jag en Saturn kontroller + adapter för absolut bästa retro gamepad som funkar för så got som alla retro konsoler.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

360 Gamepad har aldrig varit speciellt bra för Platform/beatemup som du helst vill använda digital (8) möjliga riktningar. Xbox kontrollerna har mest anpassat sig till FPS och liknande spel, skulle rekommendera att du fixar en PS3 gamepad för spel som dessa och använda din 360 till spel som mer är gjorda för den.

Annars rekommenderar jag en Saturn kontroller + adapter för absolut bästa retro gamepad som funkar för så got som alla retro konsoler.

Tack för tipsen. Tror det största problemet med Snes är just att Dessa nya D-pads har 8 riktningar istället för 4. Emulatorn verkar inte hantera detta speciellt bra.

Ska kika på Saturn kontroller. Har även ett gäng N64 kontroller, kanske är bättre för SNES.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BrottOchStraff:

Någon mer än jag som tycker att D-pad på 360 kontollern är TOTALT VÄRDELÖS. Testade att lira Super Mario World på SnesX, det går helt enkelt inte. Den läser inte av det man trycker alla gånger, eller läser av fel riktning. Jag misstänker att det har att göra med att den har "mellan riktningar" elelr vad man ska kalla det för. tex mellan höger och ner så finns det en till riktning som emulatorn inte läser av. Någon som vet hur man kan få bort detta?

Funderar på att göra denna modd på min kontroller:
http://www.instructables.com/id/DIY-Fix-the-d-pad-on-the-Xbox...
Någon som provat?

Har du tillräckligt med kraft i burken tycker jag du ska köra bsnes/higan istället för Snes9X. bsnes/higan är betydligt mer "accurate" och är i stort sett en SNES i kod form.

När det gäller XBOX 360 kontroller så lämpar dem sig inte till emulatorer mer än kanske PCSX2 och Dolphin.
Köp istället en original SNES kontroll med en Retro Link SNES to USB adapter för en billig penning.

Jag personligen kör bsnes/higan med en sådan uppsättning och ärligt talat ser jag ingen skillnad på den riktiga hårdvaran och bsnes/higan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Har du tillräckligt med kraft i burken tycker jag du ska köra bsnes/higan istället för Snes9X. bsnes/higan är betydligt mer "accurate" och är i stort sett en SNES i kod form.

När det gäller XBOX 360 kontroller så lämpar dem sig inte till emulatorer mer än kanske PCSX2 och Dolphin.
Köp istället en original SNES kontroll med en Retro Link SNES to USB adapter för en billig penning.

Jag personligen kör bsnes/higan med en sådan uppsättning och ärligt talat ser jag ingen skillnad på den riktiga hårdvaran och bsnes/higan.

Jag kör emulatorn på en Athlon X2 250 ihop med ett GTX460 1GB. Ska testa att köra modden på min 360 kontroller, annars kör ja mina N64 kontroller, de har en väldigt bra D-PAD, och alla knappar man behöver för SNES finns där. Men antar att Retro-link adaptern borde fungera för både SNES och N64 kontroll?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BrottOchStraff:

Jag kör emulatorn på en Athlon X2 250 ihop med ett GTX460 1GB. Ska testa att köra modden på min 360 kontroller, annars kör ja mina N64 kontroller, de har en väldigt bra D-PAD, och alla knappar man behöver för SNES finns där. Men antar att Retro-link adaptern borde fungera för både SNES och N64 kontroll?

Hmm OK, ja jag tänkte bara.

bsnes/higan kan ju vara ganska resurskrävande så Snes9X är väl ett bättre val då kanske med den hårdvaran. Du skulle kunna köra med den så kallade "Performance" profilen i bsnes/higan.

Men men.

Angående kontrollerna så går det alldeles utmärkt att köra med dina N64 kontroller.
Jag sa lite fel tidigare i mitt föregående inlägg, jag kör med en adapter från MayFlash som är en adapter med två SNES portar inte den från Retro Link.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Hmm OK, ja jag tänkte bara.

bsnes/higan kan ju vara ganska resurskrävande så Snes9X är väl ett bättre val då kanske med den hårdvaran. Du skulle kunna köra med den så kallade "Performance" profilen i bsnes/higan.

Men men.

Angående kontrollerna så går det alldeles utmärkt att köra med dina N64 kontroller.
Jag sa lite fel tidigare i mitt föregående inlägg, jag kör med en adapter från MayFlash som är en adapter med två SNES portar inte den från Retro Link.

Jag ska ta och testa Bsnes i alla fall. Den kanske orkar

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Inaktiv

Fungerar bsens/higan dåligt kan du alltid köra det senaste testbygget av Snes9X som du hittar här:
http://www.s9x-w32.de/dl/testbuilds/

Det är baserat på 1.53 som släpptes 2011 och mycket har hänt sedan dess, starkt rekommenderat att använda de nya byggena!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Fungerar bsens/higan dåligt kan du alltid köra det senaste testbygget av Snes9X som du hittar här:
http://www.s9x-w32.de/dl/testbuilds/

Det är baserat på 1.53 som släpptes 2011 och mycket har hänt sedan dess, starkt rekommenderat att använda de nya byggena!

bsnes gick för segt tyvärr. Det var på gränsen. Testade enbart med Super Mario World. Funkade ok med snes9x, men tycker att den har ett lite för långt input lag på kontrollerna. Ska testa Snes9x

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BrottOchStraff:

bsnes gick för segt tyvärr. Det var på gränsen. Testade enbart med Super Mario World. Funkade ok med snes9x, men tycker att den har ett lite för långt input lag på kontrollerna. Ska testa Snes9x

OK men då kör du bara senaste testbygget från länken jag gav dig så kommer det gå perfekt!
Här kommer en länk med en zip fil innehållande dll filer och en NTSC shader som du kan använda i Snes9X som gör att det ser ut som att du spelar från en gammal tjock TV.

http://www.filedropper.com/cg_1

Du extraherar filerna i Snes9X mappen bara sedan väljer du shadern från grafik alternativen.

Mycket nöje!