Battlefield: Hardline i öppen beta till alla plattformar

Permalänk
Melding Plague

Battlefield: Hardline i öppen beta till alla plattformar

I det andra försöket på Battlefield: Hardline utlovas en öppen betaversion till samtliga plattformar, däribland PC/Windows och den senaste generationens spelkonsoler.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Väldigt smart. Mycket bra testning för dem och många som inte tänkt köpa kanske testar och fastnar.
Eller så kanske det är uselt och bara dålig reklam...

Permalänk
Avstängd

"senarelägga lanseringen", vad dem egentligen menade är "vi ville inte släppa ännu ett ofärdigt spel ala BattleFail3 så därför har vi lagt ner 6 månader på att fixa buggar."

Kommer du spela Battlefield: Hardline?
[x]Nej, inte alls

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem

Är inte beredd att betala över 300 för det dock. Sist ja testa betan hade dom bara bytt namn från China-Ryssland till polis och tjuv. Då spelar ja hellre BF4 ett tag till då det ännu kommer mer till det.
Och det kommer väl kosta 500-600 som vanligt.

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk

Läste först att det skulle finnas uppblåsbara vapen och blev lite fundersam...

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av HampZZ:

Är inte beredd att beta över 300 för det dock. Sist ja testa betan hade dom bara bytt namn från China Ryssland till polis och tjuv. Då spelar ja hellre BF4 ett tag till då det ännu kommer mer till det.
Och det kommer väl kosta 500-600 som vanligt.

+ Premium...

Nä kommer inte att köpa detta.

Visa signatur

Intel i5 4670K, GTX 1070, 8gb 1600Mhz, Corsair hx 650.

Permalänk
Medlem

Så länge de har fixat så att det är "riktigt" tjuv och polis istället för krig med tjuv och polis skins så kan det vara roligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Väldigt smart. Mycket bra testning för dem och många som inte tänkt köpa kanske testar och fastnar.
Eller så kanske det är uselt och bara dålig reklam...

Du kan ju lämna tillbaka köpta spel inom 24h på Origin annars.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Blir alltid vaksam för titlar som släppt över multipla platformar, brukar vara uppenbara konsol saker som dem inte ändrar till PC versioner som ger en sämre gameplay för PC's, senaste exemplaret som jag kommer ihåg är den irriterande battle viewn i DA: Inquisition, uppenbarlig konsol version av det som dem inte brydde sig om att ändra för PC, fick mig att sluta spela och lämna tillbaka det efter 18 timmar pga det.

Kommer ihåg när Darksiders 2 skulle släppas, eftersom det släpptes först i USA så hade dem ute piratkopieringar och gameplay reviews ute redan 2 veckor (har för mig det var 2 veckor iaf) innan det släpptes i Europe, jag hade förhands bokat det och såg fram emott det, men hörde mycket dåliga previews för PC så laddade ner en priatkopia och testade spelet, och spelade nog bara i 3 timmar innan jag avbokade min förbeställning och avinstallerade skiten, så besviken jag var på de uppenbara konsol installationerna i pc versionen.

Permalänk
Avstängd

Yay för öppen beta!

Permalänk
Inaktiv

Har inget intresse av att spela en dålig kopia av Counter-Strike med polisjakter!

Permalänk
Medlem

Spelet kostar som sagt som vilket stort AAA som helst, varför köpa detta när det finns extremt bra spel som assasins creed och farcry?
Dem snackar mycket om den nya grymma singelplayern och det är det dom måste visa, lite remodels på bilar och optimisering från battlefield 4 räcker inte.

Visa signatur

″Citerare får flera poolare″

Permalänk
Medlem
Skrivet av edde97:

Spelet kostar som sagt som vilket stort AAA som helst, varför köpa detta när det finns extremt bra spel som assasins creed och farcry?
Dem snackar mycket om den nya grymma singelplayern och det är det dom måste visa, lite remodels på bilar och optimisering från battlefield 4 räcker inte.

Hade inte kallat Assasins creed extremt bra efter släppet av Unity... Värdelöst optimerat och dåligt spel är det.

Visa signatur

EVGA GTX 980 SC 4GB
i7 2700k

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Har inget intresse av att spela en dålig kopia av Counter-Strike med polisjakter!

Ehh va?! Är väl inte likt cs någonstans. Två helt olika spel.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

vet inte om det bara är jag, men är trött på att hitta fel på produkter åt utvecklare och inte få ett skit för det , betala 700 kr för vårat spel tackkkkkkkkk.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Har inget intresse av att spela en dålig kopia av Counter-Strike med polisjakter!

Hahaha va? Kopia?

Visa signatur

″Citerare får flera poolare″

Permalänk
Medlem

Va, är inte detta gratis för alla som köpt BF4 Premium?

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Har inget intresse av att spela en dålig kopia av Counter-Strike med polisjakter!

Mja en dålig kopia är att ta i, olika spel helt enkelt. Dock kan man inte komma ifrån att Counter-Strike är bättre på alla plan med bättre community som kommer hålla igång spelet i många många år frammåt samt bättre stöd för platformar, bättre multiplayer samt bättre stöd för mods och user content.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

"Enligt tidigare uppgifter ska dock den öppna betan släppas minst en månad före den officiella lanseringen"

Alltså demo med feedback funktion, inte beta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur dålig BF4 var så tänker jag rösta nej denna gången. Hoppas de skärper sig i framtiden.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leon1:

"senarelägga lanseringen", vad dem egentligen menade är "vi ville inte släppa ännu ett ofärdigt spel ala BattleFail3 så därför har vi lagt ner 6 månader på att fixa buggar."

Kommer du spela Battlefield: Hardline?
[x]Nej, inte alls

Battlefail 3? Jag tycker fortfarande att BF3 är myyycket roligare än BF4.

Permalänk
Medlem

Jag tycker Dice pumpar ut spelen för fort. jag är inte klar med Battlefield 3 än, 4:an släpptes alldeles för tidigt och var buggigt och sämre än BF3.

Nu känns det som de lämnar det klassiska spåret och går över till tjuv och polis / GTA stuket...
Känns som Dice är på väg in i CoD träsket. Det känns som dom tappat det hela.

Jag föredrar färre nya släpp och hellre förfiningar av det befintliga. Men vi får se vad det kommande spelet blir, det kanske blir bra ändå.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Avstängd

Verkar som alla glömt varför det drogs tillbaka till att börja med. Vid förra "öppna betan" på PC så tyckte alla spelet var så otroligt dåligt och mest ett skinpack till BF4, typ ett sådant spel som våra moddare i BF1942/BF2 kunde slänga ihop på en vecka (ala. Operation Gotland).

Detta ska de alltså ha pengar för. Ha.. Ha...

Tror de flesta som gillar Battlefield hellre betalar en 100:- var för att de ska släppa modverkygen som Vicseral Games använde för att göra detta msisfoster till mod så vi får lite Desert Combat, Forgotten Hope och alla saker som var riktigt trevliga med BF-serien.

Man blir mörkrädd när man ser hur många som tänker köpa skiten.

... Imho.

Visa signatur

8x64-bit POWER5+, 2TB memory, 15.2mb L2-Cache, 2xFC & 2X10Gbit Ethernet -- en _riktigt_ dator har IBM P5+.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xverminator:

Jag tycker Dice pumpar ut spelen för fort. jag är inte klar med Battlefield 3 än, 4:an släpptes alldeles för tidigt och var buggigt och sämre än BF3.

Nu känns det som de lämnar det klassiska spåret och går över till tjuv och polis / GTA stuket...
Känns som Dice är på väg in i CoD träsket. Det känns som dom tappat det hela.

Jag föredrar färre nya släpp och hellre förfiningar av det befintliga. Men vi får se vad det kommande spelet blir, det kanske blir bra ändå.

Det är dock inte DICE som jobbar på detta spel om jag inte kommer ihåg fel, Skyll på EA istället.

Permalänk

Jag kommer förmodligen att testa det, bara för att. Kan ju vara kul även om jag är lite skeptisk.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Ser grymt ut, kommer bli en tajt månad Mars med GTA V som "FÖRSENADES" H0ST.

Men, det får man leva med.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Känns som ett spel jag köper för 149 kr på rea någon månad efter lansering bara för att testa om det verkar vara positiva vibbar kring spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Har alltid tyckt om bf serien och haft ett sug efter att få kunna köpa nya spelen så snart som möjligt. men nej kommer inte köpa detta spelet. Finns ingen dragningskraft i huvudtaget.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Battlefield 2 och alla spel efter det har jag köpt men detta är nog inget definitivt köp som med dom andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | i5-4690k @ 4.4 | Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 16GB | Asus Z97-e | MSI GTX 1070

Permalänk
Medlem

Rättelse av nyheten: nu släpps den öppna alfan. Betaversionen släpps vid lanseringsdatumet.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.