Windows 10 gratis uppdatering för Windows 7 och senare

Permalänk
Melding Plague

Windows 10 gratis uppdatering för Windows 7 och senare

Nästa version av Windows blir inte bara ett enda operativsystem för alla typer av enheter utan även en gratis uppdatering för befintliga användare.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Yes!
[Edit] Way to go m$!!!

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 |► Raspberry Pi 3B | Osmc |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Gillas!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Woohoo!

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Gratis i ett år spelar ju ingen roll för vanliga användare. Efter ett år måste du ju köpa det, de flesta kommer inte orka nedgradera till windows 7 igen.

EDIT:

Jag tolkar "free upgrade, for the first year" som "gratis att ha på sin dator i ett år, sen måste du köpa det". Jag tror inte att microsoft skulle ge iväg windows gratis. Känns som något de skulle förlora för mycket pengar på.

EDIT2:

Okej, efter lite googlande verkar det som om att det faktiskt är gratis.
Kanske hoppas de att fler börjar använda bing, fler som köper i windows store, fler som köper en windows phone?

De kanske inte förlorar så mycket trotsallt, de som bygger sina egna datorer är inte så många, och de flesta piratar windows.
Vanliga användare uppgraderar sällan windows självmant, ofta blir det i samband med att man köper en ny dator. Och företagen som tillverkar datorer behöver säkert fortfarande köpa windows licenser.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sony?:

Gratis i ett år spelar ju ingen roll för vanliga användare. Efter ett år måste du ju köpa det, de flesta kommer inte orka nedgradera till windows 7 igen.

Som jag förstår det är nedladdningen gratis i ett år, och därmed har man sin kopia?

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 120GB Intel 530 | 2*500GB HDD | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Helt fantastiskt. Har en oanvänd W8.1 nyckel som blir en W10 då i höst när jag köper 380X.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN | Z790 Gaming X AX | SF750 | O11 Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sony?:

Gratis i ett år spelar ju ingen roll för vanliga användare. Efter ett år måste du ju köpa det, de flesta kommer inte orka nedgradera till windows 7 igen.

Det är gratis att uppgradera första året. Det är ju inte så att dom tar betalt efter ett år ..
Förstår du?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Det enda rätta.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dracc:

Som jag förstår det är nedladdningen gratis i ett år, och därmed har man sin kopia?

Tror knappast det. Förstår inte varför microsoft skulle ge bort windows, det de tjänar mest pengar på.

Lite tvetydigt vad de menar.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk

Var tvungen att titta i kalendern om det var var första april. Höll på att flyga av stolen=D

Visa signatur

GPU: EVGA GTX 980Ti 2.0 ACX, CPU: i7 3770k @ 4,6ghz, Ram: 16gb 1600mhz, Mobo: MSI Z77A-S03 INET EDITION, PSU: be quiet! Power Zone 850W Bronze, OS: W10

Permalänk
Medlem

Hoppas dock dom skippar krånglet som är när när man ska aktivera.. Att man ska kunna installera en ren Win10 och aktivera med sin nuvarande Win8/8.1 nyckel, Ist för att behöva installera Win 8, För att sedan uppdatera till 8.1/10 o köra diskrensning m.m sen..

Bara drygt o behöva tanka 3gb+ uppdatering VARJE gång man måste installera om.. -.-

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem

Hur mycket kommer det kosta efter ett år?

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Treant:

Hur mycket kommer det kosta efter ett år?

Inget. Jag är 99% säker. Det är precis som rabatten vid Windows 7 -> Windows 8 uppgraderingen.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevil:

Hoppas dock dom skippar krånglet som är när när man ska aktivera.. Att man ska kunna installera en ren Win10 och aktivera med sin nuvarande Win8/8.1 nyckel, Ist för att behöva installera Win 8, För att sedan uppdatera till 8.1/10 o köra diskrensning m.m sen..

Bara drygt o behöva tanka 3gb+ uppdatering VARJE gång man måste installera om.. -.-

Detta!

Men iom det är gratis så kan jag faktiskt leva med den dåliga lösningen för ett evaluera om jag gillar det eller inte gillar jag det så kan jag slaska iväg 900kr för att få en ''clean'' version värt det om man gillar det.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

låter fint. Undrar bara vad det kommer kosta för en som inte har en gammal licens?

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem

Hehe där får man för att man har tålamod och skipper åttan

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sony?:

Gratis i ett år spelar ju ingen roll för vanliga användare. Efter ett år måste du ju köpa det, de flesta kommer inte orka nedgradera till windows 7 igen.

EDIT:

Jag tolkar "free upgrade, for the first year" som "gratis att ha på sin dator i ett år, sen måste du köpa det". Jag tror inte att microsoft skulle ge iväg windows gratis. Känns som något de skulle förlora för mycket pengar på.

Det skulle kunna åsyfta att det finns en månatlig prenumerationsavgift som man slipper betala det första året. Vi får vänta på mer information helt enkelt.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Detta!

Men iom det är gratis så kan jag faktiskt leva med den dåliga lösningen för ett evaluera om jag gillar det eller inte gillar jag det så kan jag slaska iväg 900kr för att få en ''clean'' version värt det om man gillar det.

Mja, Kanske .. Finns ju dock sätt o gå runt det så man kan aktivera, Men dom e bara jobbiga.. =/

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem

DAMN det var oväntat och välkommet!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Sweet! Har 7an på två datorer och 8an på två. Sen blir det 10 maddafakkas!

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Trevligt och lite oväntat att det gäller Windows 7-användare.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Inaktiv

Tänker inte ta emot operativsystemet förrän man vet att de inte har dragit ner det i skiten med inlåsning och reklam. Kommer ta någon månad eller två innan man prövar. Det värsta är att man kanske inte kan gå tillbaka med sin uppgraderade nyckel.

Permalänk
Medlem

Hva så med oss alle der alle rede kjører Windows 10 TP?

Vil vi få beholde Windows 10 (gratis) i den ferdig utgave (RTM) uten å måtte gå omveien gjennom å måtte kjøpe og installere Windows 8.1 først for å siden gjøre en oppgradering til Windows 10 RTM?

Permalänk

Låter för bra. Hade inte förvånat mig om dom gjorde en EA och tryckte in annonser i systemet och begränsningarna för att inte förlora pengar.

Permalänk
Medlem

Stora frågan: När släpps det? Mao, när börjar detta gratis-år? Är det idag eller någon som vet?

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Är det sant? Shit va najs

Permalänk
Datavetare

Har det sagts något om Windows 10 kommer för både 32-bit och 64-bit? Har ju varit en del rykten om att detta blir första versionen som bara stödjer 64-bit, vilket vore helt OK om det inte vore för att majoriteten av alla pekplattor som sålts för Win8 använder 32-bitars Windows.

Det bästa vore att man får en uppgradering från 32-bitars Win8.1 till 64-bitars Win10, för i alla fall den BayTrail-T Win8.1 pekplatta jag äger kan köra 64-bitars program (har kört 64-bitars Ubuntu på den).

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Inaktiv

Jag förväntar mig att Windows 10 blir väldigt integritetskränkande. Speciellt nu när de ska "Ge" bort det gratis.

Permalänk

Bra och nödvändigt!

Skrivet av Nyhet:

Nästa version av Windows blir inte bara ett enda operativsystem för alla typer av enheter utan även en gratis uppdatering för befintliga användare.

Läs artikeln

Bra att dom tog med även Win7 så kan alla från 2009 och framåt uppgradera. Måste vara 95% av Win-användarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur