Microsoft avtäcker nya finesser i Windows 10

Permalänk
Melding Plague

Microsoft avtäcker nya finesser i Windows 10

Senare i januari släpps Windows 10 Insider Preview och under kvällen har flera av de kommande finesserna presenterats. På menyn står bland annat ett mer enhetligt gränssnitt, Cortana och webbläsaren "Project Spartan".

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Win 7 4 Life!

Nä men detta blir nog bra om ett till två år.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Tycker att Windows 10 kan komma att bli riktigt trevligt. Något jag ser fram emot.

Permalänk
Inaktiv

Där ja. Blev Windows 10 IP istället för CP

Permalänk

Vet att detta är en dum fråga men Laptopen som e med hela tiden är det en "mockup" som MS har när de visar saker eller är det en riktig laptop man kan köpa ?

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk
Medlem

Men den stora coola grejen var väl ändå Holo-Lens? Visst körde den också någon variant av Windows 10? Kan man då utveckla egna program för den tro?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av vallentiin:

Vet att detta är en dum fråga men Laptopen som e med hela tiden är det en "mockup" som MS har när de visar saker eller är det en riktig laptop man kan köpa ?

Om du tänker på den med avtagbart tangentbord var det Microsoft Surface Pro 3 som användes. http://www.sweclockers.com/recension/19175-microsoft-surface-...

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

skummade bara genom texten lite snabbt, flygplansläge, rotationslås, känns väl sådär relevant att ha möjligheten att snabbt komma åt just dom inställningarna.

(ja, ja, 10an skall vara på "allt", ingen blir helt nöjda )

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Skrivet av Jacob:

Om du tänker på den med avtagbart tangentbord var det Microsoft Surface Pro 3 som användes. http://www.sweclockers.com/recension/19175-microsoft-surface-...

Tänker på http://www.sweclockers.com/image/red/2015/01/21/Windows_10_00...
https://s3.amazonaws.com/uploads.hipchat.com/61622/500572/Bh6...

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk
Medlem

Häftigt :). Detta blir nog bra!.

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem

Nog dags för mitt kära Windows 7 att få kliva åt sidan snart då. Frågan är bara hur snart, antar att det blir lite katastrof med nuvarande drivrutiner, spel och så vidare till en början...? (Det var en fråga till er som kan bättre )

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

Ser verkligen fram emot DirectX 12.

Visa signatur

Intel Core i9 7900X | Asus Prime X299 Deluxe | Corsair 128GB DDR4 3200Mhz | Gigabyte RTX 4090 | Acer X32FP 4K 160Hz | NVMe/SSD 14TB | Corsair AX1200i | Corsair Graphite 760T White | OS Windows 11 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av N_Micke:

Nog dags för mitt kära Windows 7 att få kliva åt sidan snart då. Frågan är bara hur snart, antar att det blir lite katastrof med nuvarande drivrutiner, spel och så vidare till en början...? (Det var en fråga till er som kan bättre )

Precis som med Winfows 8 är målet att det ska strula så lite som möjligt med sånt. Precis när det släpps kam det vara lite bekymmer med vissa program och drivrutiner men efter ett tag ska i princip allt fungera utan problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Den påminner väldigt mycket om nya Dell XPS 13! http://www.sweclockers.com/nyhet/19854-dell-visar-xps-13-med-...

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Skrivet av Jacob:

Lite smålik med den tunna ramen runt skämen, dock är MS datorn inte wedge shapead.

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk
Medlem

Bonuspoäng till killen som presenterade DX12. Vem har på sig en battletoads-tröja då liksom?!

Permalänk
Medlem

Fördelarna med DirectX 12 är tvådelade. Först och främst talar Microsoft om upp till 50 procent högre prestanda jämfört mot DirectX 11, någonting som givetvis kommer variera enormt beroende på spel och den scen som renderas. Den andra är signifikant lägre strömförbrukning, där Microsoft talar om en halvering jämfört mot användningen av DirectX 11.

Gissar att de mäter när spelet är CPU cappat. (Som AMD med Mantle)
Om CPU får 50% mindre att göra så drar den även 50% mindre. Ja och så lite optimeringar på det såklart.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 |► Raspberry Pi 3B | Osmc |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fras:

Bonuspoäng till killen som presenterade DX12. Vem har på sig en battletoads-tröja då liksom?!

Rare gjorde spelet. MICROSOFT äger dem :). Kan vara det.

Permalänk
Medlem

Kommer det fortfarande vara platt och omöjligt att använda för oss synskadade så spelar det ingen roll om det vore gratis för min egen del.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Avstängd

Fortfarande ingen klarhet ifall DX12 kommer till Win 7

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

rekommenderat pris??????????????

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Precis som med Winfows 8 är målet att det ska strula så lite som möjligt med sånt. Precis när det släpps kam det vara lite bekymmer med vissa program och drivrutiner men efter ett tag ska i princip allt fungera utan problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Beror helt på vilken hårdvara man har... nu är ju förvisso skillnaderna mellan dessa OS så pass liten. Men uppdaterar inte tillverkarna drivrutinerna så får man uppgradera hårdvaran istället.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Windows Phone och Windows Desktop synergi gillas! Ser ut som att Windows 10 kommer att bli fint, hoppas bara att det inte blir drivrutins-knas i början!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

rekommenderat pris??????????????

Gratis om du har Windows 7/8/8.1 och uppgraderar inom ett år från lanseringsdatum.

On topic: Windows 10 ser enligt mig fruktansvärt bra ut. Jag är en som kommer uppgradera till Windows 10 så fort som det släpps. Kanske, kanske att de faktiskt på allvar kan komma in på den mobila marknaden med detta också. Ska sägas att jag är riktigt imponerad av vad de visat hittills.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rajat:

Fortfarande ingen klarhet ifall DX12 kommer till Win 7

Mainstream-supporten för Windows 7 gick ut 13 januari, så det är inget man kan vänta sig, skulle jag tro.

Permalänk
Medlem

Jätte bra att få appar eller ett OP med pekskärms alt om man absolut inte vill ha dom tugga fraggda i bakrunden,för det vill man ha. ironi

Visa signatur

Intel Core i5 11600K @ 4,9ghz - Moderkaka : MSI Z570 Torpedo- GTX1080Ti -16Gig Corsair LPX 3000MHz - Lian Li Lancool II mesh chassi - Mus G502S - TGB Logitech G513 carbon -SSD Samsung 850 EVO 500gig - SSD Intel X25-M 80gig - SSD Samsung 840 EVO 120gig - HD Samsung 1TB - Acer Predator XB273UGX / 27" 270Hz

Permalänk
Medlem

Vartannat windows blir ju bra så hoppas på det här! Fint att de uppgraderar Dx, det är väldigt välbehövligt, får väl se hur de andra finesserna artar sig.

Visa signatur

Asus Z87-A| 4770k@4.5GHz@1.19v|Gtx680@+100MHz offset - Accelero Hybrid| 2x4GB Corsair 1600MHz DDR3| Samsung 830 series SSD 256GB| Asus Xonar essence STX| Corsair HX620w| Define XL| giefscience.com | Jag streamar på Twitch

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fjaman:

Vartannat windows blir ju bra

NEJ! Så är det inte -.-

Tagit bort meme enligt §1.6
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjaman:

Vartannat windows blir ju bra så hoppas på det här! Fint att de uppgraderar Dx, det är väldigt välbehövligt, får väl se hur de andra finesserna artar sig.

Fast Windows 8 var bättre än 7an på precis allting förutom temat som gick snabbt att byta ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjaman:

Vartannat windows blir ju bra så hoppas på det här! Fint att de uppgraderar Dx, det är väldigt välbehövligt, får väl se hur de andra finesserna artar sig.

Jag blir lite orolig när du säger så, för Win8 är ett fantastiskt OS i min mening. Det enda problemet jag ser med det är att man inte får använda det på enheter som är för små, enligt MS definition av storlek. Nu vill jag se en tillverkare ta tag i detta och göra en telefon/platta/laptop/skrivbordsdator som man kan konfiguera med den utrustning man behöver och för ändamålet vettig hårdvara (läs skylake, 4-8GB RAM, SSD och de anslutningar man behöver för en sådan vision)...