LG: "Qualcomm Snapdragon 810 har inga problem med överhettning i G Flex 2"

Permalänk
Melding Plague

LG: "Qualcomm Snapdragon 810 har inga problem med överhettning i G Flex 2"

Snapdragon 810 har inga problem med överhettning. Det är LG:s svar på de rykten som cirkulerar kring Qualcomms senaste flaggskeppsprocessor, som huserar i annalkande G Flex 2.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nu blev jag riktigt fundersam. Vad är det som gäller egentligen. Har Samsung eller LG rätt?

Permalänk
Medlem

Blir intressant att se tester och se vad som är sant

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

LG passar på att sparka lite på Samsung nu igen. Lite humoristiskt hur de alltid kivas med varandra.

Tror inte att Samsung skulle hitta på överhettningsproblemen dock, men kanske är det mer ett problem med deras kylningslösning? Eller så är det taktik från Samsungs sida - de kanske vill lyfta fram sin egen processor och försöker smutskasta Qualcomm?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Vem vet kan ju vara så att den throttlar kanske lite för tidigt, kanske det som Samsung inte gillar medan LG kanske tycker det är acceptabelt att den gör det. Så länge mobilerna är snabbare än förra generationen, de inte blir för varma att hålla i eller så man måste sänka ljusstyrkan för att sänka tempen så hade jag varit nöjd.

Släng på kurvad vattenkylning (för Flex 2) eller fläns, hur svårt kan det va

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Det låter ju uppenbarligen som att det är samsung som snålat på kylningen snarare än att processorn skulle vara för varm och ha överhettningsproblem.

Jag gillar Samsungs mobiler och TV-apparater och skärmar och sådär men detta är ju fan kass. Att skylla på en partner när det är de själva som har problem. Kanske skulle köpa en LG nästa gång i protest, men jag kommer sakna TouchWiz i så fall.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

min nexus 4 överhettade och min nexus 5 blir jävligt varm vid spelande, kan det vara så att LG har lite högre smärtgräns när det gäller värme?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Ozzed:

Det låter ju uppenbarligen som att det är samsung som snålat på kylningen snarare än att processorn skulle vara för varm och ha överhettningsproblem.

Jag gillar Samsungs mobiler och TV-apparater och skärmar och sådär men detta är ju fan kass. Att skylla på en partner när det är de själva som har problem. Kanske skulle köpa en LG nästa gång i protest, men jag kommer sakna TouchWiz i så fall.

Hur kan man sakna touchwiz? Oo
Är ju nästan till 100% anledning att roota Samsung, förutom att ta bort bloat och installera titanium backup

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Det låter ju uppenbarligen som att det är samsung som snålat på kylningen snarare än att processorn skulle vara för varm och ha överhettningsproblem.

Jag gillar Samsungs mobiler och TV-apparater och skärmar och sådär men detta är ju fan kass. Att skylla på en partner när det är de själva som har problem. Kanske skulle köpa en LG nästa gång i protest, men jag kommer sakna TouchWiz i så fall.

Snålat med kylningen? Brukar dina mobiler komma med kylfläns eller vadå? Mina har alltid varit utan hitills..kanske därför iphone är så förbannat tung?

Hur som helst så duger "gamla" qualcomm 800 fortfarande mer än väl för min del vad gäller prestandan... men alla uppgraderingar är ju välkomna så länge de funkar!

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Oliver91:

min nexus 4 överhettade och min nexus 5 blir jävligt varm vid spelande, kan det vara så att LG har lite högre smärtgräns när det gäller värme?

Min LG G3 kan bli väldigt varm, speciellt vid video inspelning. Dock har den aldrig överhettat trots att jag stängt av thermal daemon bla bla. Saken för bättre prestanda.

Nu kan jag inte tala för nexus användare, men tror det är en blandning då G3.an hade otroligt aggressiv throttling som default (förmodligen som följd av överhettningsproblemen som uppstod innan Android 4.4,dock var det pga. Skärmen som jag fattat det).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Min LG G3 kan bli väldigt varm, speciellt vid video inspelning. Dock har den aldrig överhettat trots att jag stängt av thermal daemon bla bla. Saken för bättre prestanda.

Nu kan jag inte tala för nexus användare, men tror det är en blandning då G3.an hade otroligt aggressiv throttling som default (förmodligen som följd av överhettningsproblemen som uppstod innan Android 4.4,dock var det pga. Skärmen som jag fattat det).

Skickades från m.sweclockers.com

4an överhettade och spel kraschade men det var ett känt problem som kunde ghettomoddas med en metallplatta mellan baksidan och gpu/cpu'n

min 5a blir dock bara lite slö men kraschar inte vid spelande så där fungerar ju kylningen betydligt bättre

kör CM 11 och har underklockat min CPU till 1,2ghz för att få bort lite värme och öka batteritiden men gpu'n blir fortfarande ruskigt varm och throttlar antagligen neråt därav lagget efter en stund

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Hur kan man sakna touchwiz? Oo
Är ju nästan till 100% anledning att roota Samsung, förutom att ta bort bloat och installera titanium backup

Skickades från m.sweclockers.com

Jag gillar vad de fysiska knapparna gör bättre, samt att man kan få app-drawer i en bokstavsordnad lista. Resten kvittar.

Skrivet av anon56869:

Snålat med kylningen? Brukar dina mobiler komma med kylfläns eller vadå? Mina har alltid varit utan hitills..kanske därför iphone är så förbannat tung?

Hur som helst så duger "gamla" qualcomm 800 fortfarande mer än väl för min del vad gäller prestandan... men alla uppgraderingar är ju välkomna så länge de funkar!

Nej men de kanske har valt ett billigt värmeledningsmaterial eller något, det var så jag menade.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Ozzed:

Jag gillar vad de fysiska knapparna gör bättre, samt att man kan få app-drawer i en bokstavsordnad lista. Resten kvittar.

De fysiska knapparna är en sak, det är svårt att ersätta, så om man gillar det så är Samsung nästintill ett måste för high-end. Men app-drawer finns det ju andra appar som ersätter, eller ROM's som är betydligt smidigare än TouchWiz

Själv haft både Galaxy S2 och S4 innan min LG G3, och det första jag gjorde på båda telefonerna efter standard funktionstest (för garanti) var att roota och slänga in Cyanogenmod/Viper-ROM då jag tyckte TouchWiz var så otroligt segt UI (både att navigera samt hur mycket resurser det åt).

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

LG passar på att sparka lite på Samsung nu igen. Lite humoristiskt hur de alltid kivas med varandra.

Tror inte att Samsung skulle hitta på överhettningsproblemen dock, men kanske är det mer ett problem med deras kylningslösning? Eller så är det taktik från Samsungs sida - de kanske vill lyfta fram sin egen processor och försöker smutskasta Qualcomm?

Eller som jag kommenterade i den samsung-artikeln så har det kanske med Samsungs mindre överklockade exemplar som överhettas, för de brukar ju höja sina frekvenser en aning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Eller som jag kommenterade i den samsung-artikeln så har det kanske med Samsungs mindre överklockade exemplar som överhettas, för de brukar ju höja sina frekvenser en aning.

Sant, men då skulle de ju helt enkelt kunna låta bli att överklocka, istället för att totalvägra? Jag tycker nog ändå att det luktar lite hund om det här.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Det låter ju uppenbarligen som att det är samsung som snålat på kylningen snarare än att processorn skulle vara för varm och ha överhettningsproblem.

Jag gillar Samsungs mobiler och TV-apparater och skärmar och sådär men detta är ju fan kass. Att skylla på en partner när det är de själva som har problem. Kanske skulle köpa en LG nästa gång i protest, men jag kommer sakna TouchWiz i så fall.

Läst en del inlägg av dig, och du har har ingen som helst koll men slänger gärna ur dig saker som att det vore fakta eller att du hade någon slags insyn.

"Det låter ju uppenbarligen som att det är samsung som snålat på kylningen snarare än att processorn skulle vara för varm och ha överhettningsproblem. "

Nej, det låter dock som du inte vet vad du pratar om... Igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Läst en del inlägg av dig, och du har har ingen som helst koll men slänger gärna ur dig saker som att det vore fakta eller att du hade någon slags insyn.

"Det låter ju uppenbarligen som att det är samsung som snålat på kylningen snarare än att processorn skulle vara för varm och ha överhettningsproblem. "

Nej, det låter dock som du inte vet vad du pratar om... Igen.

För det är så mycket bättre när det enda man har att komma med är personangrepp? Knappast.. Det visar snarare att du inte har någonting alls att komma med. Men det är lugnt. Jag, som är insatt, ska hjälpa dig så att du fattat vad det handlar om.

Tillverkaren säger själv att produkten inte lider av överhettningsproblem.

Detta verifieras av en partner, medans en annan säger att produkten har överhettningsproblem.

Då kan vi ha följande utfall:

Partnern som säger att de inte lider av överhettningsproblem talar sanning.
... Eller har utomjordiskt bra kylning för att kompensera för överhettningen.

Partnern som säger att produkten lider av överhettningsproblem har fått en moddad version av tillverkaren för att de vill jävlas
.... eller, så är de dåliga på att kyla produkten.

alternativ 1 och 4 är de enda rimliga.

Bemöt gärna mitt inlägg men för allas skull låt gärna bli personangrepp. Det blir dålig stämning och du framstår som ett internettroll.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av phoenixdisciple:

Hur kan man sakna touchwiz? Oo
Är ju nästan till 100% anledning att roota Samsung, förutom att ta bort bloat och installera titanium backup

Skickades från m.sweclockers.com

Touchwiz crashade några gånger per dag på min förra S3a och när den inte crashade så var det allmänt segt gränsnitt.
Installerade Cyanogenmod och telefonen gick från att vara kass till ganska bra

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Ozzed:

Jag gillar vad de fysiska knapparna gör bättre, samt att man kan få app-drawer i en bokstavsordnad lista. Resten kvittar.

Du menar saker som Samsung typ varit sist med att implementera när det kommer till mjukvara? Bokstavsordning i app drawern har ju typ inte varit standard på Samsungs telefoner förrän S5 eller vad det blir, om det nu är standard på den. Innan dess så var det kaotisk ordning, något inga andra tillverkare hade problem med...

Så hur fasen kan man sakna TW? Det enda det bidrar med är huvudvärk och design som är långt bort från standard Android...

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Du menar saker som Samsung typ varit sist med att implementera när det kommer till mjukvara? Bokstavsordning i app drawern har ju typ inte varit standard på Samsungs telefoner förrän S5 eller vad det blir, om det nu är standard på den. Innan dess så var det kaotisk ordning, något inga andra tillverkare hade problem med...

Så hur fasen kan man sakna TW? Det enda det bidrar med är huvudvärk och design som är långt bort från standard Android...

Det jag menar är typ såhär:

Är det standard på Android numera eller måste man ha specialgrejer? Det är väl igentligen just den layoutbiten som jag trott vart en TW grej men ingen blir gladare än jag om jag har fel

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Tillverkaren säger själv att produkten inte lider av överhettningsproblem.

Detta verifieras av en partner, medans en annan säger att produkten har överhettningsproblem.

Då kan vi ha följande utfall:

Partnern som säger att de inte lider av överhettningsproblem talar sanning.
... Eller har utomjordiskt bra kylning för att kompensera för överhettningen.

Partnern som säger att produkten lider av överhettningsproblem har fått en moddad version av tillverkaren för att de vill jävlas
.... eller, så är de dåliga på att kyla produkten.

alternativ 1 och 4 är de enda rimliga.

Vill inte riktigt hålla med här.
Om en produkt har en spec TDP och du designar en kylning som ska klara detta. Sen blir produkten så pass varm att den krashar (eller så pass varm att den inte kan köra så utan att påverka slutprodukten), då har tillverkaren överhettningsproblem.

Sen om en annan tillverkare tar samma krets, och överdimensionerar kylningen, och/eller sänker klockfreq, alt låter den throttla när den blir varm, betyder inte att produkten fungerar enligt spec. Just att LG säger att den är "tillräcklig" ger mig lite fundersam tanke, då det är vad man säger när den inte riktigt når upp, men det räcker för ens behov.

Om detta är fallet här vet jag ju inte till 100%, men om det är, då tycker jag Samsung gör helt rätt.

Intel 525 SSD är ett sådant exempel på defekt produkt. De blev (blir fortfarande) för varma, överhettade och i värsta fall krashade. Intel släppte en patch, så nu throttlar den när den blir för varm. Men.. det är som att köra med reservdäcket och säga att bilen är i perfekt skick, men du får inte köra mer än 50km/h.
SSDn lever ju inte upp till sin specifikation, och även om den nu med ny FW inte krashar (lika enkelt) så anser jag den defekt ändå, då felet fortfarande påverkar prestandan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Vill inte riktigt hålla med här.
Om en produkt har en spec TDP och du designar en kylning som ska klara detta. Sen blir produkten så pass varm att den krashar (eller så pass varm att den inte kan köra så utan att påverka slutprodukten), då har tillverkaren överhettningsproblem.

Sen om en annan tillverkare tar samma krets, och överdimensionerar kylningen, och/eller sänker klockfreq, alt låter den throttla när den blir varm, betyder inte att produkten fungerar enligt spec. Just att LG säger att den är "tillräcklig" ger mig lite fundersam tanke, då det är vad man säger när den inte riktigt når upp, men det räcker för ens behov.

Om detta är fallet här vet jag ju inte till 100%, men om det är, då tycker jag Samsung gör helt rätt.

Intel 525 SSD är ett sådant exempel på defekt produkt. De blev (blir fortfarande) för varma, överhettade och i värsta fall krashade. Intel släppte en patch, så nu throttlar den när den blir för varm. Men.. det är som att köra med reservdäcket och säga att bilen är i perfekt skick, men du får inte köra mer än 50km/h.
SSDn lever ju inte upp till sin specifikation, och även om den nu med ny FW inte krashar (lika enkelt) så anser jag den defekt ändå, då felet fortfarande påverkar prestandan.

Rimligtvis har väl både Samsung och LG testat vad kretsen går för "på max" så att säga. Allt annat vore befängt, och om det är tunnare prestanda LG är ute efter hade de kunnat köpa en billigare processor. Sedan är det ju varken Qualcom's eller LG's fel att Samsung är dåliga på att kyla kretsen, om nu så är fallet.

Det blir väl att avvakta och se vad fler tillverkare säger innan det går att säga säkert men jag tror Samsung fular sig här.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

De kanske har underklockat den i sin lur?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Rimligtvis har väl både Samsung och LG testat vad kretsen går för "på max" så att säga. Allt annat vore befängt, och om det är tunnare prestanda LG är ute efter hade de kunnat köpa en billigare processor. Sedan är det ju varken Qualcom's eller LG's fel att Samsung är dåliga på att kyla kretsen, om nu så är fallet.

Det blir väl att avvakta och se vad fler tillverkare säger innan det går att säga säkert men jag tror Samsung fular sig här.

Varför skulle de köpa en "billigare processor" Det är ju namnet som säljer. Random kund som köper mobilen i butiken kommer bli imponerad över att den har "den snabbaste processorn" att den är nerklockad så att den presterar likvärdigt med en billigare modell är mest troligt något som de flesta aldrig skulle märka.

Följande är precis samma som jag tror. Speciellt när LG släppt mobiler förut som haft överhettningsproblem.

Citat:

Just att LG säger att den är "tillräcklig" ger mig lite fundersam tanke, då det är vad man säger när den inte riktigt når upp, men det räcker för ens behov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

De kanske har underklockat den i sin lur?

Eller så överhettar den till höger och vänster som på LG G3?

Redan i Note 4 så throttlar ju Snapdragon 805-versionen när Exynos 5433-versionen inte gör det...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Ozzed:

Rimligtvis har väl både Samsung och LG testat vad kretsen går för "på max" så att säga. Allt annat vore befängt, och om det är tunnare prestanda LG är ute efter hade de kunnat köpa en billigare processor. Sedan är det ju varken Qualcom's eller LG's fel att Samsung är dåliga på att kyla kretsen, om nu så är fallet.

Det blir väl att avvakta och se vad fler tillverkare säger innan det går att säga säkert men jag tror Samsung fular sig här.

Sedan kan det vara så att LG väljer att köra med 810.an för att skryta om att de har den snabbaste och bästa kretsen på marknaden?

Detta är vad jag skulle göra om jag bedrev ett företag på samma skala som LG/Samsung;
Se till att min nya flaggskepsprodukt kör det absolut senaste inom respektive område - Och fungerar det inte till 100% enligt papper-specs, då ser jag till att det funkar så pass att slutanvändaren inte märker någon skillnad utan att gräva på djupet.

Så i min värld är det fullt rimligt att LG har valt att köra 810.an trots problem, men gör som med LG G3 att man sätter en väldigt aggressiv throttling på den så fort värmen börjar skena. Behöver inte alls betyda att Samsung har dålig kylning - De vill vinna benchmarks, och kan inte Qualcomm leverera en tillräcklig produkt för det, varför inte använda sin In-House om de anser att den kan slå 810.an om den måste throttlas?

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gambit_2K:

Vem vet kan ju vara så att den throttlar kanske lite för tidigt, kanske det som Samsung inte gillar medan LG kanske tycker det är acceptabelt att den gör det. Så länge mobilerna är snabbare än förra generationen, de inte blir för varma att hålla i eller så man måste sänka ljusstyrkan för att sänka tempen så hade jag varit nöjd.

Släng på kurvad vattenkylning (för Flex 2) eller fläns, hur svårt kan det va

Hur hade du tänkt att de skulle kyla vattnet? Ska man springa runt med en väska med radiator och fläktar för att få med sig mobilen?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Hur hade du tänkt att de skulle kyla vattnet? Ska man springa runt med en väska med radiator och fläktar för att få med sig mobilen?

Jag tror du missade ironin. För övrigt så fungerar ett glas vatten utmärkt för att kyla poolarens Z3 så den kan spela in i 4K utan paus, så för nischapplikationer fungerar det

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cheben:

Jag tror du missade ironin. För övrigt så fungerar ett glas vatten utmärkt för att kyla poolarens Z3 så den kan spela in i 4K utan paus, så för nischapplikationer fungerar det

Må hända att ett glas vatten fungerar, men att ha en permanent vattenkylning på en mobil är rätt omöjligt om du inte ska ha en mobil som ser ut så här igen...t.o.m batteritiden kommer då bli den samma med 30min taltid

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk

LG har lite andra krav än Samsung på värme. G3an throttlar ju konstant, men den vanliga användaren märker inte det eftersom de inte använder den så den blir tillräckligt varm.
Jag har stora problem med det och funderar vad det blir för lur nästa gång.