Bästa NAS'en Vill ha den till att tanka stora filer och streama till LG tv

Permalänk
Medlem

Bästa NAS'en Vill ha den till att tanka stora filer och streama till LG tv

Hej!

Jag har kollat runt lite på bästa NAS'en man kan köpa. Hittade att denna var bäst i test:

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/176008-n...

Men såg också att den hade 0.5 GB internminne. Räcker verkligen detta? Tänkte om jag ska streama så lär det ta en hel del minne. Vill undvika lagg så gott det går.

Såg även att flera rekommenderar Synology DS213+

Räcker Synology DS213 för streaming?

Permalänk
Medlem

jag köpte en billig 2tb wdmycloud och streama till min wdtvlive och samsung smart tv samt min surfplatta och det laggar inte ett skit..

streamat alla möjliga filer hd och 3d och lite till...

Visa signatur

CPU: I5 8400 @ 4Ghz | GPU: GTX 1060 3Gb Moderkort: TUF B360 + Gaming |Chassi: Define R6 SSD: M 2 kingston 240gb | HDD: 1TB
PSU:
CM MWE Gold 650w CPU kylning: 212 Black Edition | Ram: HyperX Fury DDR4 2666MHz 16GB

CPU: I5 3570k @ 4.2Ghz | GPU: GTX 660TI 2Gb Moderkort: Msi Z77a-S01 |Chassi: Define r4 SSD: Intel 330 120GB | HDD: 500gb
PSU:
Corsair TX 750W 80+ CPU kylning: Hyper 212 EVO | Ram: Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Hej!

Jag har kollat runt lite på bästa NAS'en man kan köpa. Hittade att denna var bäst i test:

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/176008-n...

Men såg också att den hade 0.5 GB internminne. Räcker verkligen detta? Tänkte om jag ska streama så lär det ta en hel del minne. Vill undvika lagg så gott det går.

Såg även att flera rekommenderar Synology DS213+

Räcker Synology DS213 för streaming?

Jag har en Synology NAS med 0.5 GB internminne som jag använder för att streama till min mediaspelare och för mig fungerar det helt perfekt!

Permalänk
Medlem

0.5GB räcker utmärkt för streaming så länge du inte vill ha 25MB/s filmer. (gissad siffra)

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.