Värderingshjälp av ultrabook!

Permalänk
Medlem

Värderingshjälp av ultrabook!

Hej!

Som min första tråd här på Swec skulle jag behöva hjälp med att värdera min (typ) två år gamla ultrabook, då den ska säljas p.ga en uppgradering. (Gtx 970m SLI!) Tänkte det är bäst att kanske länka till en artikel, men kan skriva lite specs också. Köpte den för runt 5000, och hoppas på att kunna få... 2000 för den på blocket kanske?

Intel Core i3-3217U @ 1.8 Ghz
4 GB Ram
Intel HD Graphics 4000
13.3 Tums skärm
500 GB hybridhårddisk (Kombinerad SSD/Vanlig)
[Väger endast] 1.27 Kg
Windows 8.1

Ehm hade som sagt tänkt länka till en artikel, men det verkar svårt att hitta just min version av Aspire S3. Inte ens acers hemsida verkar ha en fungerande sida. Men dessa specs kanske räcker som info?

Tack för hjälp!!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Vänligen läs igenom reglerna igen, speciellt denna paragraf. Tack på förhand för din medverkan till ett bättre forum.

Citat:

§ 3.2 Trådar ska placeras i den forumdel som bäst passar det behandlade ämnet. Om man är osäker på var en tråd ska placeras kan man skapa den i en forumdel som verkar lämplig och sedan anmäla sitt eget inlägg till moderatorerna för att få placeringen kontrollerad.

*Tråd flyttad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

1500 typ, om nu någon skulle vilja köpa den.

Permalänk
Medlem

Hoppsan! Tack för informationen Tänkte att den delen av forumet handlade om när man skulle köpa saker, därav att tråden hamnade här.

Okej tack! Någon som tror att jag skulle kunna pressa till typ 18-1900? Formulerar man sig bra kan den säkert låta lockande Men förstår om 1500 skulle vara max.

Permalänk
Medlem

Det går säkert om någon är villig.

Permalänk
Medlem

Okej tack, det blir nog något sånt... Om någon har något att tillägga dock så säg till, men mer går kanske inte att pressa:p