Permalänk
Medlem

UDP problem vid spelande

Har 3 st datorer hemma där vi har kunnat sitta och spela BF 4 på samtidigt tidigare.
Nånting har skett och nu den första dator som ansluter går det bra för, resterande som försöker logga in i spelet tar sig in tills att det börjar ladda, sedan stängs rutan ner och man får ett felmeddelande "Error: Game disconnected: Client closed down connection. Check your network connection, make sure that bort 3659 (UDP) is open."

Mig veterligen har jag inte gjort några förändringar i routern sedan det senast fungerade. Och ingen annan har haft tillträde till den.
Jag har haft tidigare Portforward till min dator. Men har nu tagit bort allt det som felsökning. HAr även testat att PF till en av de andra datorerna istället. Ej heller detta har hjälpt.
Har nu också slagit av UpNP utan resultat.

När detta inträffade eller iallafall första gången det uppdagades så hade jag startat upp tv4play (streaming av hockey) på en skärm på min dator samt att jag satt och spelade. Då tog sig inte nästa dator in.
Har tidigare sett hockey på annan dator och då har det gått att spela. Vet ej om detta alls har med saken att göra. Men någon typ av Port konflikt upplever jag att det är.

Var skall jag börja leta?

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem

Det är en bug i origin, logga ut och logga in igen (starta om klienten).
Massor som fått det felet, massor som provat alla möjliga trix i routrar och i register som ibland fungerar eller inte. Det verkar som allt slutar med att uppdatera klienten iaf när man läser battlelogs forums.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Det är en bug i origin, logga ut och logga in igen (starta om klienten).
Massor som fått det felet, massor som provat alla möjliga trix i routrar och i register som ibland fungerar eller inte. Det verkar som allt slutar med att uppdatera klienten iaf när man läser battlelogs forums.

Okej, tack för svar. Då finns det inget mer jag kan göra i mina inställningar alltså.
Tycker att vi har provat ett flertal gånger med att starta om datorerna iallafall, men då har vi ju autoinlogg i origin så det kanske spökar till det lite.
Får testa iallfall

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC