Bärbar PC med lika hög kvalitet som MacBook pro retina

Permalänk

Bärbar PC med lika hög kvalitet som MacBook pro retina

Söker en bärbar dator av kvalité och tycker MacBook pro retina lever upp till det. Men jag undrar om det finns motsvarande kvalitet inom PC-världen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pavilion90:

Söker en bärbar dator av kvalité och tycker MacBook pro retina lever upp till det. Men jag undrar om det finns motsvarande kvalitet inom PC-världen?

Varför inte bara köpa en MacBook Pro Retina?

Permalänk
Medlem

Surface 3 men ej motsvarande prestanda

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

HP Elitebook?

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Datavetare

Har både 15" MBP och Dell XPS15, de är på många sätt väldigt snarlika men den senare har bättre skärm (på alla mätbara sätt) och rent subjektivt gillar jag tangentbordet mer på den senare. Föredrar också kolfibermaterialet som XPS använder på undersidan, på översidan används aluminium precis som på MBP. MBP har helt klart bättre batteritid.

Tidigare fanns inte XPS13 med högre upplösning än 1920x1080, men det är åtgärdat i den senaste modellen som precis lanserat i Sverige. 15" laptops är inte speciellt smidiga att släpa på och skulle jag köpa en ny idag har jag svårt att se ett bättre val än just XPS13 med 3200x1800 panelen (för tillfället har jag en 11" laptop som portabel maskin). Redan den "gamla" XPS13 hade en batteritid som låg i nivå med 13" MBP, är på 15" modellerna där MBP har en "edge" på denna punkt.

Frugan har HP EliteBook som jobb-laptop, kanske finns många varianter av den för annars skulle jag säga att den inte alls lirar i samma liga som XPS/MBP vad det gäller touchpad, skärm och allmän känsla när man håller dator.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hp ZBook är löjligt läcker! Otroligt praktiskt också med en lucka på underdelen som gör att man kommer åt innanmätet.