AMD eyefinity 3 skärmar i olika storlekar

Permalänk

AMD eyefinity 3 skärmar i olika storlekar

Tjena, jag undra hur det blir om man har 1 styck 27" i mitten och 2 st 24" på sidorna funkar det bra eller blir det skit av att? Mvh

Visa signatur

NEW GAMEER: Cpu I5 4670k //Moderboard Msi z97 gaming 5//Gpu R9 280x 3g 2-way crossfire//Memory Kingstone 16g hyperX 2400 Mhz//Cpu Cooler Corsair H60//Memory Fan Corsair Dominator//Psu Silverstone 1350W//Samsung 840 ssd 120g//Chassi Lianli Test Bench//Monitor Acer 27" x3 Eyefinity Led HD// Its all

Permalänk

och det är givetvis led hd skärmar med näst intill samma responstid

Visa signatur

NEW GAMEER: Cpu I5 4670k //Moderboard Msi z97 gaming 5//Gpu R9 280x 3g 2-way crossfire//Memory Kingstone 16g hyperX 2400 Mhz//Cpu Cooler Corsair H60//Memory Fan Corsair Dominator//Psu Silverstone 1350W//Samsung 840 ssd 120g//Chassi Lianli Test Bench//Monitor Acer 27" x3 Eyefinity Led HD// Its all

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av kungiibaren:

Tjena, jag undra hur det blir om man har 1 styck 27" i mitten och 2 st 24" på sidorna funkar det bra eller blir det skit av att? Mvh

Jag skulle inte rekommendera det för att spela för det blir ett jävla hopp mellan det funkar men inget jag skulle rekommendera för spelande. Dels blir det ett hopp för ögonen med kanten.

Skrivet av kungiibaren:

och det är givetvis led hd skärmar med näst intill samma responstid

bumpa inte redigera tack.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk

om man kolla på dom blåa skärmarna till höger. där står hidden är det alltså så man kan ställa in varje skärm individuellt så man slipper har en svart rand på 27" för 24" inte täcker hela?

http://community.amd.com/community/amd-blogs/amd-gaming/blog/...

Visa signatur

NEW GAMEER: Cpu I5 4670k //Moderboard Msi z97 gaming 5//Gpu R9 280x 3g 2-way crossfire//Memory Kingstone 16g hyperX 2400 Mhz//Cpu Cooler Corsair H60//Memory Fan Corsair Dominator//Psu Silverstone 1350W//Samsung 840 ssd 120g//Chassi Lianli Test Bench//Monitor Acer 27" x3 Eyefinity Led HD// Its all

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av kungiibaren:

om man kolla på dom blåa skärmarna till höger. där står hidden är det alltså så man kan ställa in varje skärm individuellt så man slipper har en svart rand på 27" för 24" inte täcker hela?

http://community.amd.com/community/amd-blogs/amd-gaming/blog/...

Ja du kan ha så att du fyller ut 27 tummaren men jag råder dig endå att inte göra såhär det kommer att scalea helt fel för dig. Så jag rekommenderar antingen kör du 27 tummaren som 24 tummare eller så sälj 27 tummaren o köp en 24 tummare.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd flyttad*

Här har du bättre chanser till informerad hjälp. Lycka till!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Är det samma upplösning så fungerar ju det och spela, sen om jag skulle rekommendera det är ju en annan femma.

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk

okej tack för infon, ja det värka ju som att man åker på att köpa 27" men blir ju så satans dyrt då

Visa signatur

NEW GAMEER: Cpu I5 4670k //Moderboard Msi z97 gaming 5//Gpu R9 280x 3g 2-way crossfire//Memory Kingstone 16g hyperX 2400 Mhz//Cpu Cooler Corsair H60//Memory Fan Corsair Dominator//Psu Silverstone 1350W//Samsung 840 ssd 120g//Chassi Lianli Test Bench//Monitor Acer 27" x3 Eyefinity Led HD// Its all

Permalänk

funkar denna som display port till en 3e skärm?

http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/kabel-och-kontakt/disp...

Visa signatur

NEW GAMEER: Cpu I5 4670k //Moderboard Msi z97 gaming 5//Gpu R9 280x 3g 2-way crossfire//Memory Kingstone 16g hyperX 2400 Mhz//Cpu Cooler Corsair H60//Memory Fan Corsair Dominator//Psu Silverstone 1350W//Samsung 840 ssd 120g//Chassi Lianli Test Bench//Monitor Acer 27" x3 Eyefinity Led HD// Its all

Permalänk

så det blev 2 styck till acer 27" skärmar så nudlar i en månad nu x)

Visa signatur

NEW GAMEER: Cpu I5 4670k //Moderboard Msi z97 gaming 5//Gpu R9 280x 3g 2-way crossfire//Memory Kingstone 16g hyperX 2400 Mhz//Cpu Cooler Corsair H60//Memory Fan Corsair Dominator//Psu Silverstone 1350W//Samsung 840 ssd 120g//Chassi Lianli Test Bench//Monitor Acer 27" x3 Eyefinity Led HD// Its all

Permalänk

hur bra funkar det att köra eyefinity på 3 st 27" skärmar? har hört att det ska vara problem med det om man kör över 24" skärmar eller det är bara skitsnack att det inte funkar som det ska?

Visa signatur

Asus Sabertooth 990FX Amd FX 8350 clockad till 5,0GHZ 16GB Corsair vengence 1600MHZ Asus Radeon HD 7950 DirectCUII Top OC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheZerg1989:

hur bra funkar det att köra eyefinity på 3 st 27" skärmar? har hört att det ska vara problem med det om man kör över 24" skärmar eller det är bara skitsnack att det inte funkar som det ska?

Skärmstorleken spelar aldrig nån roll.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av TheZerg1989:

hur bra funkar det att köra eyefinity på 3 st 27" skärmar? har hört att det ska vara problem med det om man kör över 24" skärmar eller det är bara skitsnack att det inte funkar som det ska?

Så länge du kör tre skärmar som inbördes inte skiljer sig åt för mycket, så kan du få ut en bildskärmsyta (Eyefinity) tvärs över alla tre. Däremot ökar ju prestandakraven på din GPU ju högre upplösning du satsar på.

Vilken GPU tänker du köra med? Eller vilka GPUer. Och vilken upplösning har dina 27"are?

Det du hört handlar antagligen om vilka anslutningsportar som används (DVI, DP etc) men så länge du använder displayport eller en aktiv omvandlare så funkar det bra.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Lan:

Så länge du kör tre skärmar som inbördes inte skiljer sig åt för mycket, så kan du få ut en bildskärmsyta (Eyefinity) tvärs över alla tre. Däremot ökar ju prestandakraven på din GPU ju högre upplösning du satsar på.

Vilken GPU tänker du köra med? Eller vilka GPUer. Och vilken upplösning har dina 27"are?

Det du hört handlar antagligen om vilka anslutningsportar som används (DVI, DP etc) men så länge du använder displayport eller en aktiv omvandlare så funkar det bra.

just nu kör jag med ett 7950 direct CU-II oc men har planeringar på att kasta i 2 r9 290X eller vänta tills 300 serien kommer. samt kör just nu med 2 benq 27" via hdmi då jag inte har DP på kablar och har inte varit så mkt inne på att byta sakerna innan det behövdes. men kommer nog att fixa det när jag har fixat korten samt en till skärm. mina 27" har upplösningen 1920x1080.

Visa signatur

Asus Sabertooth 990FX Amd FX 8350 clockad till 5,0GHZ 16GB Corsair vengence 1600MHZ Asus Radeon HD 7950 DirectCUII Top OC

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av TheZerg1989:

just nu kör jag med ett 7950 direct CU-II oc men har planeringar på att kasta i 2 r9 290X eller vänta tills 300 serien kommer. samt kör just nu med 2 benq 27" via hdmi då jag inte har DP på kablar och har inte varit så mkt inne på att byta sakerna innan det behövdes. men kommer nog att fixa det när jag har fixat korten samt en till skärm. mina 27" har upplösningen 1920x1080.

Låter bra.

Hade du haft 1920x1080 på en och 2560x1440 på två så hade du varit tvungen att skala ner de två med högre upplösning, om vi ska prata en variant av problem. Som du slipper iof sig men kan ha hört om och åsyftat i din ursprungliga fråga.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers