Video: Parisisk lägenhet i Unreal Engine 4

Permalänk
Melding Plague

Video: Parisisk lägenhet i Unreal Engine 4

En talangfull spelnivådesigner demonstrerar möjligheterna i Unreal Engine 4 genom att låta verklighetstrogna texturer samspela med mycket realistisk ljussättning.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Funkar det i linux?

Permalänk
Entusiast

Snyggt, ser fram emot dagen vi kan få sån här grafik i spel.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Discokungen

Det var ju självaste fan det... Vad är det för hemskt filter de envisas med att smeta ut allt med i den här motorn? Det är seriöst det enda som inte är bra med Unreal Engine och det drar ner ALLT riktigt mycket.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Inaktiv

Framtiden....

Permalänk
Medlem

Den dagen jag startar ett spel och ser sånt här, då försvinner min sista anledning att gå utanför ytterdörren.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Medlem

Men ser tydligt att det inte är från verkligheten. Jag har sätt bättre.

Permalänk
Medlem

Någon som har filen? verkar inte gå att ladda ned på sidan

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Men ser tydligt att det inte är från verkligheten. Jag har sätt bättre.

Bättre i realtid?

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Discokungen
Skrivet av ToyBear:

Någon som har filen? verkar inte gå att ladda ned på sidan

Det står "soon" på sidan, så jag antar att det kommer snart. http://www.benoitdereau.com/unrealparis.html

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Firkraag:

Snyggt, ser fram emot dagen vi kan få sån här grafik i spel.

undra hur många år som är kvar tills det är sådan grafik

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

720p max? En del texturer (framför allt textilerna) känns som de absolut kunnat må bra av att se det hela i en högre upplösning. Det blev lite suddigt till och från tyckte jag. Ljusreflektionerna är ju dock fantastiska. Kan ju ha med youtube komprimeringen att göra kanske, kan bara bedöma slutprodukten jag ser.

Permalänk
Medlem

Dagens ungdom.. Kan inte stava för 5 öre

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

Ser ut som foton, riktiga foton.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

undra hur många år som är kvar tills det är sådan grafik

Finns ju ute nu

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem

Varför envisas de med att recorda i 720p25? Om jag förstått det rätt så är det någon hobbykille som filmat i sådan skitkvalité. Kan inte tänka mig att Epic Games själva är så dumma att de skulle lägga upp en video i så dålig kvalité.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Det var ju självaste fan det... Vad är det för hemskt filter de envisas med att smeta ut allt med i den här motorn? Det är seriöst det enda som inte är bra med Unreal Engine och det drar ner ALLT riktigt mycket.

Jag ser inga direkt uppenbara blur-filter?

Permalänk
Discokungen
Skrivet av cardeci:

Inte? Kolla de konstiga färgskiftningarna vid konturerna på saker, typ lampkronan och det där ovanför dörröppningen. Om man väl ser det så ser man hur det är överallt och sabbar rätt mycket. :/

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpur:

Dagens ungdom.. Kan inte stava för 5 öre

Skickades från m.sweclockers.com

Blir ganska förbannad när folk håller på och säger sån smörja. Farsan frågar mig om stavning ibland när han är osäker. Tänk på att en del har dyslexi samt att andra kanske inte bryr sig vilket är precis anledningen att förkortningar osv skapas

Permalänk
Medlem

720p snälla...

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haellgren:

Funkar det i linux?

ja det ska det göra.

Visa signatur

|| Main: Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | Corsair 4x8GB DDR4 | GeForce GTX 1070 | Linux ||

|| HTPC: MSI Z87I | Intel Core i3 4130T | Corsair 2x4GB DD3 | Intel HD graphics 4400 | Linux ||

|| NAS: Qnap TS-431P ||

Permalänk
Medlem

Oj, oj, oj! Nu blev jag mycket avundsjuk! Jag håller nämligen på med att göra en planritning av min lägenhet, men det här alltså! Shit! Jag vill kunna Unreal Engine 4!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Galet snyggt. Att det ser så bra ut i 720p gör det bara ännu mer imponerande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Blir ganska förbannad när folk håller på och säger sån smörja. Farsan frågar mig om stavning ibland när han är osäker. Tänk på att en del har dyslexi samt att andra kanske inte bryr sig vilket är precis anledningen att förkortningar osv skapas

Det är givetvis sant, men att dra till med att "folk kanske inte bryr sig" var ju det värsta jag hört. Så vi ska helt enkelt bara sluta bry oss och åsidosätta kvalitén på vårt språk bara för att vi inte orkar?

På internet så kommunicerar vi genom text, om man skriver som en idiot så kommer man också uppfattas som en idiot. Sedan om man har en anledning till att man inte kan stava är en annan femma.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av oolllee:

Den dagen jag startar ett spel och ser sånt här, då försvinner min sista anledning att gå utanför ytterdörren.

P.T på PS4 ligger rätt bra till tycker jag. Påminner om detta i stuket på ljussättningen och miljöerna. Fokus på realism

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Avstängd

Unreal gör spöken av alla. Jag såg ingen reflektion av betraktaren i köket. Unreal förtjänar således sitt namn.
Dock ett bra sätt för bostadsmäklare att visa objekt för kunderna. Där har spelnivådesignern sin framtida försörjning tryggad.

Visa signatur

Allting är gratis. Bara höja skatten.
http://imgur.com/gallery/hhD3J
I zenit av Roms storhetstid mutades romarna att rösta på senatorer i utbyte mot mutor
https://www.youtube.com/watch?v=gJ2tPMIh6u0

Permalänk
Medlem

Några andra som med är najsa:

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Inte? Kolla de konstiga färgskiftningarna vid konturerna på saker, typ lampkronan och det där ovanför dörröppningen. Om man väl ser det så ser man hur det är överallt och sabbar rätt mycket. :/

Kromatisk aberration tror jag det är du menar. Jo, lite lustigt ser det ut. Det är en ganska "ny" effekt inom spel.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av ThePancakerizer:

Kromatisk aberration tror jag det är du menar. Jo, lite lustigt ser det ut. Det är en ganska "ny" effekt inom spel.

Det är möjligt! Det är så tråkigt för det förstör det mesta. Allt som kunde varit snyggt är inte det.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Snyggt, ser fram emot dagen vi kan få sån här grafik i spel.

Det är bara att kompilera och spela spelet... finns ett par sådana här demos ute och de kräver inte ens speciellt mycket...
Nu handlar det istället om kostnaden för att låta artister skapa miljöerna.. det tar extremt lång tid att skapa assets för sånt här.

Sedan handlar det ju också lite om storlek på kartan, inga större problem när man har ett par rum såhär, men gör man det större, behöver man streama in levels och detta kan innebära loadingtimes.

Jag och några andra (8 stycken) har precis börjat utvecklingen av ett UE4 spel som vi just nu sitter och velar mellan artstilen realism eller lite mer styliserat (tänk er typ firefall). Tyvärr så är det väldigt svårt att hinna få in realism inom en vettig tidsram.. (djungel miljö).

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."