Tror jag har rat virus

Permalänk

Tror jag har rat virus

tjenare, tappa kontroll över musen och sen kom de ett blippande ljud. Stängde av datorn direkt och är rädd att starta den igen hur ska jag gå till väga? Kan inte komma på någon okänd länk jag har klickat på sitter för tillfället på telefonen 💩💩 Vet inte om Jag är inne på rätt del av forumet annars får väl mod flytta de

Permalänk
Skrivet av tendent7712:

tjenare, tappa kontroll över musen och sen kom de ett blippande ljud. Stängde av datorn direkt och är rädd att starta den igen hur ska jag gå till väga? Kan inte komma på någon okänd länk jag har klickat på sitter för tillfället på telefonen 💩💩 Vet inte om Jag är inne på rätt del av forumet annars får väl mod flytta de

på vilket sätt tappar du kontroll över musen ? den som skulle ha kontroll över din dator kan ju se om du sitter vid den, då vore han ju rätt korkad om han börjar styra den när du sitter där.

det finns program som du kan använda hirens boot CD du kanske kan låna nån släktings / kompis dator + ett usb minne minst 1GB. boota från usb minnet och scanna igenom med dom AV som finns med i programmet.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tendent7712:

tjenare, tappa kontroll över musen och sen kom de ett blippande ljud. Stängde av datorn direkt och är rädd att starta den igen hur ska jag gå till väga? Kan inte komma på någon okänd länk jag har klickat på sitter för tillfället på telefonen 💩💩 Vet inte om Jag är inne på rätt del av forumet annars får väl mod flytta de

Det är svårt för dom att göra nått med datorn då den är avstängd och ingen åtkomst till nätet. Mitt tips är ladda ner (På annan dator) malewarebytes och installera detta på din dator utan nätverkskabel kör en runda eller 2 väljs sedan att lägga allt den hittar i karantän (ber om ursäkt om stavningen) starta sen om datorn kör en runda till för att vara säker kör på sedan

Permalänk

Du har inte bara något fel på musen då?
Om den glappar och håller på så kan det låta en hel del Windows-ljud.

Visa signatur

Dator: i5 3570K, EVGA GTX 1060 SC 6GB, Gigabyte Z77M-D3H, 16GB Corsair Vengeance LP DDR3, 1TB WD Blue, Intel 530 120GB och FD Core 1000
F.d Supermusen: Microsoft USB wheel mouse cream white, 1999 års modell.
Nuvarande mus: Steelseries kana v2

Permalänk

Inge fel på musen testade starta databn igen utan nätverkskabeln i och då funka allt som vanligt

Permalänk
Medlem

Starta datorn i felsäkert läge och dra ut internetkabeln.

Permalänk
Skrivet av jonatan80:

på vilket sätt tappar du kontroll över musen ? den som skulle ha kontroll över din dator kan ju se om du sitter vid den, då vore han ju rätt korkad om han börjar styra den när du sitter där.

det finns program som du kan använda hirens boot CD du kanske kan låna nån släktings / kompis dator + ett usb minne minst 1GB. boota från usb minnet och scanna igenom med dom AV som finns med i programmet.

Asså jag kunde inte styra musen den hade hackiga rörelser

Permalänk
Medlem

Har du något antivirus? Kolla också i listan med program, mycket troligt att hen använt något helt vanligt program för att fjärrstyra datorn.

Permalänk
Hedersmedlem

*Felplacerad tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av RealPower:

Har du något antivirus? Kolla också i listan med program, mycket troligt att hen använt något helt vanligt program för att fjärrstyra datorn.

Har något anti virus från Telia, listan med program?

Permalänk
Medlem

Kontrollpanelen > Program > Avinstallera program. Där visas alla dina program.

Permalänk
Medlem

Jag har fått samma problem när en process är på väg att krascha eller dö. Ibland (hänt 2 ggr) har mitt Norton startat två ggr och processerna dör sedan och resultatet blir mus som blir extremt slö att röra/flytta och blippande ljud när man så försöker.

Musens rörelser köas upp i och med att den blir slö och efter man släppt den fortsätter kommandon till den tills den stannar, där du stanna. Starta om datorn, så frigörs processen som strular till det och problemet försvinner.

Permalänk
Skrivet av dabman:

Jag har fått samma problem när en process är på väg att krascha eller dö. Ibland (hänt 2 ggr) har mitt Norton startat två ggr och processerna dör sedan och resultatet blir mus som blir extremt slö att röra/flytta och blippande ljud när man så försöker.

Musens rörelser köas upp i och med att den blir slö och efter man släppt den fortsätter kommandon till den tills den stannar, där du stanna. Starta om datorn, så frigörs processen som strular till det och problemet försvinner.

Körde malwarebytes 3ggr och sökte med antivirus hittade inget, antar att de blev som du säger dabman aja tack för all hjälp