Agumaspeldator - Finns det bättre under 10.000?

Permalänk

Agumaspeldator - Finns det bättre under 10.000?

Jag behöver en dator som kan spela upp 4K Video och gärna spel. Då jag jobbar som journalist och testar många olika skärmar behöver jag en dator som håller ca 3 år. Är helt novis men efter vad jag kunnat läsa så ska "Aguma" vara riktigt bra. Min maxbudget är 12000

Permalänk
Medlem

Kan du bygga själv? Behövs operativsystem? Den datorn du pratar om är otroligt dålig och inte alls prisvärd.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk

kan ej bygga själv

vad är det som är dåligt? Tittade runt, ringde inet och den dator dom tog fram kostade 12.000 och alla delar var sämre.

Permalänk

Denna är ok för ~11000 inkl. operativsystem: https://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=10946

Man kan byta SSD:n (som, likt den tidigare länkade, är usel).

Visa signatur

P4NW 1.8A@2.4B | 1GB DDR (2, 5, 2, 2) | Leadtek A250 Ultra TD |
WD 120GB-SE + SG Ba.IV 40GB| 18,1 TFT | Audigy m. Inpire 5300 5.1 |

Permalänk

Vad kan min ASUS Rog G20 AJ i7 GTX 980 var värd? HJÄLP!

Köpte denna i februari -15 för ganska precis 20 tusen. Allt var ok tills Win 10 pressade sig in mot min vilja (typ) och sen blev inget sig likt. Nu är den nyservad och jag funderar på att lyfta in den i mitt AB som en tillgång men det är svårt att hitta ett värde som är marknadsmässigt inte bara med tanke på specar utan design m.m. Finns inte så mycket att jämföra med.

Exakt denna, jättenöjd men ett 980 Ti hade suttit fint då spelandet görs på en 65" Panasonic Ax900 i 4K och där orkar inte vanliga 980 men eftersom det inte går att byta så tänkte jag lyfta in den och ha den som en ren arbetsdator innan värdet är för lågt. Vill ha en snabbare leksak under 20 tusen men som är färdigbyggd. Tips någon?

https://www.komplett.se/product/832793

Permalänk
Medlem

Det finns inga kort på marknaden som klarar av att driva 4k i hastigheter som är acceptabla för spel, om du inte drar ned inställningarna rejält - men vill du verkligen köpa en dator för 20 000 kr för att spela med Playstation/Xbone-grafik?

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk

Jag förstår vad du menar. Men jag blev så besviken på PS4 så jag köpte en Pc som jag trodde skulle göra spelen rätta. Har en PS4 i väntan på Uncharted 4. Men efter spelat Battelfront på en Pc med 6gen i7 och ett Gtx 980ti + övriga bra hårdvara i 4K så kändes det riktigt riktigt bra. Är konsollmänniska och kör sällan snabba fps så tills nästa gen Playstation kommer kommer jag ha båda. Önskar det fanns möjlighet att välja konsoller efter vad man kräver. En PS4 för 15-20 tusen hade jag inte tvekat en sekund på att köpa om den bara var tekniskt bra i 3 år.

Skickades från m.sweclockers.com