''Fryslagg'' i olika intervaller i spel.

Permalänk
Medlem

''Fryslagg'' i olika intervaller i spel.

Nu är det såhär att jag har under en lång tid stört mig på att jag har fått fryslagg i spel, datorn i sig fungerar utmärkt vad jag kan se då det inte är några fps dips, har även spelat på en annan maskin, samma problem även där.

Allt ifrån några fåtal gånger per dag till flera gånger i timmen får jag helt enkelt ett uppehåll i informationen från servern, alla ''units'' står stilla i ett par sekunder, vilket kan vara väldigt avgörande för resultatet av en teamfight i dota 2, eller t.ex. att man dör i path of exile, detta är extremt irriterande då jag inte själv känner att jag kan påverka det. OBS - Vet ej om servern tar emot information från mig fortfarande, eller om problemet är ömsesidigt.

Bredband: Telia 30/12 VDSL.

Jag har kört PingPlotter idag med två sekunders intervall mot google.com i ett antal timmar. Resultatet är jag inte säker på att jag bara ska lägga upp här som det är med tanka på ip (vet faktiskt inte hur känsligt det där med ip är i dagsläget). Men skulle behöva hjälp från någon lite mer kunnig än jag att tyda resultatet.

Jag kommer att förse er med informationen som ni behöver för att gå till botten med detta, och få ett avslut på problemet.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Göm din IP adress och ladda upp Pinkgplotter grafen här

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Göm din IP adress och ladda upp Pinkgplotter grafen här

Igår medans jag var iväg.

Idag under ett dota game.

Permalänk
Medlem

Du har paketförlust i ditt LAN. Kör du trådlöst?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Du har paketförlust i ditt LAN. Kör du trådlöst?

Nej jag kör med sladd, har inte trådlöst på stationära.

Permalänk
Medlem

Ok. Kontrollera dina drivrutiner och kolla din kabel. Något orsakar paketförluster i ditt LAN.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Ok. Kontrollera dina drivrutiner och kolla din kabel. Något orsakar paketförluster i ditt LAN.

Kan det bero på drivrutiner eller kabelfel om jag testat på två olika maskiner redan?(inkopplade med varsin kabel)

Permalänk
Medlem

Då är det något med din router. Kan du koppla dig förbi den?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Då är det något med din router. Kan du koppla dig förbi den?

Vet ej hurvida det är möjligt, det är kopplat: Telejack - Router/Modem - Dator
Modellen heter Technicolor tg799TSvn v2

Permalänk
Medlem

Kontakta leverantören och skicka pingplotter grafen .

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |