ang. Köp av hörlurar, sennheiser, tips?

Permalänk

ang. Köp av hörlurar, sennheiser, tips?

Hej alla glada tekniknördar!

Jag har varit i ägo av dessa diamanter i snart 6 år, och de har tjänat mig oförtjänt väl.

http://www.ljudochbild.se/test/sennheiser-hd555

Jag tänkte nu köpa ett par nya lurar, som gärna liknar dessa (alla gånger helkåpa)
Gärna runt eller under 1000kr

Jag lyssnar mest på musik, men spelar även mycket spel, dock inget fan av gamingheadsets då jag söker bra ljud. Mick köper jag separat.

Tack på förhand för tips!

Mvh
Anton Löfgren

Permalänk
Medlem

ATH-M50(X) brukar vara populära i den prisklassen. De är ju dock slutna så de kommer inte att låta lika öppet som dina HD555, gissar jag (jag har inte jämfört)
Själv tycker jag att AKG K240 Studio är bra. De är halvslutna och låter därför hyfsat öppet, men en del kan nog tycka att de är något basfattiga (jag tycker inte det själv).
AKG K550 är annars väldigt trevliga. Slutna lurar som låter väldigt öppet, men de spränger budgeten med några hundralappar.

Eftersom du gillat dina HD555 kunde det ju vara idé att kolla efter något i Sennheisers sortiment, så får man ett likartat ljud.
Tyvärr är ju HD598 på typ dubbla din budget annars är det ett par fina lurar om man gillar Sennheiser-ljudet. AKG K701 är ¨åcå väldigt fina men ligger åxå en bra bit upp i pris.

Permalänk
Skrivet av dumbo:

ATH-M50(X) brukar vara populära i den prisklassen. De är ju dock slutna så de kommer inte att låta lika öppet som dina HD555, gissar jag (jag har inte jämfört)
Själv tycker jag att AKG K240 Studio är bra. De är halvslutna och låter därför hyfsat öppet, men en del kan nog tycka att de är något basfattiga (jag tycker inte det själv).
AKG K550 är annars väldigt trevliga. Slutna lurar som låter väldigt öppet, men de spränger budgeten med några hundralappar.

Eftersom du gillat dina HD555 kunde det ju vara idé att kolla efter något i Sennheisers sortiment, så får man ett likartat ljud.
Tyvärr är ju HD598 på typ dubbla din budget annars är det ett par fina lurar om man gillar Sennheiser-ljudet. AKG K701 är ¨åcå väldigt fina men ligger åxå en bra bit upp i pris.

Tack så jättemycket för dina tips!

Jag sitter just nu och kikar på Sennheisers HD598 och är väldigt nära på att nypa dem, eftersom jag inte köpt nya på 7 år känns det som en bra investering!

Permalänk
Medlem

Du har inte prova modda dina HD555?
sennheiser-hd-555-to-hd-595-mod

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc