The Pirate Bay öppnar på nytt

Permalänk
Melding Plague

The Pirate Bay öppnar på nytt

Trots polistillslag och pågående utredning reser sig fildelningssajten The Pirate Bay ur askan och slår upp portarna på nytt. Samtidigt framkommer uppgifter om en intern konflikt och splittring.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vad förvånad jag är...

Kan polisen inte börja lägga resurserna på något viktigare än att jaga spöken?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Gött...

Permalänk
Inaktiv

Trevligt att dem är tillbaka

Hoppas att polisen börjar göra något vettigt istället för att slösa tid på sådant som knappt kan ses som brott.

Permalänk
Medlem

Oavsett vad man tycker om hela den här röran så måste jag säga att deras val av logga (dvs, fenixen) var riktigt stilfullt!

Permalänk
Medlem

Är det någon som är förvånad? TPB är odödligt. Det GÅR inte att plocka bort.

Det är ett samhällsproblem att polisen år efter år får miljoner, kanske till och med miljarder i budget för att syssla med sådant här. Pengarna skulle kunna gå till något vettigare. Det går inte att lagstifta bort attityder. Lägg ner.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Det var på tiden.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Minsc S2:

Vad förvånad jag är...

Kan polisen inte börja lägga resurserna på något viktigare än att jaga spöken?

Kan inte ni fildelare börja köpa materialet istället?

Polisen arbetar från div. organisationer, musikbolag, artister, anmälningar osv. Polisen jagar inte spöken i detta fall, laget bakom TPB är och har åkt fast.

Permalänk
Medlem

Snacka om hydra-effekt. I princip resulterade tillslaget i att folk spred ut sig till mindre kända trackers och gav dem trafik och spridning istället, så nu vet folk vart de ska ta vägen när nästa razzia äger rum. Samtidigt är Pirate Bay uppe igen och det enda som hände var att den fick ny logga för tillfället. Bra jobbat, polisen.

Visa signatur

Spelburken: | Corsair Carbide Air 540 | ASUS Gryphon Z87 | Core i7-4770K @ 4,0 GHz | Kingston HyperX 16 GB DDR3 | Nvidia GeForce GTX 1070 Ti 8 GB | Chieftec A-135 850W | WDC Green/Blue 2 TB | Samsung 840 EVO 120GB / 500 GB |
Arbetsburken: | MacBook Pro 15" | Late 2011 | 2.2 GHz Intel Core i7 | 8 GB 1333 MHz DDR3 | AMD Radeon HD 6750M 512 MB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Är det någon som är förvånad? TPB är odödligt. Det GÅR inte att plocka bort.

Det är ett samhällsproblem att polisen år efter år får miljoner, kanske till och med miljarder i budget för att syssla med sådant här. Pengarna skulle kunna gå till något vettigare. Det går inte att lagstifta bort attityder. Lägg ner.

Samhällsproblemet är väl att snorungar vill få allt gratis.

Permalänk
Medlem

De lägger ner när de väljer att göra det, inte när ngn annan försöker göra det.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 |► Raspberry Pi 3B | Osmc |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk

Undrar vart de nya servarna kommer att stå

Permalänk
Medlem

Haha vilka underbara länkar dem satte dit! Sweclockers <3

Visa signatur

CPU: Intel i5 4690K, PSU: Corsair 750W, RAM: ADATA 2x4GB, SSD/HDD: ADATA 256GB, Seagate 2TB. GPU: MSI GTX 780 3GB, CPU-kylning: Noctua NH-d14 Moderkort: MSI Gaming 5 Z-97, OS: Windows 8.1 Pro.

Jag avskyr att vara en på miljonen.

Permalänk
Medlem

Jag vaar precis påväg att lägga ut samma kommentar

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Samhällsproblemet är väl att snorungar vill få allt gratis.

Är det det man kallar samhällsproblem idag så vet jag inte om jag ska skratta eller gråta...

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Jag vaar precis påväg att lägga ut samma kommentar

You snooze you lose!

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Är det någon som är förvånad? TPB är odödligt. Det GÅR inte att plocka bort.

Det är ett samhällsproblem att polisen år efter år får miljoner, kanske till och med miljarder i budget för att syssla med sådant här. Pengarna skulle kunna gå till något vettigare. Det går inte att lagstifta bort attityder. Lägg ner.

Nåja, nu ska vi inte överdriva.

Permalänk
Avstängd

Va bra... då gratis spel program film och porr bör vara en mänsklig rättighet som alla har tillgång till

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Entusiast

Enda sättet att släcka ner TPB permanent, vore att stänga av Internet helt och hållet. En inte alltför enkel uppgift.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk

Inget slår originalet!
Tex är det riktigt trevligt att alla sorteringsfunktioner fungerar mer som dom ska, och detsamma med torrentkommentarer.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Kan inte ni fildelare börja köpa materialet istället?

Polisen arbetar från div. organisationer, musikbolag, artister, anmälningar osv. Polisen jagar inte spöken i detta fall, laget bakom TPB är och har åkt fast.

Många undersökningar visar ju att "pirater" köper mer och går på t.ex bio oftare än de resten.

Sen är det tråkigt att man måste köpa allt från andra länder, så dåligt utbud här :/

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av igelkotte:

Är det det man kallar samhällsproblem idag så vet jag inte om jag ska skratta eller gråta...

Finns många samhällsproblem men det behöver vi inte gå i på här :).

Permalänk
Medlem

Honeypot?

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Hur kan så många vara positiva till att TPB är tillbaka? Finns det så många pirater på sweclockers?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lord_vasagos:

Va bra då gratis spel program film och porr bör vara en mänsklig rättighet som alla har gratis tillgång till

Varför just de där du radade upp?

Permalänk
Medlem

Var inte TPB mobil anpassad innan? Eller kommer jag ihåg fel?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Utrensningen bland mods och admins känns dock jävligt shady.
http://torrentfreak.com/pirate-bay-wont-make-a-full-comeback-...

honeypot indeed

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Samhällsproblemet är väl att snorungar vill få allt gratis.

Det vore lika effektivt om de "bekämpade" "problemet" genom att ta ut pengarna i kontanter och elda upp dem. Det vore i alla fall lite underhållande att se på. Antingen det eller så kan de skicka ut informationsbrev till folk, föra tv-reklam där de upplyser om att det är synd om artisterna eller vad fan det nu är de vill ha sagt, men som de gör det nu så gagnar det ingen.

Eller varför inte bara ta och ge pengarna till Radiotjänst eller Copyswede så de kan sluta gnälla?

Kort sagt så är alla andra sätt bättre att spendera pengarna på än vad de gör nu. Visst.. Enskilda individer kanske får sota, men de som laddar ner bryr ju sig inte om det, och man kan inte lagstifta bort attityder, som sagt. Vill man inte ladda ner så kan man låta bli, helt enkelt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Oavsett vad man tycker om hela den här röran så måste jag säga att deras val av logga (dvs, fenixen) var riktigt stilfullt!

Men saknas en grej. Skulle haft Piratskeppet mellan vingarna där

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync