Kan inte logga in på Spotify(OSX)

Permalänk

Kan inte logga in på Spotify(OSX)

Hej!

Jag har de senaste dagarna haft problem med mitt Spotify. Det började efter en Tysklandsresa då jag använde min dator(MacBook Air) till att lyssna på musik genom en offlinelista. När jag sedan kom hem var Spotify fortfarande Offline. Jag har testat att starta om programmet utan resultat, det är fortfarande Offlinemode. När jag skulle pröva att logga ut och logga in igen resulterade det i att jag inte kommer in. Jag får felkod 117, det står att det är problem med min brandvägg. Eftersom jag har OSX(senaste versionen) har jag inget antivirus och har inte installerat någon brandvägg. Jag har letat runt lite på nätet och prövat att ändra mina Proxyinställningar till "identifiera automatiskt" utan resultat. Då jag har fått slut på lösningar vänder jag mig nu till er om hjälp. Värt att notera kan kanske vara att jag 1) har ett Spotify Premium konto, och att jag 2) har liknande problem med Spotify på mobilen, en Lumia 925, Spotify befinner sig även där i konstant Offlinemode.

Tack på förhand!

Visa signatur

System: Fractal Design R4 | i7 3770 | GTX 660 DC2 | Intel 330 120 GB | Seagate Barracuda 2 TB | Corsair Vengeance 16 GB | Asus P8Z77 Pro Thunderbolt | Fractal Design Newton R2 1000W | Ducky Mini mx blue | Logitech G300 | Qpad QH90 | Nokia Lumia 925 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingpandahq:

Hej!

Jag har de senaste dagarna haft problem med mitt Spotify. Det började efter en Tysklandsresa då jag använde min dator(MacBook Air) till att lyssna på musik genom en offlinelista. När jag sedan kom hem var Spotify fortfarande Offline. Jag har testat att starta om programmet utan resultat, det är fortfarande Offlinemode. När jag skulle pröva att logga ut och logga in igen resulterade det i att jag inte kommer in. Jag får felkod 117, det står att det är problem med min brandvägg. Eftersom jag har OSX(senaste versionen) har jag inget antivirus och har inte installerat någon brandvägg. Jag har letat runt lite på nätet och prövat att ändra mina Proxyinställningar till "identifiera automatiskt" utan resultat. Då jag har fått slut på lösningar vänder jag mig nu till er om hjälp. Värt att notera kan kanske vara att jag 1) har ett Spotify Premium konto, och att jag 2) har liknande problem med Spotify på mobilen, en Lumia 925, Spotify befinner sig även där i konstant Offlinemode.

Tack på förhand!

HAr du kollat brandväggen i OSX?

Permalänk
Skrivet av niclasc:

HAr du kollat brandväggen i OSX?

Det ser ut som att den är avstängd i inställningarna. Det som är lite udda är att det fungerade utan problem fram tills för en vecka sedan.

Visa signatur

System: Fractal Design R4 | i7 3770 | GTX 660 DC2 | Intel 330 120 GB | Seagate Barracuda 2 TB | Corsair Vengeance 16 GB | Asus P8Z77 Pro Thunderbolt | Fractal Design Newton R2 1000W | Ducky Mini mx blue | Logitech G300 | Qpad QH90 | Nokia Lumia 925 |

Permalänk
Medlem

Testat och installera om Spotify?

Visa signatur

Mobo Asus X99-Deluxe CPU Xeon E5-2670 v3 Kylning Corsair H80i
RAM Crucial 48GB GPU MSI GTX 1080 ARMOR 8G
Lagring LSI 9361 RAID 0 med 4x Sandisk Ultra II 480Gb
Skärmar Dell U3415W + LG 34UM65 & Level1Techs KVM.
Övrigt IBM Model M 1989, Logitech MX Master 2S, Modmic Wireless, HD800

Permalänk
Skrivet av Thestar19:

Testat och installera om Spotify?

Jag prövade precis, men det går inte att installera igen. Det står Downloading i 5 minuter sen poppar det upp en ruta dr det står Request timed out. Då jag befinner mig hos mina föräldrar i nuläget ska jag pröva igen när jag kommer hem till min egen lägenhet i eftermiddag. Uppdaterar angående resultat!

Visa signatur

System: Fractal Design R4 | i7 3770 | GTX 660 DC2 | Intel 330 120 GB | Seagate Barracuda 2 TB | Corsair Vengeance 16 GB | Asus P8Z77 Pro Thunderbolt | Fractal Design Newton R2 1000W | Ducky Mini mx blue | Logitech G300 | Qpad QH90 | Nokia Lumia 925 |

Permalänk
Skrivet av niclasc:

HAr du kollat brandväggen i OSX?

Skrivet av Thestar19:

Testat och installera om Spotify?

Jag har nu lyckats installera Spotify genom en länk jag hittade på deras forum men problemet kvarsår, jag kan inte logga in på grund av problem med brandväggen.

Visa signatur

System: Fractal Design R4 | i7 3770 | GTX 660 DC2 | Intel 330 120 GB | Seagate Barracuda 2 TB | Corsair Vengeance 16 GB | Asus P8Z77 Pro Thunderbolt | Fractal Design Newton R2 1000W | Ducky Mini mx blue | Logitech G300 | Qpad QH90 | Nokia Lumia 925 |