Bästa lösningen för mig, mediaspelare+NAS?

Permalänk
Medlem

Bästa lösningen för mig, mediaspelare+NAS?

Hej.
Jag har i dagsläget PS3 som jag använder till Netflix, streama direkt från min bärbara plus titta på gamla (brända) DVD filmer. Vissa filmer som tidigare funkat bra har slutat fungera och PS3n står bara och tuggar. Skivorna ser fina ut så antar att det är läsaren som tänker klappa ihop. Därför har jag tänkt gå över helt till streamad media.

Hade först tänkt köra WD TV Media Player tillsammans med WD My Cloud 2TB men såg nu att mediespelaren saknar stöd för Netflix. Därför har jag börjat kika på Apple TV, verkar ha bra omdömen i princip överallt. Skulle en lämplig lösning vara en WD My Cloud 2TB NAS tillsammans med Apple TV? Kommer det fungera att streama .mkv med .srt undertexter? Dela gärna med er av det ni vet, vill helst åka och köpa nu direkt så jag får till en lösning idag.

Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

NAS (Synology eller Qnap) och Plex Media Server (kan köras virtuellt eller på fysisk maskin, t.o.m. direkt på vissa NAS).
Sen accessar du filmerna via antingen Plex Web i en vanlig webbläsare, via en app till Android/iOS, via en desktopklient till OS X eller Windows, via en app till Xbox 360, via en app till Play Station, via Chromecast etc. etc.

Permalänk
Medlem

Jag hade tydligen missuppfattat vad Apple TV gör helt och hållet. Köpte en WD My Cloud och en WD TV Media Player, funkar bra än så länge med olika filformat och textning.

WD TV Media Player har inte stöd för Netflix längre, togs bort i och med en firmware uppdatering så ska undersöka möjligheterna att göra en rollback. Men för tillfället ej tillgång till Netflix alltså.

Permalänk
Avstängd

Har du en smartphone kan du köpa en chromecast för 300kr så har du fixat netflix problemet.