Chrome 2 st fönster hjälp!

Permalänk
Medlem

Chrome 2 st fönster hjälp!

Tjenare, jag har 2 st skärmar och använder Chrome webbläsaren på båda skärmarna med hjälp av "nytt fönster". Problemet är att ibland när jag ska ex trycka ner en tabb från högra skärmen, så råkar jag trycka på X knappen på vänstra skärmens fönster. Vilket gör att alla tabbar jag haft på den försvinner, kan jag på något sätt avaktivera X knappen eller göra så att ett varningsmeddelande kommer upp, som frågar om jag verkligen vill stänga fönstret?
Jag har en inställning på Chrome som gör att jag kan öppna alla tabbar från förra sessionen, dock funkar det inte på första fönstret jag stänger ner då det fortfarande finns ett fönster kvar.
Skulle vara väldigt tacksam för en problemlösning för detta, då jag helst inte vill använda en annan webbläsare.

Mvh Linkon18

Visa signatur

<i7-8700K CPU><Crucial 2x8GB DDR4 3000MHz><ZOTAC GAMING GeForce RTX 3080 Ti Trinity OC><Fractal Design Celsius S24 240mm><Fractal Design Define R6 Black>

Permalänk
Medlem

Dom hamnar inte ens nära varandra, så kanske lite mer fokus innan du rnd klickar?
Japp ny webbläsare behövs för att att du klickar fel, håller med, enda rätta. :/

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Dom hamnar inte ens nära varandra, så kanske lite mer fokus innan du rnd klickar?
Japp ny webbläsare behövs för att att du klickar fel, håller med, enda rätta. :/

Happ.. jaja, några tips på andra webbläsare än Chrome då, som jag kan använda på andra skärmen?
Jo, kan man överföra alla auto inloggningar etc från ena webbläsaren till andra samt kan man vara inloggad på ex google kontot på båda webbläsarna samtidigt? Just nu har jag Firefox som sido webbläsare, dock kommer jag inte in på Gmail på Firefox då den säger:

Firefox har upptäckt att servern dirigerar om förfrågan om den här platsen på ett sätt som omöjliggör ett slutförande.
Det här problemet kan ibland uppstå om du inaktiverat eller nekat att ta emot kakor.

Även fast jag går in på Menyn, Inställningar, sekretess och sedan i Historik rutan pch göra så att "Firefox kommer att: Använda anpassade inställningar för historiken". Som jag sökt att man ska göra ifall man vill få bort problemet ovan, däremot så sparas inte inställningarna efter jag tryckt på "OK". Om du kan lösa det problemet så kan jag gott använda Firefox till ena skärmen!

Visa signatur

<i7-8700K CPU><Crucial 2x8GB DDR4 3000MHz><ZOTAC GAMING GeForce RTX 3080 Ti Trinity OC><Fractal Design Celsius S24 240mm><Fractal Design Define R6 Black>

Permalänk
Medlem

Istället för att kryssa tab kan du ju trycka ctrl w

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Istället för att kryssa tab kan du ju trycka ctrl w

men om man har så många flikar att det nästan bara är X ? och jag en extension som gör så att de jag inte är inne på efter ca 1 timme så blir de "avaktiverade" och tar inte lika mycket RAM. Så jag kan inte heller använda nå kommando för att bläddra igenom tabbar från väster & höger. Då aktiverar jag varenda tabb jag går förbi, då mår inte min dator bra

Visa signatur

<i7-8700K CPU><Crucial 2x8GB DDR4 3000MHz><ZOTAC GAMING GeForce RTX 3080 Ti Trinity OC><Fractal Design Celsius S24 240mm><Fractal Design Define R6 Black>

Permalänk
Medlem
Skrivet av linkon18:

men om man har så många flikar att det nästan bara är X ? och jag en extension som gör så att de jag inte är inne på efter ca 1 timme så blir de "avaktiverade" och tar inte lika mycket RAM. Så jag kan inte heller använda nå kommando för att bläddra igenom tabbar från väster & höger. Då aktiverar jag varenda tabb jag går förbi, då mår inte min dator bra

Om du nu vet vilken tab du ska stänga ner ser jag inte problemet? Klicka på tabben med mushjulet istället då

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Om du nu vet vilken tab du ska stänga ner ser jag inte problemet? Klicka på tabben med mushjulet istället då

Problemet var igentligen att jag har 2st fönster uppe (inte tabbar) och om jag råkar trycka ner ena fönstret så kan jag inte få tillgång till de tabbarna som var på det fönstret igen. Jag har en inställning på Chrome som ska komma ihåg vilka tabbar och ta upp dem igen ifall jag stänger ner chrome, däremot så funkar det bara på fönstret som stängs sist. Så om jag exempel råkar trycka ner ett fönster med mkt tabbar så fattar inte chrome att ta upp dem tabbarna då jag redan har ett annat fönster med tabbar på.
Svårt att förklara

Visa signatur

<i7-8700K CPU><Crucial 2x8GB DDR4 3000MHz><ZOTAC GAMING GeForce RTX 3080 Ti Trinity OC><Fractal Design Celsius S24 240mm><Fractal Design Define R6 Black>

Permalänk
Medlem

Jag anser att frågan är svarad då man igentligen enkelt kan ha en till webbläsare och inte vara lat och försöka "förstå" ena webbläsaren bättre.

Visa signatur

<i7-8700K CPU><Crucial 2x8GB DDR4 3000MHz><ZOTAC GAMING GeForce RTX 3080 Ti Trinity OC><Fractal Design Celsius S24 240mm><Fractal Design Define R6 Black>

Permalänk
Inaktiv

"Senaste flikar" så kan du öppna upp det du nyss stängde? En tillfällig lösning tills att du använder programmet "rätt"?

Har själv kört med flera webbläsare men blir lätt rörigt, enklare att ångra stängda flikar tycker jag.

Permalänk

Vet inte om jag förstått frågan 100%. Men om du råkar trycka ner ena fönstret av misstag kan du trycka ctrl+shift+t, så kommer fönstret upp igen med alla tabbar.

edit: felstavning

Visa signatur

i7-6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | HyperX Fury 16GB | Sandisk Ultra II 960GB | BeQuiet Pure Rock | Fractal Design R5 | Corsair RM750x | Qpad Mk-50 | Qpad 8K | Dell 2412m

Permalänk
Avstängd
Skrivet av linkon18:

Tjenare, jag har 2 st skärmar och använder Chrome webbläsaren på båda skärmarna med hjälp av "nytt fönster". Problemet är att ibland när jag ska ex trycka ner en tabb från högra skärmen, så råkar jag trycka på X knappen på vänstra skärmens fönster. Vilket gör att alla tabbar jag haft på den försvinner, kan jag på något sätt avaktivera X knappen eller göra så att ett varningsmeddelande kommer upp, som frågar om jag verkligen vill stänga fönstret?
Jag har en inställning på Chrome som gör att jag kan öppna alla tabbar från förra sessionen, dock funkar det inte på första fönstret jag stänger ner då det fortfarande finns ett fönster kvar.
Skulle vara väldigt tacksam för en problemlösning för detta, då jag helst inte vill använda en annan webbläsare.

Mvh Linkon18

Råkar du trycka ner en eller flera flikar samtidigt så kan du trycka CTRL + SHIFT + T för att få upp dom senaste du tryckte ner

Visa signatur

GPU: XFX 7970 | CPU: i5 3570K | Moderkort: asrock z77 extreme4 | PSU: 650W corsair | Ram: 20 GB corsair vengance

Permalänk
Skrivet av linkon18:

Tjenare, jag har 2 st skärmar och använder Chrome webbläsaren på båda skärmarna med hjälp av "nytt fönster". Problemet är att ibland när jag ska ex trycka ner en tabb från högra skärmen, så råkar jag trycka på X knappen på vänstra skärmens fönster. Vilket gör att alla tabbar jag haft på den försvinner, kan jag på något sätt avaktivera X knappen eller göra så att ett varningsmeddelande kommer upp, som frågar om jag verkligen vill stänga fönstret?
Jag har en inställning på Chrome som gör att jag kan öppna alla tabbar från förra sessionen, dock funkar det inte på första fönstret jag stänger ner då det fortfarande finns ett fönster kvar.
Skulle vara väldigt tacksam för en problemlösning för detta, då jag helst inte vill använda en annan webbläsare.

Mvh Linkon18

Firefox varnar dig!

Visa signatur

Windows 8.1 64-bit : Intel Core i7 4790K @ 4.00GHz : 2x8(16)GB Crucial BallistiX Sport 1600MHz : MSI Z97 GAMING 5 :
Zotac Nvidia GeForce GTX 780 3GB : 2TB Western Digital Green HDD (Lagring) : 256 Crucial SSD (OS)
En 32 tums 1920x1080 Samsung LED teve som skärm ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av djlasseman:

Vet inte om jag förstått frågan 100%. Men om du råkar trycka ner ena fönstret av misstag kan du trycka ctrl+shift+t, så kommer fönstret upp igen med alla tabbar.

edit: felstavning

men om man stänger ner ett helt fönster med tabbar och man har redan delat upp webbläsaren i två fönster så funkar det inte med ctrl + shift + t, då man öppnar stängda flikar från fönstret som är kvar då... :/

Visa signatur

<i7-8700K CPU><Crucial 2x8GB DDR4 3000MHz><ZOTAC GAMING GeForce RTX 3080 Ti Trinity OC><Fractal Design Celsius S24 240mm><Fractal Design Define R6 Black>