Tele2 Problem med räkningar

Permalänk
Medlem

Tele2 Problem med räkningar

Hej!

Jag har syster som haft Tele2 ett tag och det gick ut 2014 September. Ett halvår tidigare innan abonnemangstiden gick ut så ringde jag Tele2 för att bekräfta att abonnemanget skulle avslutas. Detta gjorde jag tre ggr varav en fjärde gång ringde jag för att fråga hur det stod till med abonnemanget. Då säger tjejen i luren att det står att det ska avslutas. Det hade jag inte sagt till henne att det skulle avslutas innan jag frågade.

Detta abonnemang har betalats av en annan släkting till oss som inte vetat om att det tagit slut.

Idag fick jag reda på att denna släkting fått en räkning och hen undrade när abonnemangstiden gick ut. Chockad som jag blev så sa jag att det gick ut i september.

Så jag fick ringa in till Tele2 och fråga vad dom sysslar med. Då får jag som svar att de ser inte att jag ringt in någon gång alls förutom en gång 2013.

Och det fattar jag inte hur det går ihop, med tanke på att tjejen för några månader sen såg att det skulle avslutas när tiden gick ut.

Nu har jag avslutat abonnemanget men vi vill ha våra pengar tillbaka som vi betalt ut i onödan.

Hur ska jag gå tillväga för att åstadkomma detta?

Min syster är döv så det är därför jag ringer åt henne.

Permalänk
Medlem

Har du inte mailat dem någon gång? Bevisningen hade varit enklare om du bara hade ett litet mail som bekräftar att du pratat med dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBoXon:

Har du inte mailat dem någon gång? Bevisningen hade varit enklare om du bara hade ett litet mail som bekräftar att du pratat med dem.

Nej, enbart talat med dom i telefon.

Permalänk
Medlem

Man ska alltid få/be om en skriftlig bekräftelse på uppsägning av avtal. Så din sits är nog tyvärr svår att göra någonting åt. Även om ni muntligt kommit överens och det juridiskt sett är lika bindande så är det svårt för dig att bevisa om du inte spelat in samtalen.

Permalänk
Medlem

Jag har varit i en liknande situation. Jag ringde också kundservice och sade upp abonnemanget. Trots detta skickade de ut räkningar i flera månader efter att det skulle ha upphört. Anledningen till att jag inte reagerade något speciellt till en början var för att det låg på e-faktura och var ett studentabonnemang för 19kr/mån.

Hur som helst, jag ringde åter igen upp kundservice och jag får höra skönsång; "Jag ser inte att du skulle ha ringt tidigare och sagt upp ditt abonnemang".

Tyvärr så är allt så mycket svårare utan dokumentation, och jag lärde mig att få kopia på allt i skrift efter min incident. Lösningen på mitt problem, kommer likaså vara lösningen på ditt såvida du går tillväga likadant.

Skrapa ihop din story om att kundservicen uppenbarligen inte lyssnar. Fråga hur du ska gå tillväga för att få tillbaka dina pengar som du betalat ut och varför inte ifrågasätta de anställdas kompetens när du ändå är igång?

Sedan skriver du ditt brev/fråga öppet, på deras facebook, så alla kan läsa. Du kommer få hjälp fortare än någonsin, lycka till!

Permalänk
Medlem

Gör ett inlägg på www.fairshopping.se
Där svarar dom i alla fall ibland så ger dom sig med saker som dessa och folket får tillbaks det dom betalt.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!