Grand Theft Auto V för PC försenas ... igen

Permalänk
Melding Plague

Grand Theft Auto V för PC försenas ... igen

Den som ser fram emot GTA V för PC får en hård karamell när Rockstar Games aviserar ännu en försening. Det nya lanseringsdatumet är den 14 april.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

För lite preorders?

Permalänk
Medlem

Fiasko.. säger man 24:e Mars så är det datumet som gäller.

Permalänk
Medlem

Skönt att dom inte bara släpper ett ofärdigt spel som så många andra, ta god tid på er Rockstar!

Permalänk
Medlem

Presenterar de inte information om spelet 2 veckor innan release? Således skulle det bli 1 april i det här fallet, då kan de alltså skylla på att det var första april när de kommer behöva försena skiten igen. Där tänkte de till kan man säga.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Sorgligt

Permalänk
Sötast

Vad skönt!

Ser fram emot en RIKTIGT bra upplevelse!

Permalänk
Medlem

Ointressant spel, men extremt oseriöst att sätta släppdatum och sedan inte ens kunna hålla det.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

I alla fall bättre än att dra en Ubisoft

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

Kan vänta ett tag till.

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem

Dags att ta bort min förhandsbokning. Om jag ska köpa det nu kommer jag inte betala fullpris..

Hade varit mycket bättre att det aldrig gav oss ett datum.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

Jag köper det sålänge det inte är ospelbart på lanseringsdag.
Dvs, att det inte är som andra kända lanseringar av storspel. BF4, Assasins Creed etc etc
Då är det helt rätt beslut att förlänga lanseringen

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"

Permalänk

Om spelet blir så gott som buggfritt vid release, då är det värt förseningen, men vi får väll se

Visa signatur

Intel i7 4790K | EVGA GTX 670 FTW | Asus Z97-A | Corsair Vengeance LP 16GB 1600 MHz | Corsair HX 750 W | Fractal Design Define R4 | Zalman cnps 9900 max blue | Windows 7 Pro 64bit
http://soundcloud.com/koffein92
http://www.youtube.com/user/Koffein92?feature=guide

Permalänk
Medlem

Visst att det kanske kunde gått liiiite snabbare och kanske att man kunde satt en deadline längre fram istället för att skjuta upp hela tiden, men samtidigt så ska de ha cred för att de inte vill släppa ett ofärdigt spel.

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Jag ser hellre att spel försenas än att det inte är spelbart

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Tappat all respekt för dom nu, om jag hittar minsta bugg i spelet så blir det att skicka världens klagmejl minst 10 ggr / dag.

Visa signatur

MOTHERBOARD: GIGABYTE B450 AORUS PRO CPU: AMD Ryzen 5 3600 4.2GHz GPU: MSI GeForce GTX 1060 3GB PSU: Fractal Design Integra R2 500W 80+ Bronze CHASSI: NZXT H440 RAM: CORSAIR Vengeance LPX Black 2666MHz SSD1: Samsung 850-Series 250GB SSD2: Samsung 840-Series 250GB HDD: Samsung 1TB OS: Windows 10 Pro MONITOR1: AOC G2460PQU TN 144Hz 24" MONITOR2: DELL UltraSharp U2311H 23"

Permalänk
Medlem

who cares, kommer endå inte köpa först de patchar bort alla buggar =P

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Helt värt om det innebär att spelet är "färdigt" när det släpps. Har varit alldeles för många buggiga och ofärdiga releaser de senaste åren.

Permalänk
Medlem

Charlotte kalla tog guld, jag bara skrek av glädje och ser detta nu, magen svider som bara den!

Fast, ska vi få ett 2014 år? Knappast, ta god tid på er.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Take ur time.. Hade de SÅ mycket kvar att göra efter konsol release? Känns som en sjuk skillnad i utvecklingstid.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför folk gnäller. Helt seriöst, ni blir bat shit crazy då spel som BF3/BF4 släpps för tidigt med buggar. Men då en spelutvecklare skjuter upp det för att inte få en likadan release så går blir ni förbannade också. Mogna för helvete och inse att det är såhär vi vill ha det. Spelen ska fungera på release som de gjorde förr, inte att det behövs en day 1 patch...
Suck..

Permalänk
Medlem

Om de håller på så här kommer ju Half Life 3 hinna släppas innan GTA V.

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Medlem

Mjo då får man verkligen hoppas att spelet flyter på nästintill perfekt, det kommer ju inte att vara kul för Rockstars rykte om man träffar på en massa buggar/optimeringsproblem eller annat som bör ha fixats under denna tid.

Permalänk
Medlem

vänta, är "GTA online" ett separat köp?

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av addy1995:

Om de håller på så här kommer ju Half Life 3 hinna släppas innan GTA V.

Skojar du nu eller? Half life 4 hinner fan bli utannonserat.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Ärligt talat kanske det är bättre att hålla tyst och vänta tills man faktiskt kan sätta ett riktigt releasedatum.

Det roliga är om det faktiskt inte är buggar de fixar utan att de lägger in DRM och extra funktioner. Så sitter fansen och väntar på något mer och mer perfekt

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Avstängd

Trist, bara det blir bättre än GTA IV som nog är tidernas sämst optimerade pc spel...ACU är ett himmelrike i jämförelse. Rockstar har mycket att bevisa.

Permalänk
Medlem

Har man inga andra problem i livet så är det förståeligt att man tycker att detta är oerhört jobbigt och dåligt.

Själv ser jag fram emot spelet, får hålla mig till GTA VC tills dess.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Datorn jag inskaffade i december, känns som ett himla hån snart

De fördröjer spelen, sedan blir de sämre optimerat och grafikkorten kostar skjortan

Datorn jag har nu blir nog sista beroende på utvecklingen i spelkonsollen

Permalänk
Medlem

GTA V bir mindre och mindre värt i mina ögon. Nu har det gått väldigt lång tid efter konsol lanseringen och jag tycker GTA V knappt är värt 200 kr nu.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"