Returnera nätaggregat (komplett.se)

Permalänk
Medlem

Returnera nätaggregat (komplett.se)

Hej

Mitt nätaggregat i en dator som komplett byggde ihop har börjat fått coilwhine. Ska försöka byta ut det på retur då jag har hört flera med samma problem med samma nätaggregat.

Mitt: https://www.komplett.se/corsair-cx-750w-psu/774729?cks=ASS&as...

Kollade runt efter en ersättare och hittade denna: http://www.inet.se/produkt/6909975/evga-supernova-g2-750w-80-...

Komplett har inte denna men undrar om ni vet något i samma prisklass och med samma prestanda som evga:s

Vet inte äns om det går att reklamera för coilwhine. Chatten lät inte allt för pigga på en retur.

Tacksam för all möjlig hjälp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Komplett har inte denna men undrar om ni vet något i samma prisklass och med samma prestanda som evga:s
Tacksam för all möjlig hjälp

https://www.komplett.se/cooler-master-v750s-750w-psu/798476

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Foxmaner:

Hej

Mitt nätaggregat i en dator som komplett byggde ihop har börjat fått coilwhine. Ska försöka byta ut det på retur då jag har hört flera med samma problem med samma nätaggregat.

Mitt: https://www.komplett.se/corsair-cx-750w-psu/774729?cks=ASS&as...

Kollade runt efter en ersättare och hittade denna: http://www.inet.se/produkt/6909975/evga-supernova-g2-750w-80-...

Komplett har inte denna men undrar om ni vet något i samma prisklass och med samma prestanda som evga:s

Vet inte äns om det går att reklamera för coilwhine. Chatten lät inte allt för pigga på en retur.

Tacksam för all möjlig hjälp

Hejsan Foxmaner,

Vi byter ut nätaggregat som avger coilwhine på garantin. Jag skulle rekommendera dig att skapa en ticket här på våran support-sida så ska vi lösa ett nytt åt dig.

http://corsair.force.com/

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hejsan Foxmaner,

Vi byter ut nätaggregat som avger coilwhine på garantin. Jag skulle rekommendera dig att skapa en ticket här på våran support-sida så ska vi lösa ett nytt åt dig.

http://corsair.force.com/

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Ok. Är det någon skillnad eller fördelar Att få hjälp av er eller komplett.se?
Och hur illa måste det vara. Har ju hört vissa skräckexempel där mina öron håller på att spricka.
För att då jag fick det så led det av extremt mycket oljud. Men det försvann. Men nu har det smått att börja komma tillbaka. Inte lika högt men tillräckligt för att jag ska bli irriterad. Provade den på en annan dator och då lät den ingenting

Permalänk

Corsair är supersmidiga på returer och hjälp. Kontaktat dom 2 gånger när återförsäljare inte kunnat lösa problemet med defekt produkt och Corsair fixat det på direkten. Nackdel att jag fick betala frakt själv ena gången, var hey, det var bara minnen som inte vägde något, andra gången behöver jag inte ens skicka in den trasiga delen. De kanske fixar returfrakt för dig som skickar nätagg?

Permalänk
Hedersmedlem

Cooler Master VS är inte alls i samma klass som EVGA SuperNova G2. Det är i så fall Cooler Master V700 man vill ha.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av babbelfisk:

Corsair är supersmidiga på returer och hjälp. Kontaktat dom 2 gånger när återförsäljare inte kunnat lösa problemet med defekt produkt och Corsair fixat det på direkten. Nackdel att jag fick betala frakt själv ena gången, var hey, det var bara minnen som inte vägde något, andra gången behöver jag inte ens skicka in den trasiga delen. De kanske fixar returfrakt för dig som skickar nätagg?

Men som det lät på dig så ska jag först prova med komplett.se??? Har haft tidigare problem där ifrån och jag har to.m fått saker som var dyrare än orginalprodukten:D

Permalänk
Medlem

Ska nog börja att testa hos komplett då deras retur var gratis. Har någon tidigare erfarenheter av coilwhine returer med komplett?
Har också hört att det kan börja tjuta med bara vissa komponenter. Och skulle vara tråkigt att få betala för att den inte tjöt med deras dator..

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Cooler Master VS är inte alls i samma klass som EVGA SuperNova G2. Det är i så fall Cooler Master V700 man vill ha.

Fått utmärkt omdöme av bl.a JonnyGuru så det är inga längder ifrån. Även om jag personligen hade valt ett G2 av de två.
Jag var tvungen att välja mellan Corsair, XFX och Coolermaster eftersom det är de nätagg som komplett har och TS ville uttryckligen ha ifrån komplett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Fått utmärkt omdöme av bl.a JonnyGuru så det är inga längder ifrån. Även om jag personligen hade valt ett G2 av de två.
Jag var tvungen att välja mellan Corsair, XFX och Coolermaster eftersom det är de nätagg som komplett har och TS ville uttryckligen ha ifrån komplett.

Pratade med dom nu. De rekommenderade corsair rm750 . Men känns lite jobbigt att det inte lät på min andra dator vilket betyder att när dom ska kika på det så kanske det inte låter och jag får samma skrikande nätaggregat tillbaka men med en räkning på 300 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Pratade med dom nu. De rekommenderade corsair rm750 . Men känns lite jobbigt att det inte lät på min andra dator vilket betyder att när dom ska kika på det så kanske det inte låter och jag får samma skrikande nätaggregat tillbaka men med en räkning på 300 kr

Skulle inte klassa RM-serien som "bättre" än det länkade Coolermaster agget iaf.

RM-serien kontra EVGA G2 bör inte ens jämföras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Skulle inte klassa RM-serien som "bättre" än det länkade Coolermaster agget iaf.

RM-serien kontra EVGA G2 bör inte ens jämföras.

Förstår inte varför komplett köper in dessa. Det är det mest populära. De bör ju förlora många kunder på det

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Foxmaner:

Ok. Är det någon skillnad eller fördelar Att få hjälp av er eller komplett.se?
Och hur illa måste det vara. Har ju hört vissa skräckexempel där mina öron håller på att spricka.
För att då jag fick det så led det av extremt mycket oljud. Men det försvann. Men nu har det smått att börja komma tillbaka. Inte lika högt men tillräckligt för att jag ska bli irriterad. Provade den på en annan dator och då lät den ingenting

Hej Foxmaner,

Jag skulle rekommendera att höra med Komplett först och främst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Fått utmärkt omdöme av bl.a JonnyGuru så det är inga längder ifrån.

Hmm, är vi 100% säkra på att V750 och V750S är samma agg?
Coolermasters namnstandard är inte kul...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm, är vi 100% säkra på att V750 och V750S är samma agg?
Coolermasters namnstandard är inte kul...

Möjligt att du har rätt, isåfall länkar komplett felaktiga recensioner, jag gick efter recensionerna från komplett.se och där står bl.a Jonnyguru med.

edit: Artikelnumret stämmer överens, så det länkade CM-agget är i toppklass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Möjligt att du har rätt, isåfall länkar komplett felaktiga recensioner, jag gick efter recensionerna från komplett.se och där står bl.a Jonnyguru med.

edit: Artikelnumret stämmer överens, så det länkade CM-agget är i toppklass.

Ah, bra detektivat - uppskattas

Vet inte om jag riktigt skulle sträcka mig till att kalla det enchancebygget toppklass, men det är bra grejer och i ett kompakt format!
v700 hade lockat mer om det funnits tillgängligt dock tycker jag.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Men det som gör mig orolig är att en dag så kan den låta extremt högt och en annan inte låta någonting. Och är rädd att den ska vara tyst då dom ska lyssna på den. Kan också tilläga om jag inte redan sagt det är att jag provade på en annan dator och då lät den inte.

Permalänk
Medlem

Vet någon hur illa det måste vara för att det ska bli en retur på det? På minecraft så funkar det så länge jag har v-sync på annars hör man pipen. Vet att det är för att det är väldigt hög fps med det är väl ändå felaktigt?

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Foxmaner:

Vet någon hur illa det måste vara för att det ska bli en retur på det? På minecraft så funkar det så länge jag har v-sync på annars hör man pipen. Vet att det är för att det är väldigt hög fps med det är väl ändå felaktigt?

Hej,

Vi kan ta returen via oss. Skapa en ticket på våran support-sida och återkom med ditt ticketnr.

http://corsair.force.com/

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

tog ut mitt nätagregat idag för att skicka den imorgon. 28 pins kontakten satt på ett sådant sätt så att jag behövde ta ut grafikkortet. Är rätt så noob på att byta datordelar men kan allt i teorin. Men då jag tog ut och sedan satte in den så knackade det. Bara extremt liiiiiite. Men för en ny så blir man ju rädd för alla sorters ljud i datorn. Finns det någon risk att te.x pci porten tog skada. (grafikkortet böjde sig typ bara 1 mm och det komm ett extremt lågt ljud men hur känsligt är sådana ställen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

tog ut mitt nätagregat idag för att skicka den imorgon. 28 pins kontakten satt på ett sådant sätt så att jag behövde ta ut grafikkortet. Är rätt så noob på att byta datordelar men kan allt i teorin. Men då jag tog ut och sedan satte in den så knackade det. Bara extremt liiiiiite. Men för en ny så blir man ju rädd för alla sorters ljud i datorn. Finns det någon risk att te.x pci porten tog skada. (grafikkortet böjde sig typ bara 1 mm och det komm ett extremt lågt ljud men hur känsligt är sådana ställen?

Vet inte hur du menar, hur är spärren på det moderkortet? För det ska sitta en spärr mot sata och HDD plasterna vid pci-e porten. Är den en sådan du drar i en spak eller viker ner?

Hur böjde sig grafikkortet?

CX är kända för dessa oljud, säljas bara för dom är billiga och många inte vet bättre. Finns ju skräck exempel där en köpte ett agg för 200kr för en 500 wattare trots inrådan att tänka två gånger och välja något annat.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Vet inte hur du menar, hur är spärren på det moderkortet? För det ska sitta en spärr mot sata och HDD plasterna vid pci-e porten. Är den en sådan du drar i en spak eller viker ner?

Hur böjde sig grafikkortet?

CX är kända för dessa oljud, säljas bara för dom är billiga och många inte vet bättre. Finns ju skräck exempel där en köpte ett agg för 200kr för en 500 wattare trots inrådan att tänka två gånger och välja något annat.

Ok att säga att det böjde sig kanske var en överdrift. Men allt såg ju bra ut. Men allt plast knakade och vet inte om det är normalt. Inga synliga saker lixom.
Det är en spak som man tryckte ner.

Känner någonstans att jag bara nojar mig över ingenting då jag hört i vissa guider att bygga datorer att vissa moment så kan svaga knack förekoma. Men är somsagt noob och ville bara ha en sorts försäkring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Ok att säga att det böjde sig kanske var en överdrift. Men allt såg ju bra ut. Men allt plast knakade och vet inte om det är normalt. Inga synliga saker lixom.
Det är en spak som man tryckte ner.

Känner någonstans att jag bara nojar mig över ingenting då jag hört i vissa guider att bygga datorer att vissa moment så kan svaga knack förekoma. Men är somsagt noob och ville bara ha en sorts försäkring

Okej, låter som det är okej då.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Pratade med komplett nu. Vet inte om jag är ledsen att ha köpt fråb komplett eller att ha köpt ett cx. Dom sa att detta coil whine som kan reta gallfeber på en "var helt normalt" FÖR DENNA SERIE. Så jag har köpt ett nätagregat för 1000 kr som jag är minst sagt besviken på. Men det är normalt.....
Vad tycker ni andra om detta?

Skrivet av Corsair Johan:

Hej,

Vi kan ta returen via oss. Skapa en ticket på våran support-sida och återkom med ditt ticketnr.

http://corsair.force.com/

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

har corair andra åsikter om detta och ska jag returera från er istället eller är det "normalt"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Pratade med komplett nu. Vet inte om jag är ledsen att ha köpt fråb komplett eller att ha köpt ett cx. Dom sa att detta coil whine som kan reta gallfeber på en "var helt normalt" FÖR DENNA SERIE. Så jag har köpt ett nätagregat för 1000 kr som jag är minst sagt besviken på. Men det är normalt.....
Vad tycker ni andra om detta?

har corair andra åsikter om detta och ska jag returera från er istället eller är det "normalt"

Skrivet av Corsair Johan:

Hej,

Vi kan ta returen via oss. Skapa en ticket på våran support-sida och återkom med ditt ticketnr.

http://corsair.force.com/

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Johan på Corsair har redan sagt att du gärna får skapa en ticket hos Corsair istället eftersom att komplett vägrar byta ut för Coilwhile.

Registrera dig själv på Corsairs Supportsida och lägg till en ticket där!
https://corsair.secure.force.com/

Lycka till!

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Johan på Corsair har redan sagt att du gärna får skapa en ticket hos Corsair istället eftersom att komplett vägrar byta ut för Coilwhile.

Registrera dig själv på Corsairs Supportsida och lägg till en ticket där!
https://corsair.secure.force.com/

Lycka till!

Ja men eftersom att komplett värgar så är det ju med corsairs regler så att komplett sedan ska kunna skicka det till corsair och få pengarna tillbaks. så därför frågar jag Corsair Igen.

Permalänk

Har samma problem med ett PSU Corsair CX 600W V2 Builder series 80+, som jag köpte från Inet för ett antal år sedan.

Men efter att jag googlat runt lite och kollat runt bland andra svar, så tog jag beslöt jag att inte använda min RMA hos Inet för jag var mest rädd för att få ett negativt svar och få betala fraktkostnader/felsökningskostnader.

Köpte ett nytt istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Ska nog börja att testa hos komplett då deras retur var gratis. Har någon tidigare erfarenheter av coilwhine returer med komplett?.

Komplett är extremt schyssta när det gäller returer. Har returnerat lite allt möjligt och de har alltid godkänt returen och jag har aldrig behövt betala för värdeminskning.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Foxmaner:

Pratade med komplett nu. Vet inte om jag är ledsen att ha köpt fråb komplett eller att ha köpt ett cx. Dom sa att detta coil whine som kan reta gallfeber på en "var helt normalt" FÖR DENNA SERIE. Så jag har köpt ett nätagregat för 1000 kr som jag är minst sagt besviken på. Men det är normalt.....
Vad tycker ni andra om detta?

har corair andra åsikter om detta och ska jag returera från er istället eller är det "normalt"

Hej Foxmaner,

Skapa en ticket på våran supportsida och återkom med ticketnr så löser vi det.